پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          12 اسفند 1392 - 03 March 2014


دانشگاه‌های ژاپن گران‌تر می‌شوند





 رسانه‌های داخلی ژاپن اعلام کردند نظام آموزشی این کشور که به نظام آموزشی گرانقیمت در جهان شهرت دارد از ماه آوریل بازهم گران‌تر می‌شود.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق این برنامه شمار زیادی از دانشگاه‌های مطرح خصوصی در ژاپن از ماه آوریل سال جاری میلادی (2014) شهریه و سایر هزینه‌های خود را افزایش خواهند داد.

از مجموع 39 دانشگاه خصوصی ژاپن که بیش از 10 هزار دانشجوی مقطع کارشناسی در آنها مشغول به تحصیل هستند، حداقل 13 دانشگاه خصوصی با وجود اینکه هزینه تحصیل در آنها همچنان به شدت بالاست، اعلام کردند قصد دارند شهریه‌های خود را بازهم افزایش دهند.

این دانشگاه‌ها مدعی شدند هدف از افزایش شهریه‌ها بهبود کیفیت آموزشی آنها است. با این حال به نظر می‌رسد این افزایش شهریه‌ها ناشی از بالا رفتن مالیات‌هاست که قرار است از ماه آوریل اعمال شود. با وجود اینکه هزینه‌های دانشگاهی نظیر شهریه، ثبت‌نام و سایر هزینه‌های مصرفی از مالیات معاف هستند با این حال دانشگاه‌ها همچنان با هزینه‌هایی روبرو هستند که معاف از دریافت مالیات نیستند.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتیزنیوز، این افزایش هزینه‌ها که از 490 تا 1965 دلار در سال متغیر است، فشار مالی بیشتری را بر خانواده‌های ژاپنی تحمیل خواهد کرد. علاوه بر این برخی دانشکده‌ها مثلا در حوزه علوم ممکن است شهریه‌های خود را حتی بیش از این رقم افزایش دهند. گزارش‌ها حاکیست بخشی از این رقم افزایش شهریه‌ها برای کمک به برنامه‌های تحصیل در خارج و ساخت تجهیزات جدید، هزینه خواهد شد.

دانشگاه‌های ژاپن بدون اینکه بتوان رشد و بهبود جدی را در آنها مشاهده کرد، شهریه‌های خود را به طور مرتب بالا برده‌اند که به دنبال افزایش شهریه‌ها در ماه آوریل، خانواده‌ها هزینه‌های بیشتری را بابت «هیچ» پرداخت خواهند کرد. گزارشی که در سال 2010 میلادی از سوی وزارت آموزش این کشور منتشر شد، نشان داد 1.55 میلیون دانشجوی ژاپنی در طول مدت تحصیل خود از مشکلات مالی رنج می‌برند که اکنون پیش‌بینی می‌شود بیش از پیش بر تعداد آنها افزوده شود.

دلیل اصلی دیگری که افزایش شهریه‌ها تاثیر مثبتی نخواهد داشت این است که دولت مرکزی ژاپن در مقایسه با سایر کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اقتصادی و توسعه (OECD) همچنان سرمایه‌گذاری اندکی را در بخش آموزش انجام می‌دهد. این کشور در مجموع نسبت به میانگین کشورهای عضو OECD ‌کمترین رقم را در بخش آموزش هزینه می‌کند.


پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی