پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          14 بهمن 1391 - 02 February 2013





تعطیلی دانشگاه های ایتالیا به علت  کسر بودجه آموزشی



بحران اقتصادی و کاهش بودجه آموزشی در ایتالیا منجر به خطر تعطیلی برای بسیاری از دانشگاه ها و کاهش جمعیت دانشگاهی و دانشجویان شده است.


پرتال دانشگاهی به نقل از   گزارش ایرنا، شورای ملی دانشگاه های ایتالیا از کاهش ثبت نام جوانان در دانشگاه های این کشور خبر داده و اعلام کرد که شمار دانشجویان در ایتالیا روندی نزولی را طی می کند.

این شورا افزود: در سه سال اخیر بودجه مربوط به کمک مالی دانشجویی (بورس تحصیلی) کاهش یافته است و بورس های تحصیلی که در سال 2009 میلادی، 84 درصد از واجدین شرایط را پوشش می داد ، در سال 2011 میلادی به 75 درصد کاهش یافت و 25 درصد از دانشجویان واجد شرایط بدون کمک مالی ماندند.

طی شش سال اخیر، یک هزار و 195 دوره تحصیلی دانشگاهی حذف شد و امسال نیز 84 دوره تحصیلی سه ساله و 28 دوره تخصصی حذف شده است.

در دوره های دکترا نیز ایتالیا در قیاس با متوسط اروپایی از شش هزار دانشجوی کمتر برخوردار است و اجرای اصلاحات آموزشی در این بخش باعث شد که 50 درصد از دانشجویان دکترا بدون کمک مالی بمانند.

در سه سال آینده نیز پیش بینی می شود که از شمار استادان دانشگاهی کاسته شود. در اروپا بطور متوسط در قبال هر 15.5 دانشجو یک استاد فعالیت می کند در حالی که در ایتالیا در قبال هر 18.7 دانشجو یک استاد وجود دارد.

بودجه دانشگاهی در ایتالیا پنج درصد در سال کاهش یافته است که مجموعا در سال 2013 میلادی این کاهش به 20 درصد می رسد و در صورت نبود برنامه مالی، بسیاری ازدانشگاه ها در خطر تعطیلی قرار می گیرند.

حتی لابراتورهای دانشگاهی نیز بخاطر کمبود بودجه در خطر قرار گرفته و بودجه تحقیقاتی نیز از 50 میلیون یورو به 13 میلیون یورو در سال 2012 کاهش یافته است.

شمار دانشجویان در 10 سال اخیر 58 هزار نفر برابر با 17 درصد کاهش یافته است که خود به اندازه یک دانشگاه بزرگ مانند دانشگاه میلان محسوب می شود.

شمار ثبت نام جوانان در دانشگاه های ایتالیا از 338 هزار و 482 نفر در سال تحصیلی 2003 میلادی به 280 هزار و 144 نفر سال تحصیلی 2013 کاهش پیدا کرده است و شمار استادان دانشگاهی نیز در شش سال اخیر 22 درصد کاهش یافته است.

ایتالیا در سال 2012 در میان فهرست 36 کشور عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در اروپا در رده 34 قرار گرفته است و تنها 19 درصد از افراد 30 تا 34 ساله در این کشور دارای مدرک لیسانس دانشگاهی است درحالی که متوسط اروپایی آن 30 درصد است.

همچنین 33.6 درصد از دانشجویان در ایتالیا درس خود را در مدت معین به اتمام نرسانده و 17.3 درصد امتحانی نداده است.

ˈفرانچسکو پروفوموˈ وزیر اموزش و پروش ایتالیا نیز در آذر ماه گذشته ضمن اشاره به بحران اقتصادی و کاهش بودجه آموزشی، نسبت به تعطیل شدن نیمی از دانشگاه های این کشور هشدار داده و گفت: اگر 400 میلیون یورو بودجه لازم برای دانشگاه های کشور تامین نشود ، نیمی از دانشگاه ها در خطر تعطیلی قرار می گیرند.

ایتالیا با بدهی بیش از دو تریلیون یورویی معادل 150 درصد تولیدات ناخالص ملی، بدهکارترین کشور پس از یونان در اتحادیه اروپا بشمار می رود و دولت این کشور نیز با اجرای برنامه ریاضتی و کاهش بودجه در بخش های مختلف نتوانست از این بدهی بکاهد.






تگ ها دانشگاه خارجی دانشگاه های ایتالیا کسر بودجه دانشگاه های ایتالیا

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی