پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          07 خرداد 1392 - 28 May 2013





در حالی که دو وزیر دولت آلمان مدتی ‌پیش به تقلب در رساله دکترای خود متهم و مجبور به کناره‌گیری شدند، اکنون برخی دانشگا‌ه‌های آلمان ضمن کنترل شدیدتر روی مقالات علمی در نظر دارند از دانشجویان متقلب جریمه ‌نقدی بگیرند.

پرتال دانشگاهی به نقل از  (ایسنا)، نوشتن مقاله در دانشگاه‌های آلمان همانند امتحانات کتبی و شفاهی، نوعی آزمون است و گرفتن نمره مناسب برای مقالات دانشگاهی از دغدغه‌های مهم دانشجویان آلمانی به شمار می‌آید.

در حال حاضر نگرانی بسیاری از دانشجویان دانشگاه‌های آلمان این است که اساتید دانشگاه‌هایشان چه واکنشی به انتشار خبر تقلب دو وزیر دولت آلمان در رساله‌هایشان نشان خواهند داد و آیا استادان به دلیل این اتفاق در نمره دادن به مقالات علمی دانشجویان بیش از گذشته سخت‌گیری خواهند کرد؟

تقلب در جریان نگارش یک مقاله علمی زمانی رخ می‌دهد که نویسنده بدون ذکر منبع، قسمت‌هایی از متن ‌از پیش نوشته شده‌ای را در مقاله خود استفاده کند. البته تقلب تنها به این مورد خلاصه نمی‌شود. دانشجویان موظفند اگر از ایده‌ پژوهشگری نیز استفاده می‌کنند، منبع مورد استفاده را در مقاله خود ذکر کنند. کاری که ظاهرا در جریان نگارش رساله دکترای وزیر پیشین علوم آلمان و وزیر پیشین دفاع این کشور صورت نگرفته بود و پس از جنجالی چند ماهه، استعفای هر دو را در پی داشت.

اکنون دانشجویان نگران آن هستند که پس از اتفاقات چند سال و چند ماه اخیر، اساتید دانشگاه حساسیت بیشتری در کنترل مقاله‌های علمی به خرج دهند.

در همین رابطه برخی از دانشگاه‌های آلمان در تصمیمی جدید و احتمالا در واکنش به رسانه‌ای شدن خبر استعفای دو وزیر پیشین دولت فدرال به علت متهم شدن به تقلب در نگارش رساله دکتری، قصد دارند قوانین شدیدتری و سخت‌تری در این زمینه اتخاذ کنند که ممکن است از جریمه نقدی تا اخراج از دانشگاه را شامل ‌شود.

از جمله پیشنهادهای مطرح شده در این زمینه، وضع جریمه نقدی در صورت اثبات تقلب در نگارش مقاله است. اخراج از دانشگاه نیز به عنوان گزینه دیگری از سوی برخی از دانشگاه‌ها مطرح شده است.

به نقل از فاکس‌نیوز، البته پیش از این نیز نوعی جریمه وجود داشته و آن باطل اعلام کردن مدرک و عنوان تحصیلی در صورت به اثبات رسیدن تقلب بوده است. اما در این میان اخراج از دانشگاه و به ویژه پرداخت جریمه نقدی، راه‌حل‌های جدیدی هستند که برای جلوگیری از تقلب در نوشتن مقالات علمی در دانشگاه‌های این کشور عنوان می‌شود. راه‌حل‌های جدید باعث نگرانی بسیاری از دانشجویان در آلمان شده و خواب را از چشمان آنان ربوده‌اند.

تگ ها جریمه دانشجویان خارجی دانشگاه خارجی اخبار دانشگاه خارجی

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی