پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          18 خرداد 1393 - 08 June 2014


تهدید کمبود دانشجو در چین



 گزارش‌های رسمی از ناهماهنگی دانشگاه‌های هفت استان چین در ثبت‌نام از متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه و کمبود دانشجو در سال تحصیلی 2013 میلادی حکایت می‌کند.

در همین رابطه گزارشی تحت عنوان «گزارش ثبت‌نام دانشگاهی» چین نشان می‌دهد که دست‌کم هفت استان و یک منطقه در این کشور نتوانسته‌اند مطابق اهداف ثبت‌نامی خود در سال 2013 میلادی دانشجو جذب کنند.

پایگاه اینترنتی «eol» چین که بزرگترین پورتال آموزشی این کشور محسوب می‌شود در این رابطه اعلام کرد: استان‌های «هنان»، «شاندونگ»، «فوجیان»، «آن‌هوئی»، «هبئی»، «گوئیژو» و «چینگ‌های» به همراه منطقه خودمختار «سین جیانگ اویغور» مناطقی هستند که در این گزارش از آنها نام برده شده است. به عنوان مثال دانشگاه‌های استان شاندونگ درسال 2013 میلادی قصد داشتند که 529 هزار و 900 دانشجو جذب کنند اما تنها موفق به جذب 466 هزار و 300 دانشجو شدند. در استان هنان نیز از ظرفیت تعیین‌شده برای جذب 606 هزار و 600 دانشجو تنها 536 هزار دانشجو در این دانشگاه ثبت‌نام شدند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از روزنامه چانیادیلی، «چن ژیون»، سردبیر سایت eol می‌گوید: این معضل حاصل کاهش نرخ زاد و ولد در چین است چرا که شمار موالید در چین از 20 میلیون تولد در سال 1990 میلادی به 12 میلیون تولد در سال 2000 میلادی کاهش یافته و این بدان معناست که جمعیت زیر 18 سال در چین که سن اکثریت جوانان این کشور برای ورود به دانشگاه است تا سال 2018 میلادی و پیش از رسیدن به انتهای این سال، روند کاهشی خود را ادامه خواهد داد.

«چن» همچنین اضافه کرد: بسیاری از دانشجویان و خانواد‌ه‌های آنها از کیفیت آموزش عالی چین ناامید شده‌اند و حتی با وجود پذیرش در دانشگاه انصراف می‌دهند که این مساله نیز در کاهش دانشجویان دانشگاه‌ها بی‌تاثیر نیست. سال گذشته گزارش‌های زیادی منتشر شد مبنی بر اینکه والدین با دانشگاه رفتن فرزندانشان مخالفت می‌کنند و این واکنش سبب داغ شدن بحث‌ها در خصوص ضرورت کسب مدرک دانشگاهی در این کشور شد. با وجود این مشکل در مناطق مزبور و به رغم اینکه برخی استان‌ها موفق به جذب دانشجو کافی نشده‌اند اما در بسیاری استان‌های دیگر چین، دانشجویان برای راهیابی به دانشگاه با هم رقابت شدید و نفسگیری دارند.


پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی