پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          22 تیر 1393 - 13 July 2014


فساد گسترده در دانشگاه‌های مطرح چین


 به دنبال تشدید فعالیت‌های مبارزه با فساد در چین، برخی از دانشگاه‌های مطرح این کشور تحت بررسی دقیق «ناظر مبارزه با فساد اداری» قرار خواهند گرفت.

 پس از شدت گرفتن موج فعالیت‌های ضد فساد در چین، دانشگاه مطرح «فودان» در شانگهای هفته گذشته از سوی ناظر کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی عنوان «شرم‌آور» را کسب کرد. کمیسیون مرکزی که گزارش‌های خود را به حزب کمونیست این کشور ارائه می‌دهد اعلام کرد در اوایل ماه مارس و اوایل ماه مه از دانشگاه «فودان» بازدید کرده است.

این گروه در بازرسی خود از دانشگاه فودان به سوء استفاده از بودجه‌های تحقیقاتی، مشکلات امنیتی مرتبط با احداث دانشکده جدید این دانشگاه و مدیریت ضعیف سرمایه‌های مربوط به دانشگاه اعم از بیمارستان‌های مرتبط با این دانشگاه پی برده‌اند. در این گزارش آمده است که در بیمارستان‌های مربوط به این دانشگاه باید بر خرید وسیع تجهیزات پزشکی و دارو نظارت بیشتر و شدیدتری انجام شود.

گزارش این کمیسیون حاکی از این است که سیستم تنظیمی دانشگاه‌های چین مناسب نیست ضمن اینکه سیستم نظارتی بر آنها نیز قدرت کارآیی لازم را ندارد. در این گزارش که در تاریخ هفتم ژوئیه از سوی کمیته تحقیق منتشر شده نشان می‌دهد مدیریت بودجه‌های تحقیقاتی در دانشگاه «فودان» با هرج و مرج و بی‌نظمی روبرو است و ماموران تحقیق شکایت‌های عمومی زیادی را در این زمینه دریافت کرده‌اند.

کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی چین هفته گذشته روسای 26 دانشگاه این کشور را در پکن به جلسه‌ای فراخواند تا به آنها وظایف مرتبط با اداره صادقانه و شفاف موسسات تحت مدیریتشان را گوشزد کند. این کمیسیون در پایگاه اینترنتی رسمی خود اعلام کرد که روسای دانشگاه‌های چین که اکثر آنها را نیز مقامات حزب کمونیست تشکیل می‌دهند باید در حضور وزیر آموزش این کشور تعهدنامه «اداره صحیح» دانشگاه‌ها را امضا کنند. یک روزنامه منتسب به حزب کمونیست اوایل ماه جاری گزارشی را منتشر کرده و در آن اعلام کرده بود در نیمه نخست سال جاری میلادی (2014)، 20 نفر از مقامات دانشگاه‌های این کشور مورد تحقیق قرار گرفته‌اند که اکثر آنها متهم به دریافت رشوه بوده‌اند.


پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی