پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          21 مهر 1392 - 13 October 2013


طمع دانشگاه‌های سوئد برای جذب دانشجویان غیر اروپایی

رسانه‌های داخلی سوئد اعلام کردند با تصویب قانون دریافت شهریه از دانشجویان غیراروپایی، طمع دانشگاه‌های سوئد برای جذب دانشجویان شهریه‌ای از خارج از کشور بیشتر شده است.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حال حاضر دانشگاه «لوند» در جنوب سوئد به لحاظ ثبت‌نام از دانشجویان شهریه‌ای غیراروپایی در صدر دانشگاه‌های سوئدی قرار دارد و تلاش می‌کنند که تعداد آنها را نیز افزایش دهد اما با وجود افزایش 46 درصدی ثبت‌نام‌ از دانشجویان شهریه‌ای در این دانشگاه پس از تصویب قانون دریافت شهریه‌ها در سال 2011 میلادی، شمار این دانشجویان افت قابل توجهی داشته است.

در سال 2013 میلادی در مجموع 585 دانشجوی غیراروپایی در دانشگاه «لوند» سوئد ثبت‌نام کرده‌اند که این تعداد در مقایسه با 593 دانشجوی ثبت‌نامی سال تحصیلی قبل از آن، کاهش داشته است. از سوی دیگر در این دانشگاه شمار ثبت‌نام از دانشجویان غیرشهریه‌ای که در رشته مربوطه خود پذیرفته شده‌اند نسبت به سال تحصیلی گذشته بسیار کمتر بوده اما در عوض ثبت‌نام از دانشجویان شهریه‌ای افزایش داشته است.

«ریچارد استنلو»، مسئول بخش بین‌الملل، قائم مقام و مسئول بخش روابط خارجی دانشگاه «لوند» به رسانه‌های محلی گفت: در این دانشگاه شمار متقاضیانی که پذیرفته شده و متقاضیانی با شهریه ثبت می‌کنند، بسیار متفاوت است.

به عنوان مثال در دانشگاه «لوند» از مجموع 585 دانشجوی پذیرش شده‌ 324 نفر دانشجوی شهریه‌ای هستند که این رقم حاکی از افزایش 46 درصدی در شمار دانشجویان شهریه‌ای نسبت به 222 نفر در سال تحصیلی گذشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتیزنیوز، پس از دانشگاه لوند، «موسسه صنعتی سلطنتی» در استکهلم و به دنبال آن دانشگاه «چالمرز» در گوتنبرگ نسبت به افزایش ثبت‌نام از دانشجویان شهریه‌ای اقدام کرده‌اند.

«خبرگزاری تی‌تی» در سوئد آمار کلی دانشجویان غیراروپایی در سال تحصیلی 2013 میلادی در دانشگاه‌های سوئد را 3900 نفر عنوان کرده که این آمار در مقابل 36 هزار دانشجوی خارجی که در سال تحصیلی 2009 – 2008 میلادی در دانشگاه‌های سوئدی ثبت‌نام کرده‌اند کاهش چشمگیر داشته و عامل اصلی آن ضرورت پرداخت شهریه‌ دانشگاه بوده است.

در سال 2010 میلادی، پارلمان سوئد برای رقابتی‌تر کردن دانشگاه‌های این کشور با سایر دانشگاه‌های جهان قانون دریافت شهریه از دانشجویان غیراروپایی را به تصویب رساند که به دنبال تصویب این قانون، شمار درخواست‌های ثبت‌نام از سوی دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های سوئد 90 درصد افت کرد.

تگ ها تحصیل در سوئد ادامه تحصیل در سوئد شرایط تحصیل در سوئد تحصیلات دانشگاهی در سوئد

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی