پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          23 مهر 1392 - 15 October 2013



پیدایش ایرلند به عنوان قطب جدید آموزش عالی



ایرلند برای دانشجویان جویای تحصیلات تکمیلی یک مقصد جدید و م محسوب می‌شود و دلیل افزایش این محبوبیت را می‌توان شرایط بهتر و آسان‌تر تحصیل در این کشور نسبت به کشورهایی نظیر انگلیسی، نیوزیلند و استرالیا دانست.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ایرلند در سال تحصیلی جاری (2013-2014) نسبت به سال گذشته شاهد رشد 100 درصدی در پذیرش دانشجویان هندی بوده است. هرچند که مبنای تعیین این درصد بسیار اندک است چرا که این رقم در سال 2012 میلادی 1000 دانشجو بوده است.

ایرلند به عنوان یکی از بزرگترین مقصدهای تحصیلی دانشجویان آمریکایی نیز محسوب می‌شود. اکنون این کشور قصد دارد روابط تحصیلی خود را به شکلی مشابه با هندوستان نیز توسعه دهد. اما مشکل اصلی در روند توسعه این روابط با هند این است که فرهنگ این کشور تاکنون در هند به خوبی معرفی و تبلیغ نشده است. با این حال قانون حذف روادید که در سال 2012 میلادی در ایرلند تصویب شد، این کشور را به عنوان مقصد محبوب گردشگر به هندی‌ها معرفی کرد.

«مک لاف‌لین»، سفیر ایرلند می‌گوید: تا سه سال پیش سالانه 14 الی 15 هزار گردشگر هندی داشتیم که در سال جاری میلادی (2013) این رقم به 19 هزار نفر افزایش یافته است.

وی افزود: در عین حال ما به دنبال جذب سالانه 24 تا 25 هزار گردشگر هندی هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی «بیزنس ورلد»،‌ با افزایش شهریه در دانشگاه‌های انگلیس دانشجویان هندی که به دنبال راهی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند، آژیر خطر را به صدا درآورده و جستجو برای یک کشور جایگزین جدید را قوت بخشیدند.

اخذ مدرک پزشکی برای دانشجویان بین‌المللی در ایرلند چیزی حدود 12 هزار و 35 تا 37 هزار یورو هزینه دربردارد در حالی که اخذ مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی حدود 9150 تا 30 هزار یورو هزینه برمی‌دارد.

«مک لاف لین» با اشاره به مطالب فوق افزود: ما باید خود را سر راه دانشجویان هندی قرار دهیم و ایرلند را روی نقشه به عنوان یک گزینه حیاتی و مترقی، امن،‌ موردپسند و دارای نظام آموزشی مناسب برای دانشجویان خارجی از جمله داوطلبان هندی معرفی کنیم.

برای دانشجویانی که از دانشگاه‌های ایرلند فارغ‌التحصیل می‌شوند، فرصت‌های بسیاری وجود دارد. به عنوان مثال دانشجویان پس از اتمام تحصیل خود یک سال فرصت اضافی خواهند داشت تا بتوانند شغل پیدا کنند.

تگ ها آموزش عالی ایرلند دانشگاه های ایرلند تحصیل در ایرلند

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی