پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          27 تیر 1398 - 18 July 2019


رده‌بندی اعتبار یا شهرت جهانی دانشگاه های دنیا از سوی رتبه بندی بین المللی تایمز برای سال ۲۰۱۹ منتشر شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، رده‌بندی جهانی اعتبار و شهرت دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۸ براساس نظرسنجی از دانشگاهیان به عنوان یکی از بزرگترین دعوت‌های جهانی از سوی نظام رتبه بندی تایمز منتشر شده است.

این رتبه بندی از ۱۶ زبان دنیا و داده‌های سازمان ملل متحد به عنوان یک راهنمایی و برای اطمینان از اینکه پاسخ دهنده‌ها در سراسر دنیا و در رشته‌های دانشگاهی مختلف هستند، استفاده می‌کند.

این گروه می‌خواهد دانشگاه‌هایی را که به عقیده آن‌ها بهترین روش برای تحقیق و تدریس را دارند، معرفی کند.روش این رتبه بندی نیز با انجام پرسشنامه از پژوهشگرانی صورت گرفته است که این افراد دیدگاه‌های خود را در زمینه برتری در تحقیقات و آموزش در میان رشته‌ها و موسساتی که با آن‌ها آشنا هستند، ارائه می‌دهند.

رتبه بندی ۲۰۱۹ بر اساس نظرسنجی انجام شده بین سال‌های ۲۰۱۸ تا فوریه ۲۰۱۹ انجام می‌شود که در مجموع ۱۱ هزار و ۵۵۴ پاسخ از ۱۳۵ کشور دریافت شده است.

متخصصان رشته‌های مهندسی و فناوری (به ترتیب ۱۷.۵ درصد پاسخ‌ها)، و به دنبال آن علوم فیزیکی (۱۴.۴ درصد) و پس از آن تجارت و اقتصاد (۱۱.۱ درصد)، پزشکی بالینی و سلامت (۱۰.۹ درصد)، علوم زیستی (۱۰.۷ درصد)، هنر و علوم انسانی (۱۰.۷ درصد) و علوم کامپیوتر (۱۰ درصد) بیشترین پاسخ به این پرسش‌ها را داده اند.

سایر متخصصان از رشته‌های علوم اجتماعی (۸.۱ درصد)، روانشناسی (۳.۱ درصد)، آموزش (۲.۵ درصد) و قانون (۱ درصد) در این نظرسنجی شرکت کرده اند.

با این حال، به منظور بهتر انعکاس نظر دانشمندان از طیف وسیعی از رشته‌ها و مقایسه مستقیم با رتبه بندی سال گذشته، تیم داده‌ها، پاسخ‌ها را بر اساس سهم آرا در هر موضوع از نظر سنجی سال گذشته محاسبه کرد.

پاسخ دهندگان از نقاط مختلف دنیا بودند و در مجموع ۳۹ درصد پاسخ‌ها از منطقه آسیا و اقیانوس آرام و بقیه پاسخ دهندگان ۲۲ درصد از اروپای غربی، ۲۰ درصد از آمریکای شمالی، ۱۱ درصد از اروپای شرقی، ۵ درصد از آمریکای لاتین، ۲ درصد از آفریقا و ۱ درصد از شرق آسیا بودند.

در این نظرسنجی، محققان در سطح رشته خاص خود مورد سوال قرار گرفتند و هر کدام از آنها ۱۵ دانشگاه را که در هر رده تحقیق و تدریس بر اساس تجربه آنها بهترین بودند را فهرست کردند.

۱۰۰ دانشگاه اول از لحاظ شهرت فهرست شده‌اند، اما نظام رتبه بندی تایمز تصمیم گرفته است که تنها ۵۰ دانشگاه اول را رتبه بندی کند. سایر مؤسسات در نیمه دوم به ترتیب حروف الفبا دسته بندی شده‌اند.

فهرست ۲۵ دانشگاه مشهور دنیا در رتبه بندی ۲۰۱۹ تایمز

آمریکا همچنان در سال ۲۰۱۹ در صدر است و دانشگاه هاروارد برای نهمین سال متوالی و از میان ۴۲ مؤسسه آمریکایی دیگر همچنان در صدر قرار دارد.

بریتانیا دارای ۱۰ مؤسسه در رتبه بندی است و از ۹ سال گذشته، دانشگاه کمبریج در مقام چهارم این رتبه بندی است.

استرالیا تعداد نمایندگان خود را در این سال دو برابر کرده است و مشهورترین دانشگاه استرالیا یعنی دانشگاه ملبورن در حال حاضر به طور مشترک در رده ۴۴ ام قرار دارد.

در همین حال، دانشگاه توکیو ژاپن تنها دانشگاه برتر در خارج از ایالات متحده و انگلستان است که در جایگاه ۱۱ قرار دارد.

دانشگاه تورنتو کانادا برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ در میان ۲۰ دانشگاه برتر قرار گرفته است. رتبه سال گذشته این دانشگاه ۲۲ بود.

دانشگاه برزیل سائوپائولو در رتبه بندی در گروه ۸۱-۹۰ قرار دارد.

به طور کلی، ۱۹ کشور در فهرست ۱۰۰ دانشگاه مشهور دنیا قرار گرفته‌اند. سال گذشته ۲۱ کشور در این فهرست بودند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی