پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          14 مهر 1392 - 06 October 2013


اکثر دانش‌آموزان آمریکایی آمادگی ورود به کالج را ندارند

بنابر گزارشی که هفته گذشته از سوی موسسه «College Board» منتشر شد، کمتر از نیمی از دانش‌آموزان آمریکایی پس از پایان دوره متوسطه به لحاظ سطح علمی آمادگی ورود به کالج‌ها را دارند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در گزارش این موسسه آمده است کمتر از نیمی از دانش‌آموزان آمریکایی در «آزمون استعدادیابی تحصیلی» (SAT) موفق به کسب نمره قبولی شد‌ه‌اند و این بدان معنا است که تنها شمار اندکی از دانش‌آموزان در این کشور پس از اتمام تحصیلات متوسطه برای ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی آماده هستند.

در «آزمون استعدادیابی تحصیلی» از دانش‌آموزان آمریکایی، تنها 43 درصد از شرکت‌کنندگان موفق شدند نمره مبنا یعنی 1550 را از نمره کل که 2400 است، کسب کنند و این تعداد برابر با تعداد سال گذشته بوده است.

بنابر اعلام موسسه College Board، دانش‌آموزانی که این نمره را کسب می‌کنند از موفقیت بیشتری در کسب نمرات در سال اول دانشگاه و ثبات بیشتری در طول تحصیل در دوره آموزش عالی برخوردارند. در آزمون سال جاری میلادی (2013) نیز نمره میانگین دانش‌آموزان 1498 اعلام شده است.

به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی‌ورلدنیوز، «دیوید کلمن»، رییس موسسه College Board می‌گوید: نتایج آزمون SAT نشان می‌دهد که ما باید در مقطع تحصیلات ابتدایی و متوسطه برای آماده کردن دانشجویان در دانشگاه‌ها و مشاغل مربوط با رشته‌های دانشگاهی، فعالیت‌های بیشتری انجام دهیم و لذا در این موسسه خواستار اقدامی جدی در این رابطه هستیم.

منتقدان «آزمون‌های استاندارد» ضمن مخالفت با این آزمون‌ها معتقدند که این مجموعه از امتحانات برای سنجش سطح علمی دانش‌آموزان خانواده‌های کم‌درآمد ناعادلانه هستند. بسیاری از این دانش‌آموزان گله‌مند هستند که در مقایسه با همتایان خود که از تمکن مالی خوبی بهره‌مند هستند به کلاس‌های آموزشی سطح بالا و امکانات آزمونی مناسب، دسترسی کافی ندارند.

گزارش موسسه College Board نیز خود موید این ادعا است. چرا که دانش‌آموزان خانواده‌هایی که سالانه کمتر از 20 هزار دلار درآمد دارند در آزمون SAT به طور میانگین نمره 1326 را کسب کرده‌اند که پایین‌تر از نمره میانگین است. از سوی دیگر میانگین نمرات دانش‌آموزانی که خانواده‌های آنها سالانه بیش از 100 هزار دلار درآمد دارند، 1619 است.


تگ ها شرایط تحصیل در کالج آمریکا تحصیل در کالج آمریکا شرایط ورود به کالج امریکا

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی