پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          27 مهر 1392 - 19 October 2013


میزان انگیزه دانشگاه‌های کره در جذب دانشجویان خارجی

دولت کره جنوبی با اختصاص یک سرمایه وسیع، دانشگاه‌های خارجی را به تاسیس دانشکده در مناطق آزاد تجاری این کشور جلب کرد و برای آنها مزایای مالیاتی و بودجه‌ای مختلفی را در نظر گرفت. با این حال این دانشگاه‌ها تاکنون در جذب دانشجو ناموفق بوده‌اند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از سرویس دانشگاه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنا بر گزارش منتشر شده از سوی وزارت علوم کره جنوبی دانشگاه‌های خارجی در این کشور به دلیل عدم وجود تقاضا در این منطقه در جذب دانشجو ناموفق بوده‌اند.

دانشکده STC‌ که از سوی موسسه آموزشی هلندی STC در سال 2008 میلادی در منطقه آزاد اقتصادی «گوانگ یانگ» تاسیس شده، نسبت به ارائه دوره کارشناسی ارشد در رشته کشتیرانی و حمل و نقل اقدام می‌کند اما وزارت علوم کره جنوبی اعلام کرد این دانشکده به دلیل کمبود دانشجو در حال تعطیلی است. این دانشگاه طی مدت پنج سال اخیر تا کنون موفق به تکمیل ظرفیت دانشجویی خود نشده است

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلد نیوز، «اریک هایتبرینک» رییس هیئت امنای دانشکده STC کره با ارسال نامه‌ای به وزیر علوم این کشور گفت: این دانشکده به دلیل عدم جذب دانشجوی کافی در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری با بحران شدید مالی مواجه شده است.

دانشگاه «فردریش الکساندر نورنبرگ (FAU) نیز نخستین دانشگاه آلمانی است که در سال 2011 میلادی در منطقه آزاد اقتصادی «بوسان» اقدام به تاسیس دانشکده کرده نیز در پر کردن ظرفیتهای خود در مقطع کارشناسی ارشد ناموفق بوده و از مجموع یکصد ظرفیت این دانشگاه تنها 38 نفر ثبت نام کرده‌اند.

دانشگاه دولتی نیویورک در کره (SUNY) که در دانشکده جهانی «سانگدو» (SGUC) تاسیس شده نیز در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 5 رشته تحصیلی ارائه می‌دهد که از مجموع ظرفیت 320 نفری خود تنها موفق به جذب 126 دانشجو شده است.

با اینحال علیرغم وجود وضعیت فوق، بسیاری از دانشگاه‌های خارجی همچنان به دنبال اخذ تاییدیه مقامات آموزشی کره برای تاسیس دانشکده در این کشور هستند.

15 دانشگاه که دانشگاه‌های «یوتا»، «لس آنجلس» و «آبردین» نیز در بین آنها به چشم می‌خورند در انتظار تایید دولت کره برای تاسیس دانشکده‌های خود در این کشور هستند.

تگ ها تحصیل در کره تحصیل در خارج ادامه تحصیل در کره انگیزه کره در جذب دانشجویان خارجی شرایط تحصیل در کره

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی