پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          06 اسفند 1391 - 24 February 2013




تعطیلی صدها موسسه آموزش عالی در هندوستان



فقدان کیفیت آموزش،‌ عدم همکاری صنایع با دانشگاه‌ها، رشد اقتصادی بسیار کند و مشکلاتی از این دست، صدها موسسه آموزشی مهندسی و مدیریت در کشور هندوستان را طی سال‌های اخیر به تعطیلی کشانده است.

پرتال دانشگاهی به نقل از گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طی نتایج این مطالعات که اواخر ماه گذشته منتشر شد، مشخص شد، ظرفیت‌های پذیرش در رشته MBA تقریبا چهار برابر شده است و این ظرفیت از 95 هزار نفر به 360 هزار نفر در سال تحصیلی 2012-2011 رسیده است.

این در حالی است که فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان رشته MBA هیچ‌گونه رشدی در مقابل این افزایش ظرفیت‌ها نداشته است و استخدام کارخانجات از دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها در سال 2012 در مقایسه با سال 2009 نیز 40 درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلدنیوز، از هر 10 دانشجو تنها یک نفر پس از فارغ‌التحصیلی موفق به استخدام می‌شود که البته این آمار شامل 20 مدرسه عالی بازرگانی این کشور نمی‌شود.

در سال 2012 بیش از 180 مدرسه عالی بازرگانی در هندوستان تعطیل شده‌اند که این موسسات آموزشی در شهرهای اصلی این کشور نظیر دهلی، بمبئی، بنگلور، احمد‌آباد،‌ کلکته، لاکنا و دهرادون وجود دارند. دلیل اصلی تعطیلی این موسسات این است که آنها نتوانسته‌اند به تعداد کافی دانشجو جذب کنند.

از سوی دیگر 160 موسسه آموزش عالی دیگر نیز در تکاپو برای بقای خود هستند اما پیش‌بینی می‌شود تا سال 2013 نیز این موسسات به جمع موسسات آموزشی تعطیل شده بپیوندند.

وجود خلاء میان نیاز صنایع با رشته‌ها و مهارت‌هایی که دانشگاه‌ها ارائه می‌کنند، سبب تربیت نسلی شده که علی‌رغم واجد شرایط استخدام بودن، بدون شغل باقی مانده‌اند.

کشور هندوستان طی دهه اخیر با یک رشد لجام گسیخته و نابسامان در پذیرش دانشجویان در رشته‌های مهندسی و مدیریت روبرو بوده است که در این راستا ظرفیت پذیرش دانشجویان مدیریت به 360 هزار و دانشجویان مهندسی به 1.5 میلیون دانشجو افزایش یافته است که قسمت اعظم این رشد در موسسات آموزشی خصوصی رخ داده است.

در سال 2011، 50 درصد از صندلی‌های دانشگاه‌های ایالات ماهاراشترا غربی با مرکزیت بمبئی خالی مانده‌اند ضمن اینکه 53 هزار صندلی در رشته مهندسی در جنوب ایالت تامیل نادو نیز اکنون خالی از دانشجو هستند.

همچنین در ایالت جنوبی کارناتاکا نیز ظرفیت‌های ارائه شده در رشته‌های پزشکی، مهندسی و دندانپزشکی دانشکده‌های کارناتاکا در سال تحصیلی 2011 خالی ماندند.






تگ ها تعطیلی صدها موسسه آموزش عالی مصوبات آموزش عالی دانشگاه هندوستان

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی