پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه پیام نور          06 شهریور 1392 - 28 August 2013


میزان قبولی مقطع کارشناسی ارشد پیام‌نور دو برابر دانشگاه‌های دیگر است

رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان با بیان اینکه در رشته فناوری اطلاعات رتبه یک کشوری را به دست آورده‌ایم، گفت: دانشگاه پیام‌نور در حال حاضر دانشگاهی پژوهش محور و دارای استقلال است.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه اصفهان، دکتر محمد فضیلتی در حاشیه نشست خبری المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور در اصفهان، اظهار کرد: ما تلاش‌های زیادی انجام دادیم و رشته‌های فنی مهندسی و کابردیمان را افزایش دادیم و اخیراً نیز رشته نهج‌البلاغه را به واحد کاشان نیز اضافه کرده‌ایم.

فضیلتی با بیان اینکه در مقطع کارشناسی فنی مهندسی، هنر و کشاورزی، 50 رشته را اضافه کرده‌ایم، ادامه داد: قبلاً در مقطع کارشناسی ارشد فقط چند رشته داشتیم که اکنون به 32 رشته افزایش داده‌ایم که در رشته‌های پایه و بیولوژیک بیشترین رشته را اضافه کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور دارای مرکز مستقلی برای تحصیلات تکمیلی است، ادامه داد: ما قبلاً در بحث آموزش، پژوهش، عمران و فرهنگی، حرف‌های قوی و در این زمینه داریم. آمار جالبی که به دست ما رسیده میزان قبولی کارشناسی ارشدمان دو برابر بقیه دانشگاه‌ها بوده است و این نشان دهنده این بوده که خروجی دانشگام پیام‌نور و اگر نگوییم بالاتر ولی با دانشگاه دولتی برابری می‌کند.

رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان در خصوص افزایش تعداد واحدهای عملی رشته‌هایی مانند مهندسی پزشکی تصریح کرد: میزان واحد تئوری و‌ عملی ما با دانشگاه‌های دیگر تقریباً یکسان است و سعی کردیم که تمام سرفصل‌های وزارتخانه را رعایت کنیم. این تغییر باید از وزارتخانه ایجاد شود، ولی این مژده را بدهم که قرار است تغییراتی در درس‌هایی مانند مهندسی پزشکی ایجاد کنیم و اینکه برنامه 9 ترمه که قبلاً به دانشجویان ارائه می‌شد اکنون در 8 ترم ارائه شده و این نشان از این است که ما به دانشگاه دولتی نزدیک شده‌ایم. مطمئن باشید ما در دروسمان تغییرات را خواهیم داشت و اگر سازمان‌ به ما اعلام کند قطعاً واحدهای عملی را افزایش خواهیم داد.

فضیلتی با بیان اینکه بحث مهمی که دانشگاه پیام‌نور به آن تأکید دارد، این است که قصد داریم دوره‌های ارشد و دکتری را تقویت کنیم، ادامه داد: ما در 8 رشته دکتری و 33 رشته ارشد درخواست‌هایی را داده‌ایم که در حال بررسی است. در سال 89 نسبت دانشجو به استاد یک به 330 بود ولی الان یک به 250 شده است.

وی درخصوص اعضای هیات علمی دانشگاه نیز گفت: 850 نفر متقاضی هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور بودند که به ما معرفی شدند. مصاحبه‌های علمی و اخلاقی آنها انجام شده و تعداد افراد مورد نیاز جذب شدند و ما دیگر کمتر نیاز به استادان حق‌التدریس داریم و این نشان از این است که روز به روز بر کیفیت استادان افزوده شده است.

رییس دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان با بیان اینکه از لحاظ استاد و تغییر در محتوای کتاب‌ها به سطح بالایی رسیده‌ایم، گفت: سطح کیفی امتحانات نیز برای ما اهمیت دارد و برنامه‌ای طراحی شده و قرار است در تمام دانشگاه‌های پیام‌نور سراسر کشور اجرا شود، به این صورت که امتحانات به صورت آنلاین خواهد شد. فقط برای امتحانات تشریحی است که همان شیوه قبل را داریم.

فضیلتی با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور در حال حاضر پژوهش محور و دارای استقلال است، افزود: در دانشگاه‌های پیام‌نور قرار است که به تعداد نیاز کامپیوتر خریداری شود تا برای امتحانات مهرماه سال جاری امتحانات به صورت آنلاین اجرا شود و دیگر ما مشکل سؤال یا قرنطینه استادان را نداریم. فقط باز هم می‌گویم امتحانات تشریحی به صورت آنلاین نیست و مثل سابق برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ما به عنوان یک ابر دانشگاه مطرح هستیم و در رتبه‌بندی کشوری در ردیف 8 قرار داریم و در زمینه فناوری اطلاعات رتبه یک کشور را به خود اختصاص دادیم. ما انعقاد قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان را نیز داشته‌ایم.

همچنین رضا مختاری - معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه پیام‌نور اصفهان در پاسخ به این سؤال که آیا قرار نیست رشته خبرنگاری و روابط عمومی را به رشته‌های دانشگاه اضافه کنید، گفت: ما یک سری رشته‌هایی را وارد دانشگاه می‌کنیم که افرادی را به عنوان هیئت علمی در اختیار داشته باشیم. ما در رشته خبرنگاری کسی را به آن صورت نداریم که دکتری داشته باشد ولی به هرحال قرار است که رشته خبرنگاری و روابط عمومی در صورت گرفتن مجوز از وزارت علوم به دانشگاه اضافه شود.

تگ ها میزان قبولی مقطع کارشناسی ارشد پیام‌نور میزان قبولی در دانشگاه پیام نور قبولی در ارشد پیام نور میزان قبولی در دانشگاه پیام نور مقطع ارشد

پر بازدیدترین دانشگاه پیام نور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی