پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه پیام نور          18 اردیبهشت 1393 - 08 May 2014


30 درصد بیکاران تحصیلات دانشگاهی دارند





به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس از بابلسر، صادق‌علی موحدمنش صبح امروز در مراسم تجلیل از مقام شامخ استاد در سالن اجتماعات تالار خاتون هادی‌شهر با بیان اینکه دانشگاه پیام نور هادی‌شهر یکی از واحدهای نمونه دانشگاه‌های پیام نور مازندران است، اظهار داشت: دانشگاه پیام نور واحد هادی‌شهر توانست طی سه سال متوالی و در 6 دوره عنوان برتر آموزشی را در سطح دانشگاه‌های پیام نور مازندران کسب کند.

وی به آمار قبولی دانشجویان این دانشگاه در دوره کارشناسی ارشد اشاره کرد و با بیان اینکه  285 نفر از این مرکز ارزشمند علمی فارغ‌التحصیل شده‌اند، افزود: حدود 105 نفر از آنها در دوره کارشناسی ارشد پذیرفته شدند، این آمار کمی نیست و نشان از تلاش و زحمات شما اساتید گرانقدر دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران با اشاره به ضرورت ارتقا این واحد دانشگاهی به مرکز مهم دانشگاهی، اذعان داشت: ام با استفاده از هیئت معین که متشکل از نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بابلسر، معاون فرماندار، امام جمعه هادی‌شهر، شهردار و اعضای شورای شهر هادی‌شهر و برخی از بزرگان و اساتید منطقه هستند، می‌توانیم برای توسعه این واحد دانشگاهی گام برداریم.

موحدمنش خطاب به اساتید با بیان اینکه مسئولیت و رسالت شما فراتر از توانمندسازی تخصصی دانش‌آموختگان است، خاطرنشان کرد: باید در کنار توانمندسازی تخصصی به مسئولیت سنگین توانمندسازی اجتماعی دانش‌آموختگان توجه شود.

وی با اشاره به ارزیابی انجام شده در سطح بین‌الملل، دانشگاه پیام نور را جزو 6 دانشگاه برتر دنیا دانست و گفت: در سال گذشته با ارزیابی شاخص‌ها و معیارها در سطح ملی نیز دانشگاه پیام نور توانست از بین 51 دانشگاه جامع کشور رتبه هشتم را کسب کند.

این مسئول با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور مازندران با 45 هزار دانشجو و بالغ بر 81 هزار فارغ‌التحصیل توانست تحول مهمی در تربیت نیروهای انسانی متخصص جامعه در سطح استان داشته باشد،بیان داشت: در سطح شهرستان نیز آمار نشان می‌دهد از هر سه دانشجو یک دانشجو در مقطع ارشد پذیرفته می‌شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران با بیان اینکه این آمار برای ما رضایت‌بخش نیست، اذعان داشت: به دنبال آن هستیم دانش‌آموختگان ما به سطحی برسند تا در هر محیطی که قرار گرفتند آن محیط را متحول کنند.

موحدمنش با اشاره به وضعیت نامطلوب اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر 30 درصد از جمعیت بیکار کشور ما را دانش‌آموختگان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

وی به نامگذاری سال اقتصاد و فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و به بیان سیاست‌های دولت‌های گذشته در خصوص اقتصاد و فرهنگ پرداخت و گفت: دولت‌ها نتوانستند به اهداف مورد نظر در این زمینه دست یابند.

این مسئول با بیان اینکه دولت جدید با نگاه اعتدال و عقلانیت نگاه جدیدی را برای رفع مشکلات جامعه مطرح کرد،افزود: اما تاکنون برنامه منسجمی که بتواند شاخص‌های مختلف را شناسایی کند ارائه نشده است به همین دلیل است که مقام معظم رهبری با توجه به مشکلات جامعه در حوزه اقتصادی و فرهنگی به نگاه همزمان به توسعه فرهنگی و اقتصادی پرداخت.

موحدمنش با بیان اینکه فرصت مغتنمی برای دولت جدید فراهم شده  تا با استفاده از بیانات مقام معظم رهبری درباره شعار سال بتواند برنامه توسعه آینده خود را ترسیم کند، اضافه کرد: به همین دلیل است که رئیس جمهور از دانشگاهیان کمک خواست و قطعاً پیشرفت، توسعه و  حل مسائل و مشکلات کشور تنها از طریق مسیر علمی میسر است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با کمک شما اساتید در پرورش دانش‌آموختگان به منظور توانمندسازی تخصصی به همراه توانمندسازی اجتماعی بتوانیم در جهت رشد مثبت اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری، فراهم شدن اشتغال دانش‌آموختگان و کم‌کردن شکاف طبقاتی جامعه گام برداریم.



پر بازدیدترین دانشگاه پیام نور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی