پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه پیام نور          03 دی 1391 - 23 December 2012



زمین دانشگاه پیام نور آبیک در بن بست وعده‌ها ماند


دانشگاه پیام نور واحد آبیک در شهریور ماه سال 86 راه‌اندازی شده، ولی تاکنون زمین مناسب برای احداث ساختمان این دانشگاه تعیین نشده است.

پرتال دانشگاهی به نقل از  گزارش خبرگزاری فارس از آبیک دانشگاه پیام نور واحد آبیک در سال 86 با سه رشته الهیات گرایش (فقه و مبانی حقوق) و گرایش (تاریخ ملل اسلامی) و علوم تربیتی گرایش (مشاوره و راهنمایی) آغاز به کار کرد.

با راه‌اندازی دانشگاه پیام نور واحد آبیک، هیئت مؤسس این دانشگاه متعهد شدند تعهداتی نظیر؛ مسائل مالی، وسیله نقلیه و زمین مورد نظر برای احداث ساختمان دانشگاه را تهیه و تأمین کنند.

در ازای تعهدات هیئت مؤسس، مکانی از سوی آموزش و پرورش در اختیار دانشگاه پیام نور واحد آبیک قرار داده و مقرر شد که در سه سال از فعالیت دانشگاه، زمین مناسب از سوی هیئت مؤسس در اختیار دانشگاه پیام نور واحد آبیک قرار داده شود که البته تاکنون با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی هیئت مؤسس، این امر تحقق نیافته است.

گزینه‌هایی برای اختصاص زمین برای دانشگاه پیام نور واحد آبیک مطرح است که می‌توان به اختصاص زمین 5/1 هکتاری از سوی یک فرد خیر و یک هکتار خارج از شهرستان آبیک از سوی یک فرد خیر دیگر اشاره کرد که البته مورد موافقت دانشگاه پیام نور قرار نگرفت.

در نهایت دو سال پیش در شهرک دانشگاهی اندیشه شمال شهر آبیک سه هکتار زمین به دانشگاه پیام نور واحد آبیک اختصاص یافت.

سعید بهرامی مسئول دانشگاه پیام نور واحد آبیک در خصوص زمین واگذار شده به این دانشگاه به خبرنگار فارس در آبیک می‌گوید: قطعات 22 و 24 شهرک دانشگاهی اندیشه به مساحت 30 هزار متر مربع به دانشگاه پیام نور واحد آبیک واگذار شده مبنی بر اینکه دانشگاه پیام نور قیمت زمین واگذار شده را بپردازد که این مبلغ 350 میلیون ریال است، البته این واگذاری به معنای تخصیص زمین تلقی نمی‌شود چرا که در اختیار اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین قرار دارد.

وی می‌افزاید: واگذاری زمین نیز منوط به پرداخت وجوه زمین به مبلغ 350 میلیون ریال بود که دانشگاه پیام نور پذیرفت.

جالب است بدانید پس از واگذاری زمین به دانشگاه پیام نور واحد آبیک، مقرر شد که برای هزینه آماده‌سازی شهرک دانشگاهی اندیشه شمال شهر آبیک (مجموعه‌ای از دانشگاه‌های غیر انتفاعی) دانشگاه پیام نور باید 3 میلیارد ریال بپردازد این در حالی است که میزان کمک مالی که هیئت مؤسس دانشگاه پیام نور واحد آبیک تعهد کرده بود 750 میلیون است که تحقق یافته پس چگونه می‌تواند 3 میلیارد ریال آن هم برای آماده‌سازی شهرک دانشگاهی اندیشه بپردازد.

باید گفت که دانشگاه پیام نور واحد آبیک اگر اعتبار داشت که می‌توانست تنها هزینه آماده‌سازی زمین خودش را بدهد نه اینکه هزینه آماده‌سازی همه شهرک دانشگاهی شهرک اندیشه را بپردازد.

بهرامی مسئول دانشگاه پیام نور واحد آبیک خاطرنشان می‌کند: با اضافه شدن یک بند جدید به صورت جلسه از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، واگذاری زمین به دانشگاه پیام نور مبنی بر پرداخت هزینه آماده‌سازی شهرک دانشگاهی اندیشه شده که پرداخت آن در توان دانشگاه پیام نور نیست.

وی ادامه می‌دهد: رئیس هیئت مؤسس دانشگاه پیام نور واحد آبیک با استاندار قزوین مذاکراتی را مبنی بر رفع مشکل زمین این دانشگاه انجام داده‌اند و معاون عمرانی استاندار قزوین نیز در پرداخت هزینه آماده‌سازی شهرک دانشگاهی اندیشه به دانشگاه پیام نور از منابع استانی قول مساعد داده است.

بهرامی اضافه می‌کند: گرچه معاون استانداری قزوین اذعان کرده که فعلاً بودجه‌ای نداریم ولی مسئولان شهرستانی پیگیر رفع این مشکل هستند.

* آبیک شرایط پذیرش دانشجوی بیشتر را دارد

با توجه به شرایط خاص و موقعیت شهرستان آبیک که در نزدیکی به پایتخت کشور قرار دارد، آمارها نشان می‌دهد که دانشگاه پیام نور واحد آبیک نسبت به تعداد آمارهای اعلام شده از سوی سازمان سنجش کشور، بهترین شرایط را برای پذیرش دانشجو دارد و امکان توسعه آن وجود دارد.

لازم به ذکر است که به دلیل عدم تهیه زمین برای احداث ساختمان دانشگاه پیام نور واحد آبیک از سوی هیئت مؤسس، حدود سه سال است که رشته جدیدی به این دانشگاه اضافه و یا بهتر بگوییم از سوی دانشگاه پیام نور کشور رشته‌های جدید ارائه نشده است.

در حال حاضر 800 دانشجو در رشته‌های الهیات گرایش (فقه و مبانی حقوق)، الهیات گرایش (تاریخ ملل اسلامی)، علوم تربیتی گرایش (آموزش پیش دبستانی)، علوم تربیتی (مدیریت برنامه‌ریزی و آموزشی)، علوم تربیتی (مشاوره و راهنمایی)، مدیریت دولتی و علوم سیاسی مشغول به تحصیل هستند.

بهرامی مسئول دانشگاه پیام نور واحد آبیک تصریح می‌کند: مسئولان شهرستان آبیک متقاضی و درخواست اضافه شدن رشته‌های حسابداری، مهندسی کشاورزی و حقوق هستند ولی مورد قبول دانشگاه پیام نور کشور قرار نگرفت.

دانشگاه پیام نور واحد آبیک طی مدت شش سال در دو مکانی که متعلق به آموزش و پرورش بوده فعالیت کرده که کمبود فضا و قدیمی بودن ساختمان فعلی دانشگاه پیام نور واحد آبیک کاملا واضح است.

با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور شهرستان همجوار استان قزوین، هم‌زمان با شهرستان آبیک فعالیت خود را آغاز کرده ولی موفق شده است که نسبت به احداث ساختمان خود اقدام کند، ولی شهرستان آبیک که زودتر از آن شهرستان همجوار، شهرستان شده هنوز در گام‌های نخستین باقی مانده است.

با توجه به اینکه شهرستان آبیک بهترین شرایط را برای توسعه دانشگاه پیام نور دارد به دلیل عدم تخصیص زمین با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده و هست و این موضوع بارها به مسئولان شهرستانی اطلاع داده شده است.

شنیده‌ها حاکی است حتی از سوی سازمان مرکز دانشگاه پیام نور کشور و دانشگاه پیام نور استان قزوین به دانشگاه پیام نور واحد آبیک اعلام و تذکر داده شده که اگر مشکل زمین از سوی هیئت مؤسس رفع نشود احتمال ادغام این دانشگاه با دانشگاه‌های پیام نور شهرستان‌های دیگر استان قزوین وجود خواهد داشت.

از نظر تجهیزات اداری، آموزشی، نیروی انسانی و اساتید علمی هیچ گونه کمبودی در دانشگاه پیام نور واحد آبیک وجود ندارد بنا بر این با توجه به شرایطی که دارد فرصت استثنایی زیادی را از دست داده است.

بهرامی مسئول دانشگاه پیام نور واحد آبیک بیان می‌کند: برخی از مراکزی که در سطح کشور زمین تهیه کرده بودند، توانستند بودجه لازم برای احداث ساختمان را دریافت کنند؛ ولی آبیک به راحتی این فرصت را از دست داد و اگر هم زمین تهیه شود احتمال اینکه با کمبود بودجه برای احداث ساختمان با توجه به شرایط فعلی بودجه کشور با مشکل مواجه خواهد شد گرچه مسئولان باید در تهیه زمین اهتمام ورزند.

اگر تاکنون زمین دانشگاه پیام نور واحد آبیک آماده می‌شد هم رشته‌های جدیدتری به دانشگاه اضافه می‌شد، هم واحد به مرکز تبدیل می‌شد و هم تعداد دانشجویان به حد مطلوب می‌رسید.

بنا بر این امیدواریم مسئولان شهرستان آبیک و استان قزوین با توجه به نیاز شهرستان به دانشگاه دولتی در راستای رفع مشکل زمین دانشگاه پیام نور واحد آبیک گام‌های اساسی بردارند تا منجر به ادغام این دانشگاه با دانشگاه‌های پیام نور استان قزوین نشود و آبیک به حق خود برسد نه اینکه فرصت را از دست بدهد.





تگ ها زمین دانشگاه پیام نور آبیک در بن بست وعده‌ها ماند

پر بازدیدترین دانشگاه پیام نور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی