پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          28 مهر 1392 - 20 October 2013


محقق نشدن رویای جهانی شدن دانشگاه‌های روسیه

بنابر آخرین رتبه‌بندی اعلامی از سوی موسسه «تایمز هایر اجوکیشن»، هیچ یک از دانشگاه‌های روسیه امسال نیز در بین 200 دانشگاه برتر جهان جائی نداشتند و این واقعیت حکایت از کاهش اعتبار آموزشی دانشگاه‌های این کشور دارد.

براساس آخرین رتبه‌بندی سال 2013 میلادی از سوی موسسه اعتبارسنجی «تایمز هایر اجوکیشن»، تنها دانشگاه روسیه که در بین 400 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته دانشگاه دولتی «لومونوسوف مسکو» بوده که در رده 226 تا 250 قرار دارد و این وضعیت نشان‌دهنده کاهش اعتبار آموزشی دانشگاه‌های روسیه بیش از گذشته است چرا که در همین رده‌بندی که سال گذشته میلادی (2012) اعلام شد این دانشگاه در رده 200 تا 225 قرار داشت و همراه با این دانشگاه، موسسه دولتی «مهندسی فیزیک مسکو» نیز در رده بین 226 تا 250 قرار گرفته بود.

دولت روسیه در واکنش‌ به افت جایگاه دانشگاه‌های این کشور در رتبه‌بندی جهانی تایمز تلاش خواهد کرد تا پنج دانشگاه روس را تا سال 2020 میلادی وارد فهرست 100 دانشگاه برتر جهان کند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتیزنیوز، برگزاری بازی‌های «المپیک زمستانی 2014» در شهر «سوچیِ» روسیه بهترین فرصت برای بهبود وضعیت اقتصادی و تامین منابع مالی دانشگاه‌های این کشور است تا بتواند پروژه‌های ناتمام خود را کامل کنند. با این حال ایجاد دانشگاه‌هایی در سطح استانداردهای جهانی مستلزم هماهنگی‌های پیچیده و اقدامات اساسی بی‌شماری است و این ضروری است که بروکراسی‌های مرسوم اداری در روسیه به راحتی اجازه تحقق آن را نمی‌دهند.

اما آنچه که بیش از تخصیص اعتبارات اهمیت دارد شرایط آموزش عالی در یک کشور است. دانشگاه‌هایی که حاکم رده‌بندی‌های دانشگاهی هستند چندین دهه است که به صورت بنیادین به عنوان جوامع تحقیقاتی بنا نهاده شده‌اند. پیشرفت آنها در گرو فاکتورهای موثر در فضای آموزش عالی است که این فاکتورها در روسیه کمتر به چشم می‌خورد.

نبود فساد، وجود میزان بالای اعتماد میان جوامع دانشگاهی، کارکنان و مقامات دولتی به دانشگاه‌های معتبر، استقلال و حاکمیت فوق‌العاده‌ای می‌بخشد تا بتوانند اهداف خود را دنبال کنند.

عامل دیگری که پیشرفت و توسعه دانشگاه‌های تحقیقاتی معتبر و جهانی را در روسیه با مشکل مواجه می‌کند این است که دانشمندان جهانی شامل بسیاری از محققان روسیه، کشورهای پیشرفته را برای فعالیت‌های تحقیقاتی و دانشگاهی خود انتخاب می‌کنند.

اکنون روسیه برای مقابله با این مشکلات و قدم گذاشتن به عرصه رقابت با دانشگاه‌های برتر جهان گزینه‌های بسیاری در پیش دارد.

برخی از دانشگاه‌های روسیه نظیر دانشگاه دولتی مسکو می‌توانند به مرور زمان وضعیت تحصیلی و تحقیقاتی خود را بهبود بخشند و رتبه بهتری را در رده‌بندی‌های جهانی کسب کنند چرا که یکی از مهمترین عوامل در نمایش مطلوب دانشگاه‌های برتر در رده‌بندی‌های جهانی «رقابت» است.

تگ ها تحصیل در روسیه آمار تحصیل در دانشگاههای روسیه شرایط تحصیل در روسیه ادامه تحصیل در روسیه

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی