پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          10 فروردین 1392 - 30 March 2013




گشایش مرکز ایرانشناسی در دانشگاه بلاروس

مرکز ایرانشناسی و آموزش زبان فارسی عصر پنج شنبه با حضور ˈرامین مهمانپرستˈ سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در دانشگاه دولتی اقتصاد بلاروس گشایش یافت.

پرتال دانشگاهی به نقل از گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به بلاروس، در این آیین که با حضور ˈشیموف ولادمیرنیکلایویچˈ رییس دانشگاه دولتی اقتصاد بلاروس و جمعی از دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، مهمانپرست گفت: دانشگاه ها در واقع، آینده و سعادت هر جامعه ای را تعیین می کنند و کشورهای غربی، امروز به دنبال انحصار دانش و فناوری در جهان هستند؛ چنانچه خیلی از تحریم های تصویب شده علیه ایران که همگی ظالمانه و غیرقانونی هستند، برای این است که ما نتوانیم به دانش روز جهان دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: بهانه اکثر تحریم ها و فشارهای سیاسی علیه ایران فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران است؛ این در حالی است که علت اصلی که آنها می خواهند کشور ما برنامه هسته ای خود را ادامه ندهد آن است که ایران و کشورهای دیگر برای تأمین انرژی محتاج دانش انرژی هسته ای آنها باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان یادآور شد که در زمان حاضر دانش عمومی انرژی هسته ای در اختیار ماست و بیش از دو هزار دانشمند هسته ای زیر 35 سال در ایران فعالیت می کنند.

وی افزود: سالانه بیش از یک میلیون دانشجو وارد دانشگاه های ایران می شوند و این در حالی است که 500 هزار متقاضی دیگر وجود دارد.

مهمانپرست با تأکید بر اینکه ایران از افزایش همکاری های دانشگاهی میان ایران و بلاروس حمایت می کند، از رییس دانشگاه دولتی اقتصاد بلاروس و اساتید این دانشگاه برای حضور در ایران و بازدید از مراکز دانشگاهی و شهرهای ایران دعوت کرد.

رییس دانشگاه دولتی بلاروس نیز در این نشست گفت: امسال مصادف با هشتادمین سالگرد تأسیس این دانشگاه است و این دانشگاه در زمان حاضر 23 هزار دانشجو در رشته های مختلف علوم انسانی و یکهزار و 300 استاد دارد که 100 نفر آنان پروفسور و 600 نفر دارای مدرک دکترا (پی.اچ.دی) هستند.

دانشجویان این دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی پیش دانشگاهی، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا هستند و مقطع دکترا در سه محور اقتصاد، اقتصاد حقوق و کالاهای صنعتی است.

به گفته وی، 700 دانشجوی خارجی از 23 کشور جهان در این دانشگاه تحصیل می کنند که شش نفر از آنان ایرانی هستند؛ سه نفر از این دانشجویان ایرانی در مقطع فوق لیسانس، یک نفر در مقطع دکترا و دو نفر دیگر در مقطع پیش دانشگاهی در حال تحصیل هستند.

در زمان حاضر 14 دانشجو در مرکز ایرانشناسی و آموزش زبان فارسی در حال فراگیری ادبیات فارسی هستند.

ˈحمید صفریˈ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز در حاشیه این آیین اظهار داشت: هم اکنون دانشگاه های بیگو، زبان های خارجی و تربیت معلم در بلاروس به آموزش زبان فارسی هستند.

به گفته وی، راه اندازی این مرکز مقدمه ای برای ایجاد رشته زبان و ادبیات فارسی در این دانشگاه است.

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان به همراه هیأت رسانه ای از خبرگزاری های ایرنا، فارس، مهر، ایسنا و شبکه خبر به بلاروس سفر کرده است.


تگ ها مرکز ایرانشناسی دانشگاه خارجی گشایش مرکز ایرانشناسی

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی