پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          13 آبان 1392 - 04 November 2013


قصد همکاری‌ آموزشی ژاپن با کشورهای آسیایی و آفریقایی


دولت ژاپن با هدف افزایش تاثیر خود و قدرت‌نمایی نرم از راه آموزش عالی قصد دارد همکاری‌های خود با کشورهای در حال توسعه آفریقایی و آسیایی را در زمینه تحقیقات و مطالعات دانشگاهی افزایش دهد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در همین رابطه اجرای یک برنامه آموزشی و تحقیقات دانشگاهی‌ مشترک در پروژه‌ای تحت عنوان «برنامه Core-to-core» دانشگاه‌های ژاپنی و خارجی را به یکدیگر نزدیک می‌کند.

این برنامه از سوی «انجمن ارتقای علوم ژاپن» یا JSPS که یک سازمان مورد حمایت دولت است و مسئولیت تقسیم بودجه آموزشی میان موسسات آموزش عالی را بر عهده دارد، اجرا می‌شود.

سال گذشته میلادی (2012) نیز این انجمن دو برنامه مهم تحقیقاتی مشترک را اجرا کرد که این برنامه‌ها شامل تاسیس «شبکه پیشرفته تحقیقات دانشگاهی با کشورهای ثروتمند» و همچنین «زیرساخت علمی آسیایی - آفریقایی» بودند.

یک کمیته تخصصی مسئولیت انتخاب فعالیت‌های تحقیقاتی مابین دانشگاه‌های ژاپن و همتایان خارجی آن شامل دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی را بر عهده دارد. دولت ژاپن به طور اختصاصی در آسیا قصد دارد پیشنهاد تشکیل هیئت وزیران علوم و تحقیقات در این منطقه را ارائه دهد تا از این طریق به ترویج همکاری‌ها بپردازد.

به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی‌ورلدنیوز، یکی از اهداف اصلی ژاپن در گسترش همکاری‌ها و مشارکت‌ها در زمینه مطالعات دانشگاهی بهره‌گیری از آنها در توسعه پایدار و جهانی خود است.

در فهرست برنامه تحقیقاتی اخیر ژاپن حفاظت از حیات وحش در تانزانیا، حفاظت از دریاها و اکوسیستم‌ها و ریشه‌کن کردن مالاریا در کنیا به چشم می‌خورد.

همچنین پروژه‌های همکاری آسیایی – آفریقایی در زمینه‌های مطالعات یونسفر در استوا،‌ فن‌آوری تشخیص پیشگیری از بیماری‌ها و مدیریت آب و محیط زیست در آسیا و آفریقا از موارد مهم تحقیقاتی مورد نظر ژاپن هستند.

تگ ها همکاری آموزشی چین و آسیا تحصیل در چین شرایط تحصیل در چین

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی