پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          01 مهر 1392 - 23 September 2013


دیدار سرپرست وزارت علوم با وزیر آموزش و فرهنگ اندونزی

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با دکتر نوح وزیر آموزش و فرهنگ اندونزی و هیات همراه در این وزارتخانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر جعفر توفیقی در این دیدار با اشاره به مشترکات فرهنگی و اجتماعی ایران و اندونزی، اظهارداشت: باتوجه به ظرفیت‌های مناسب علمی و فرهنگی و انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری امیدوارم همکاری‌های مشترک علمی و فناوری ایران و اندونزی بیش از پیش گسترش یابد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی ایران در 30 سال گذشته، افزود: هم اکنون 4.5 میلیون دانشجو در 2500 دانشگاه و مراکز آموزش عالی ایران در بخش دولتی و خصوصی تحصیل می‌کنند و به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت 6000 دانشجو داریم که این میزان مطابق با استانداردهای جهانی است.

وی با بیان اینکه حدود 300 مرکز پژوهشی درکشورمان فعالیت می‌کنند، گفت: ما برای کاربردی کردن علوم، پارک‌های علم وفناوری و مراکز رشد را راه‌اندازی کرده‌ایم که در این مراکز حدود 3300 شرکت دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند که با ارائه تسهیلات ویژه موفق شده‌اند، تکنولوژی‌های بسیار پیچیده‌ای را در مسیر حل مشکلات و نیازهای کشور توسعه دهند.

توفیقی با تاکید بر انجام همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی بین مراکز آموزش عالی ایران و اندونزی، گفت: ما آماده‌ایم در زمینه‌هایی از قبیل تبادل استاد و دانشجو، استفاده از تجربیات علمی و تحقیقاتی دو کشور، فرصت‌های مطالعاتی مشترک، ارائه تجربیات در خصوص راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری در جهت ارتباط صنعت و دانشگاه، روابط دو کشور را توسعه بخشیم.

سرپرست وزارت علوم با تأکید بر استقلال سیاسی و فرهنگی ایران، افزود: استقلال ایران در همه زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و علمی موجب شده بعضا از طرف قدرت‌های جهانی در معرض تحریم‌های مختلف قرار گیرد، اما کشور ما همیشه از این تحریم‌ها به عنوان یک فرصت استفاده کرده و ما همیشه به مراکز علمی و تحقیقاتی خود متکی هستیم و در این شرایط تحریم نیز سعی کرده‌ایم همکاری‌های علمی و فناوری خود با کشورهای دیگر را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی اولویت اصلی ما در گسترش روابط علمی و فرهنگی هستند، افزود: کشور ایران از لحاظ تولید مقالات علمی در منطقه رتبه نخست را کسب کرده و در بخش انرژی‌های نو از قبیل نانو و بیوتکنولوژی نیز در سطح جهان رتبه‌های مناسب و در خور توجهی کسب کرده است و توسعه همکاری‌های علمی مابین ایران و اندونزی این پیشرفت‌های علمی را در هر دو کشور سرعت می‌بخشد.

همچنین در ادامه این دیدار دکتر نوح وزیر آموزش و فرهنگ اندونزی در سخنانی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری، خواستار همکاری‌های مشترک با مراکز علمی کشورمان و همچنین استفاده از تجربیات دانشمندان ایران در زمینه‌های مختلف فناوری‌های نوین شد.

وی از ملت ایران به عنوان ملتی مقاوم و مبارز عنوان کرد و گفت: ایران و اندونزی در زمینه‌های تاریخی و فرهنگی اشتراکات فراوانی دارند و ما امیدواریم با این دیدار زمینه‌های توسعه همکاری‌های مشترک علمی و فناوری بین دو کشور به ویژه در زمینه‌های نانو، بیوتکنولوژی، کشاورزی و فناوری اطلاعات بیش از پیش فراهم شود.

وزیر آموزش و فرهنگ اندونزی در ادامه از پیشنهاد دکتر توفیقی در خصوص تبادل استاد و دانشجو و فرصت‌های مطالعاتی مشترک بین دو کشور استقبال کرد.

همچنین در پایان این دیدار مقرر شد نمایندگانی از طرف دو کشور ایران و اندونزی برای پیگیری امور مربوط به توسعه همکاری‌های علمی بین دو کشور معین شوند و زمینه‌های این همکاری‌ها را هر چه سریعتر فراهم کنند.

شایان ذکر است در این دیدار دکتر فریدون مشاور وزیر علوم و مدیر کل دفتر وزارتی، دکتر قربانی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و مدیر کل مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی و دکتر نادری منش معاون آموزشی این وزارتخانه نیز حضور داشتند.

تگ ها دیدار وزیر علوم با اندوزی دیدار وزیر علوم با فرهنگ اندوزی

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی