پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          11 بهمن 1391 - 30 January 2013





تهیه سند راهبردی رفاهی دانشجویی و  اعتبارسنجی جدید دانشگاههای خارج



رئیس سازمان امور دانشجویان از تهیه سند راهبردی رفاهی دانشجویی توسط دانشگاهها خبر داد و گفت: در صورت تایید سند توسط سازمان بودجه رفاهیات دانشگاهها براساس این سند توزیع می شود.


پرتال دانشگاهی به نقل از  گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود ملاباشی در حاشیه چهارمین نشست روسای دانشگاه‌ها،پژوهشگاه‌ها و پارک های علم و فناوری در جمع خبرنگاران گفت: ارز دانشجویان خارج از کشور تا 29 اسفند 91 به تمام دانشجویان بورسیه خارج کشور رسانده شد.

وی ادامه داد: با اینکه امکانات محدود در اختیار ما قرار دارد و چون ممکن است ارسال ارز در سه ماه اول سال آینده با تاخیر صورت گیرد قبل از پایان سال، ارز دیگری برای 6 ماه اول سال 92 اختصاص داده می شود تا دانشجویان دچار مشکل نشوند.



اعتبارسنجی جدید دانشگاههای خارج

رئیس سازمان امور دانشجویان به اعتبار سنجی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: آیین نامه ارزشیابی اعتبار دانشگاه ها مورد تجدید نظر اساسی قرار گرفته بود که تایید شده است که براساس آن دانشجویانی که قصد دارند از اول می 2013 در دانشگاه‌های خارج کشور مشغول تحصیل شوند با مراجعه به سایت وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان اعتبار دانشگاه‌ها را بررسی کرده و دانشگاه خود را انتخاب کنند.

ملاباشی افزود:  در اعتبار سنجی گذشته،  اعتبار دانشگاه‌ها براساس اعتبار علمی کشور شنجیده می شد که در این اعتبار سنجی جدید مرز کشور ها برداشته شد و دانشگاه‌ها براساس علم دنیا ارزشیابی می شوند.

وی به ارایه گواهی ارز به دانشجویان غیر بورسیه اشاره کرد و گفت: این کار با ارز مبادله ای درحال انجام است و داوطلبان با کمترین مراجعه به سازمان از طریق سایت کارهای خود را انجام می دهند.



زمان آغاز سال تحصیلی بورسیه های خارج

وی در ادامه به فرصت اعزام به خارج برای تامین هیات علمی دانشگاه درسال 92اشاره کرد و گفت: ثبت نام از شنبه گذشته آغاز شده و تا 9 بهمن به اتمام رسید و قصد ما برنامه ریزی به صورتی است که پذیرفته شدگان سپتامبر2013 به محل تحصیل دسترسی داشته و تحصیل خود را آغاز کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: حدود 2 هزار نفر در این دوره ثبت نام کردند که آمار دقیق آن چهارشنبه اعلام می شود.

وی به فرصت مطالعاتی اشاره کرد و گفت: سال گذشته 1600 دانشجوی دکتری به  فرصت مطالعاتی 6 ماهه اعزام شدند، امسال به دلیل محدودیت نتوانستیم بیشتر از 300 نفر اعزام کنیم که  امتیاز اعزام را اخذ کرده و در صورت تخصیص ریالی به دانشجویان قبلی اضافه می شوند.

تهیه سند راهبردی رفاهی دانشجویان

دکتر ملاباشی در ادامه به تهیه  سند راهبردی رفاهی دانشجویی در شاخه های مختلف مانند  مشاوره، خوابگاه و دیگر موارد توسط دانشگاه ها خبر داد و گفت: در صورتی که این سند توسط دانشگاه ها تهیه شود و مهر تایید سازمان را دریافت کند رفاهیات دانشگاه ها براساس این سند تقسیم می شود.


رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: زیرساخت الکترونیکی حوزه دانشجویی درحال توسعه است، سایت  نقل و انتقال حدود دوسال است که الکترونیکی شده و مابقی بخش ها هم در دست اقدام است.


وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور که علاقمند به تحصیل در داخل کشور هستند شرایط ادامه تحصیل آنها در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ایجاد شده و این حوزه ها فعال هستند. برای دوره دکتری هم با تامل و توافق دانشگاه‌ها و ایجاد پردیس دانشگاه ها و افزایش ظرفیت دانشگاه ها محقق می شود.




تقدیر از 70 دانشجوی نمونه


وی درباره زمان برگزاری مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه هم گفت: برای تقدیر از دانشجویان نمونه منتظر اعلام ریاست جمهوری هستیم دانشجویان نمونه در سال جاری از 50 نفر به 70 نفر افزایش یافته است.


ملاباشی افزود:  سال 84 تا 86 حدود 30 نفر دانشجو نمونه تقدیر شدند از  سال 86 تا اکنون 50 دانشجوی نمونه تقدیر شند  و اکنون تصویب شد دانشجویان نمونه از 50 به 70 دانشجو افزایش یابد  .تعداد  30 نفر از دانشجویان نمونه وزارت بهداشت هم تقدیر می شوند و در مجموع 100 دانشجوی نمونه تقدیر خواهند شد که به احتمال قوی دهه فجر برگزار می شود.

در ادامه دکتر مجتبی بذرافشان در مورد دانشجویان انصرافی که درخواست بازگشت به تحصیل را دارند، گفت: در مجموع 8 هزار و 200 نفر خواستار بازگشت به تحصیل بودند و  ترم گذشته از بین 600 دانشجو 450 نفر با معدل بالای 15 مشغول تحصیل شدند که برای مابقی دانشجویان در این ترم اقدام می شود.





تگ ها اعتبار سنجی دانشگاه خارج از کشور دانشجو دانشگاه

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی