پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          02 مهر 1397 - 24 September 2018


دانشگاه‌های فرانسه، از جمله دانشگاه‌های معتبر اروپایی هستند و در رده‌بندی‌ جدید بین برترین دانشگاه‌های دنیا، جایگاه چشمگیری دارند. دانشگاه‌های برتر دنیا، هر ساله با معیارهای یکسانی از سوی متخصصین بررسی و رده‌بندی می‌شوند. در این رده‌بندی که QS World University Rankings نام دارد، دانشگاه‌های فرانسه، جایگاه بسیار خوبی میان دانشگاه‌های اروپایی دارند. در آخرین رده‌بندی مربوط به سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷،  نام بیش از نهصد دانشگاه معتبر دنیا به چشم می‌خورد، که ۳۹ دانشگاه آن متعلق به کشور فرانسه است. در ادامه نگاهی داریم به ۱۰ دانشگاه برتر فرانسه، که همگی رتبه زیر ۲۵۰ را در این رده‌بندی به‌دست آورده‌اند.

(Ecole Normale Supérieure, Paris ( ENS Paris
اولین دانشگاه فرانسه و سی و سومین دانشگاه دنیا، ENS Paris  نام دارد. این دانشگاه در سال ۱۹۷۳ تاسیس شده و معتبرترین و پرطرفدارترین دانشگاه، در سیستم آموزشی فرانسه یا grande école است و در علوم انسانی و علوم پایه می‌درخشد. در بین دانش‌آموخته‌های این دانشگاه، نام ۱۳ برنده جایزه نوبل و فیلسوف‌های بزرگی چون Michel Foucault و Jacques Derrida به چشم می‌خورد.


(Ecole Polytechnique (ParisTech
دانشگاه دوم فرانسه، که رتبه پنجاه و سوم دنیا را به‌دست آورده است، دانشگاه مدرن ParisTech است. این دانشگاه که در علوم پایه و تجارت شهرت بسیاری دارد، در ۳۰ کیلومتری مرکز پاریس واقع شده و برای ۴۶۰۰ دانشجوی خوش اقبال خود، ۱۲۰ هکتار فضای سبز در نظر گرفته است.


(Université Pierre et Marie Curie (UPMC
سومین دانشگاه فرانسه، که صد و چهل و یکمین دانشگاه دنیاست، در سال ۱۹۷۱ تاسیس شده و بزرگ‌ترین مرکز علمی و پزشکی فرانسه است. UPMC حدود ۳۴ هزار دانشجو دارد که یک پنجم آن‌ها خارجی هستند.


 CentraleSupélec
چهارمین دانشگاه فرانسوی و صد و پنجاه و چهارمین دانشگاه دنیا، در سال ۲۰۱۵ از ادغام دو دانشگاه École Centrale Paris و the Supélec graduate school of engineering  تشکیل شده است. این دانشگاه، از جمله دانشگاه‌های Paris-Saclay بوده و شهرت بسیاری در زمینه تحقیقات گسترده در میان دانشگاه‌های فرانسوی دارد. معماری زیبای ساختمان‌های این دانشگاه، یکی از عوامل جذب دانشجو از سراسر دنیا است.


 École Normale Supérieure de Lyon
در رتبه پنجم فرانسه و ۱۷۷ دنیا، نام دانشگاهی به چشم می‌خورد که یکی دیگر از موفق‌ترین دانشگاه‌ها، در سیستم آموزشی grande école است. این دانشگاه یکی از موسسه‌های ممتازی است که محققان و اساتید بزرگی در علوم انسانی و علوم پایه تربیت می‌کند.


 Université Grenoble-Alpes
دانشگاه ششم، که در ژانویه ۲۰۱۶ تاسیس شده، در رتبه‌بندی بین دانشگاه‌های برتر دنیا، رتبه ۲۰۶ را به‌دست آورده است.


Sciences Po
Sience PO هفتمین دانشگاه فرانسه و دویست و بیستمین دانشگاه جهان است. این دانشگاه در رشته‌های حقوق، محیط زیست، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، تاریخ و رشته‌های مرتبط با آن‌ها شهرت دارد. ۱۳ هزار دانشجو در این دانشگاه درس می‌خوانند، که نیمی از آن‌ها خارجی هستند.


 Université Paris-Sorbonne یا Paris IV
Paris IV رتبه هشتم فرانسه و ۲۲۱ جهان و یکی از چند دانشگاه تشکیل شده، پس از ادغام Paris University است. هنر، علوم انسانی و زبان از رشته‌های معتبر این دانشگاه و میزبان ۲۱ هزار دانشجوی علاقه‌مند است.


 Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne
رتبه ۲۲۸ دانشگاه‌های برتر دنیا، به دانشگاهی تعلق دارد که پس از تقسیم شدن Paris University تشکیل شده و هم‌اکنون از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور فرانسه است و ۴۰ هزار دانشجو در آن به تحصیل مشغول هستند.


 Université Paris-Sud 11
دهمین دانشگاه فرانسه هم یک موسسه تشکیل شده از دانشگاه پاریس به حساب می‌آید. چهار فضای دانشگاهی (کمپس) دارد و در حومه جنوب شهر بنا شده است. اخیرا به سطح بالای دروس علوم پایه و ریاضی شهرت یافته و رتبه ۲۴۱ را در بین دانشگاه‌های برتر دنیا به‌دست آورده است.


تحصیل در کشور زیبای فرانسه، یکی از آرزوهای علاقه‌مندان به تحصیل در خارج از کشور است. اگر شما هم تصمیم به ادامه تحصیل دارید، هریک ازین دانشگاه‌ها می‌تواند رویای شما را به واقعیت تبدیل کند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی