پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          09 اردیبهشت 1393 - 29 April 2014


چشم طمع دانشگاه‌های آمریکا به دانشجویان پولدار چینی





 مجله اقتصادی «کایشین» چین در گزارشی اعلام کرد: دانشگاه‌های آمریکا به جای جذب دانشجویان آمریکایی آسیایی‌تبار، شرایط پذیرش دانشجویان ثروتمند چینی را تسهیل می‌کنند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از  (ایسنا)، در این گزارش آمده است که دانشگاه‌های آمریکایی به ویژه دانشگاه‌های مطرح این کشور متهم هستند که تنها به تعداد معدودی از دانشجویان آمریکایی آسیایی‌تبار خود نمرات امتحانی بالا می‌دهند. این دانشگاه‌ها طی پنج الی شش سال گذشته با کمبود بودجه دولتی و خصوصی مواجه بوده‌اند. در نتیجه درآمد آنها به جذب دانشجویان خارجی که کل شهریه خود را می‌پردازند محدود شده است. این مسئله باعث شده تا شهروندان آمریکایی آسیایی‌تبار ساکن ایالات متحده برای ورود به دانشگاه‌های این کشور با موانع بیشتری روبرو شوند.

در میان دانشجویان خارجی که به آمریکا قدم می‌گذارند، دانشجویان چینی پیشتاز هستند و از آنجا که اقتصاد چین بسیار پویاست، خانواده‌های ثروتمند بیشتری فرزندان خود را برای تحصیل به آمریکا می‌فرستند.این کشور توانسته است از رقیبان پیشین خود یعنی ژاپن، تایوان و هند در اعزام دانشجو به آمریکا پیشی بگیرد. سال گذشته میلادی (2013) چین به عنوان بزرگترین صادرکننده دانشجو به آمریکا طی 40 سال اخیر شناخته شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از گاردین، با این حال هنوز به روشنی مشخص نیست که این دانشجویان تا چه اندازه برای دانشجویان آمریکایی تهدید محسوب می‌شوند. در حال حاضر شمار دانشجویان چینی که در دانشگاه‌های آمریکا پذیرفته می‌شوند در مقایسه با تعداد کل دانشجویان آمریکایی آسیایی‌تبار کمتر است اما با این حال مسیر این دو گروه تفاوت چندانی با هم ندارد. با وجود اینکه ملیت آسیایی اقلیت رو به‌ رشد جامعه آمریکا را تشکیل می‌دهند اما روند افزایش ثبت نام آنها در سال 2009 میلادی متوقف شد و رو به سقوط رفت. اما در مقابل در همین زمان،‌ ثبت نام از دانشجویان چین در دانشگاه‌های آمریکا افزایش یافت. بنابر آمار دریافتی، میزان ثبت نام از دانشجویان چینی در دانشگاه‌ هاروارد که یکی از دانشگاه‌های متهم به نابرابری است از سال 1990 تا 2012 میلادی از 196 نفر با سه برابر افزایش به 686 نفر رسیده این در حالی است که شمار پذیرش دانشجویان آمریکایی آسیایی‌تبار از 20.6 درصد در سال 1993 به 16.5 درصد در سال 2012 کاهش یافته است.


پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی