پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          11 دی 1395 - 31 December 2016


آمریکا و انگلیس دارای بالاترین آمار دانشگاههای برتر

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: در آخرین فهرست رتبه بندی موسسه تایمز ۷۹ کشور حضور دارد اما توزیع دانشگاه ها نابرابر است.

به گزارش پرتال دانشگاهی جعفر مهراد در گفتگو با خبرنگار مهر با نگاهی به رتبه بندی تایمز و توزیع دانشگاه های برتر جهان گفت: آخرین رتبه بندی تایمز شامل ۹۸۰ دانشگاه است که تنها ۵ درصد موسسات آموزش عالی جهان را در بر می گیرد.

وی افزود: در فهرست رتبه بندی این موسسه ۷۹ کشور جهان حضور دارد، اما توزیع دانشگاه ها نابرابر است.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خاطرنشان کرد: برتری دانشگاه های آمریکای شمالی روشن است. در خلال ۱۲ سال گذشته هیچ کشوری حائز رتبه اول نبوده و در بین ۱۰ دانشگاه برتر اکثر دانشگاه ها به آمریکا تعلق دارد.

مهراد افزود: در سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد ۱۴۸ دانشگاه آمریکایی در این نظام رتبه بندی حضور دارد و ۶۹ دانشگاه آن در بین ۲۰۰ دانشگاه ممتاز جهان دیده می شود.

وی گفت: انگلستان در فهرست رتبه بندی تایمز ۹۱ دانشگاه دارد که نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار شاخص و برجسته است و انگلستان تنها کشوری است که بعد از آمریکا بیش از یک دانشگاه در بین ۱۰ دانشگاه نخست دارد.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام عنوان کرد: سوئیس دومین کشور اروپایی است که دانشگاه ETH زوریخ رتبه ۹ را به خود اختصاص داده است و ۹ دانشگاه دیگر کشور سوئیس نیز در فهرست دانشگاه های ممتاز قرار دارند.

مهراد ادامه داد: آلمان، ایتالیا، هلند، فرانسه و اسپانیا هر کدام بیش از ۲۶ دانشگاه در رتبه بندی سال ۲۰۱۶ تایمز دارند اما زمانی که سایر کشورهای اروپایی را با آسیا مقایسه می کنیم مشاهده می کنیم که سایر کشورهای اروپایی زمینه را به این قاره به ویژه کشورهای آسیای جنوب شرقی واگذار کرده اند.

وی گفت: گرچه کشورهای غربی رتبه های برتر را از آن خود کرده اند اما موسسات آموزش عالی آسیا میدان مهمی برای تجلی دانشگاه های ممتاز بحساب می آیند و ابتکارعمل را بدست گرفته اند.

حضور ۲۴ کشور آسیایی در میان دانشگاه های برتر رتبه بندی تایمز

به گفته این استاد علم اطلاعات و دانش شناسی تعداد ۲۸۹ دانشگاه از قاره آسیا از ۲۴ کشور در این رتبه بندی به عنوان دانشگاه های برتر معرفی شده است که در این بین ۱۹ دانشگاه در میان ۲۰۰ دانشگاه ممتاز مشاهده می شود.

مهراد تاکید کرد: تعداد دانشگاه های برتر در سال ۲۰۱۵ میلادی تنها ۱۵ دانشگاه بود.

وی اظهار داشت: دانشگاه ملی سنگاپور با دو پله صعود رتبه ۲۴ را بدست آورده است، چین با ۵۲ دانشگاه در این رتبه بندی حضور دارد و دانشگاه پکن از رتبه ۴۲ در سال گذشته به رتبه ۲۹ ارتقا یافته است.

این چهره ماندگار علمی تاکیدکرد: ژاپن با ۶۹ دانشگاه تنها کشوری است که بیشترین دانشگاه ها را در آسیا در این رتبه بندی از آن خود کرده است.

مهراد اضافه کرد: دانشگاه توکیو، دانشگاه پیشرو این کشور، رتبه ۳۹ دانشگاه های برتر جهان را در اختیار دارد و هنگ کنگ نیز دارای ۵ دانشگاه در بین ۲۰۰ دانشگاه ممتاز جهان است.

وی عنوان کرد: با وجود این، چین از کل ۵۲ دانشگاهی که در این رتبه بندی دارد تنها ۴ دانشگاه آن در بین ۲۰۰ دانشگاه ممتاز دیده می شود.

جایگاه ایران در رتبه بندی تایمز

این چهره ماندگار علمی خاطرنشان کرد: تعداد دانشگاه های ایران در رتبه بندی تایمز ۱۳ دانشگاه است.

مهراد گفت: ایران در بین ۲۰۰ دانشگاه ممتاز این رتبه بندی نماینده ای ندارد. وی افزود: وزارت علوم می کوشد با ارائه راهکار و سرمایه گذاری ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه در سال های آتی در گروه ۲۰۰ دانشگاه برتر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز برای ۳ دانشگاه پزشکی برنامه ریزی می کند.


جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی