پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          01 امرداد 1393 - 23 July 2014


بررسی مجدد طرح تاسیس دانشگاه آسه‌ آن


 به دنبال تصویب طرح «تحقق جامعه آسه‌ آن» در سال 2015 میلادی، نیاز جدی به بازنگری در طرح ناموفق احداث «دانشگاه آسه آن» نیز احساس می‌شود.

 در سال 1992 میلادی طرح احداث دانشگاه انجمن ملل آسیای جنوب شرقی یا «دانشگاه آسه آن» با شکست مواجه شد. دلیل این شکست عدم اشتیاق سیاسی در میان اعضای «آسه آن» نبوده بلکه باید آن را حاصل فرآیند ناپخته تقسیم‌بندی سهم کشورهای منطقه در تلاش برای احداث این دانشگاه دانست.

منطقه «آسه آن» امروز در مقایسه با سال 1992 میلادی در تقسیم‌بندی آسه آن‌ پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. این منطقه اکنون جامعه‌ای بالغ بر 600 میلیون نفر با اقتصاد منطقه‌ای به ارزش تولید ناخالص ملی دو تریلیون و 318 میلیارد و 156 میلیون دلاری است. ارائه طرح‌هایی نظیر احداث منطقه آزاد تجاری «آسه آن»، توسعه عضویت در «آسه آن» و برخی طرح‌های دیگر، بستر را برای یکپارچگی این منطقه فراهم کرد.

با وجود اینکه برای مدتی طرح تاسیس «دانشگاه آسه آن» به فراموشی سپرده شده بود اما اکنون این انجمن احداث یکی از اصلی‌ترین سازمان‌های منطقه‌ای آموزش عالی در منطقه آسه آن یعنی شبکه دانشگاهی ASEAN‌ موسوم به AUN‌ را تسهیل کرده است. در این شبکه دانشگاهی دو تا چهار دانشگاه اصلی و مهم اعضای آسه آن عضو خواهند بود. این شبکه همکاری‌های ارتقا یافته در سطح موسسه‌ای را آسان کرده که به تازگی این همکاری‌ها در سطح منطقه‌ای با سایر سازمان‌های مهم مرتبط با آموزش عالی افزایش یافته است.
 همچنین سیستم انتقال اعتبار آسه آن، برنامه نقل و انتقال دانشجویی و سیستم اعتبارسنجی داخلی نیز در بین دانشگاه‌های عضو شبکه AUN برقرار و اجرا شده است. با این حال به دلیل رشد دروس مرتبط با آسه آن و تعداد کم رشته‌ها در این رابطه، معضلی به نام عدم تمرکز آسه آن در دانشگاه‌های این منطقه وجود دارد. این مسئله را می‌توان با بازار جهانی بسیار رقابتی آموزش عالی و رقابت دانشگاه‌های آسه آن با یکدیگر برای جذب دانشجو،‌ دریافت منابع مالی و شهرت جهانی مرتبط دانست.

ایده اصلی احداث دانشگاه آسه آن مبتنی بر نیاز به ترویج آسه آن زدایی در میان جوامع این منطقه است. موفقیت در احداث چنین دانشگاهی در گروی تعهدات اعضای آسه آن در اعطای بودجه آموزشی و استقلال و آزادی دانشگاهی و بدنه آکادمیک آن است


پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی