پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          02 تیر 1393 - 23 June 2014


تأسيس مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه کامپالا یونیورسیتی



رؤساي مرکز مطالعات اسلامی بین‌المللی مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه‌ي قم و دانشگاه کامپالا یونیورسیتی اوگاندا، درباره‌ تأسيس مركز مطالعات اسلامي در دانشگاه كامپالا يونيورسيتي اوگاندا به توافق رسيدند.

 حجت‌الاسلام محمدعلی شمالی، رئیس مرکز مطالعات اسلامی بین‌المللی مرکز مدیریت حوزه‌ي علمیه‌ قم و نماینده‌ مقام معظم رهبری در مرکز اسلامی لندن، به دعوت رئیس دانشگاه کامپالا یونیورسیتی در اوگاندا حضور يافت و تفاهمنامه‌ همکاری علمی و دانشگاهی بين مركز تحت مديريت خود با اين دانشگاه را امضا كرد.

در اين ديدار كه با هماهنگی رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا برگزار شد، علاوه بر رؤسای دو مرکز، معاونان دانشگاه کامپالا یونیورسیتی و اکبر توحیدلو، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا حضور داشتند.

پروفسور بدرو کاتریگا، رئیس دانشگاه کامپالا یونیورسیتی در این دیدار گفت: توسعه‌ي روابط علمی و دانشگاهی بین دانشگاه‌های جمهوری اوگاندا و جمهوری اسلامی ایران، یکی از اهداف ماست و به همين دليل به دنبال توسعه‌ي همکاری‌های علمی و دانشگاهی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی افزود: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی جمهوری اسلامی ایران از سطح بسيار بالایی در امور علمی و تحقیقاتی برخوردارند و ما به دنبال استفاده از پتانسیل‌های علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران هستیم.

بدرو کاتریگا در ادامه‌ سخنان خود، انعقاد این تفاهمنامه را یک تحول تاریخی برای دانشگاه کامپالا یونیورسیتی دانست و گفت: این تفاهمنامه نخستین تفاهمنامه‌ یک مرکز مطالعاتی جمهوری اسلامی ایران و یک دانشگاه اوگاندایی است و ما باید از فرصت به وجود آمده نهایت استفاده علمی را ببريم.

رئیس دانشگاه کامپالا یونیورسیتی همچنین از تلاش‌های اكبر توحيدلو، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا تشکر و سپاس ويژه‌ي خود از اینکه وي زمینه‌ انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌ای برای طرفین فراهم كرده است را بيان كرد.

در ادامه نيز حجت‌الاسلام شمالي اظهار كرد: ما از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را برده و روابط علمی و دانشگاهی بین دانشگاه کامپالا یونیورسیتی و مرکز مطالعات اسلامی را توسعه خواهیم دهیم.
وی افزود: ما سعی بر آن داریم که در اولین فرصت ممکن، به مفاد این تفاهمنامه عمل و آنها را اجرایی كنيم.

وی در ادامه‌ سخنان خود اعلام آمادگی كرد تا با هماهنگی و همکاری دانشگاه کامپالا یونیورسیتی و رایزنی فرهنگی جمهوري اسلامي ايران در اوگاندا نسبت به تأسیس مرکز مطالعات اسلامی در دانشگاه كامپالا يونيورسيتي اقدام و یکی از اساتید مؤسسه‌ مطالعات اسلامی قم، برای تدریس دروس اسلامی به این دانشگاه اعزام شود.

همچنين اكبر توحیدلو، رایزن فرهنگی ايران در اوگاندا در این دیدار گفت: این تفاهمنامه، نخستین تفاهمنامه بین یک مرکز ایرانی و یک دانشگاه اوگاندایی است و من امید دارم که اولین تفاهمنامه دارای خیر و برکت برای آغاز و توسعه‌ي همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین دو کشور خواهد شد.

وی در ادامه سخنانش گفت: علاوه بر تأسیس مرکز مطالعات اسلامی، تأسیس اتاق ایران نیز بايد در دستور کار قرار گیرد و ما آمادگی داریم که منابع علمی برای تجهیز اتاق ایران را تأمین كنیم. رایزنی فرهنگی ايران در اوگاندا آمادگی دارد که بخشی از تحقیقات علمی خود را به مرکز مطالعات اسلامی بسپارد و زمینه‌ي فعالیت مرکز مطالعات اسلامی را فراهم آورد.

بر اساس اخبار ارسالي از اوگاندا، مبادله‌ اساتید و اعضای هیأت علمی، مبادله‌ دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی، تأسیس کرسی اسلام‌شناسی در دانشگاه کامپالا یونیورسیتی، تأسيس اتاق ایران در دانشگاه کامپالا یونیورسیتی، برگزاري دوره‌های کوتاه‌ مدت آموزشی برای اساتید، اعضای هیأت علمی و دانشجویان، اعطای فرصت‌های مطالعاتی برای تحقیق درباره‌ي ایران برای اساتید، اعضای هیأت علمی و دانشجویان و همچنين حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوع ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی برخي از موضوع‌هايی بود که در این دیدار مورد مذاکره قرار گرفت و بر اجراي آنها توافق شد.



پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی