پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          02 تیر 1393 - 23 June 2014


اصلاحات جدید آزمون سراسری دانشگاه‌های چین موسوم به گائوکائو


 آزمون سراسری دانشگاه‌های چین موسوم به «گائوکائو» به زودی شاهد اصلاحات جدید خواهد بود.
 آزمون ورودی دانشگاه‌های چین، «گائوکائو» یکی از مهمترین آزمون‌های دوران دانشجویی چین محسوب می‌شود. این آزمون به تازگی در بخش محتوای زبان انگلیسی، دستخوش اصلاحات شده اما اکنون اصلاحات دیگری در راه است و قرار بر این است که سوالات این آزمون با رشد ملایم اقتصادی چین همسو شوند. در این صورت آزمون گائوکائو، دستگاه سنجش چالش‌های پیش‌روی رشد اقتصادی چین و توسعه سرسام‌آور آموزش عالی در این کشور خواهد بود. دولت چین امیدوار است که با اصلاحات جدید در آزمون گائوکائو به پیشبرد برنامه پیشرفت استعدادهای ملی کمک کند. این برنامه یک اصلاحات بلندمدت آموزشی در چین محسوب می‌شود.
اگرچه اصلاحات آزمون گائوکائو با هدف تاثیر گذاشتن بر آینده توسعه آموزش عالی چین اجرا می‌شود اما در نهایت این دانشجویان هستند که رشته‌های دانشگاهی مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند. آنها در دوران تحصیل در دبیرستان درباره شرکت در این آزمون تصمیم می‌گیرند.

وزارت آموزش چین همچنین برای موازنه دانشجویان در دانشگاه‌های مطرح این کشور تصمیم گرفته است که سهم دانشجویان این دانشگاه‌ها را در سال 2014 میلادی از 10 استان غربی و مرکزی چین از 30 هزار دانشجو به 50 هزار دانشجو افزایش دهد. بدین ترتیب دانشگاه‌های مطرح استقلال بیشتری در انتخاب دانشجویان خود خواهند داشت.

سالانه 17 میلیون فارغ التحصیل متوسطه و دانشگاهی وارد بازار کار چین می‌شوند اما مقامات این کشور از کمبود استعدادها به ویژه در رشته‌های فنی ابراز نگرانی می‌کنند. اگرچه این کشور تا سال 2020 میلادی 200 میلیون فارغ التحصیل خواهد داشت اما نیاز به افزایش بیشتر مهارت‌های این دانش آموختگان به ویژه در بخش تولید، فن‌آوری اطلاعات، زیست‌فن‌آوری، مهندسی مواد جدید، هوا و فضا، اقیانوس شناسی، امور مالی و حسابداری، تجارت بین‌الملل، حفاظت از محیط زیست، منابع انرژی، فن‌آوری کشاورزی و ترافیک و حمل و نقل پیشرفته دارد.

اصلاحات جدید آزمون گائوکائو، این آزمون را به دو بخش تقسیم خواهد کرد که بخش نخست برای دانشجویان علاقمند به رشته‌های فنی و بخش دوم برای دانشجویان علاقمند به تحصیل در رشته‌های معمول دانشگاهی در نظر گرفته می‌شود. آزمون فنی گائوکائو با هدف ارائه مهارت‌های فنی باکیفیت برای دانشجویان علاقمند به مهندسی و مکانیک ارائه می‌شوند. نوع دوم آزمون گائوکائو نیز دانشجویان تحصیلات استاندارد دانشگاه‌ها را هدف گرفته و مهارت‌های معمول دانشگاهی را به آنها ارائه می‌دهد.


پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی