پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه پیام نور          28 شهریور 1393 - 19 September 2014


کسب رتبه ششم دانشگاه پیام‌نور در میان دانشگاه‌های راه‌ دور دنیا

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از ایسنا ، ابوالفضل فراهانی در مراسم افتتاحیه اجلاس سراسری روسای مراکز پیام نور کشور در تبریز گفت: دانشگاه پیام نور 25 سال پیش با شعار "آموزش برای همه و همه جا" فعالیت خود را آغاز کرد که بخش اول این شعار ریشه در مبانی دینی، مذهبی و فرهنگی نظام اسلامی دارد. این دانشگاه زمانی شروع به کارکرد که دانشگاه‌ها محصور در دیوار بلند کنکور بودند و مطرح کردن این شعار در این فضا برای جامعه آن دوران نامانوس بود.

رییس دانشگاه پیام نور گفت: در بخش ارتقای کیفیت، برنامه‌های مدونی در برنامه چهار ساله دانشگاه به تصویب رسیده است و پیش بینی می‌شود بودجه‌ای بالغ بر یکهزار میلیارد تومان برای کیفیت بخشی و ایجاد موازنه بین کمیت و کیفیت اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه امروز بخش‌های مهم این شعار در کشور محقق شده است، افزود: دانشگاه پیام نور امروزه با یک ربع قرن فعالیت توانسته است که به یک دانشگاه تاثیرگذار درعرصه آموزشی و فرهنگی با یک میلیون و 600 هزار دانش آموخته و دانشجو تبدیل شود که به جرات می‌توان گفت امروز در هر خانواده ایرانی حداقل یک دانش آموخته و دانشجوی پیام نور وجود دارد.

وی ادامه داد: 514 مرکز پیام نور در داخل و خارج کشور در حال فعالیت است و 14 میلیون کتاب درسی این دانشگاه به مکان‌های دوردست کشور با عنوان پیام آموزشی تولید، توزیع و ارسال می‌شود.

فراهانی تاکید کرد: دانشگاه پیام نور رتبه هشتم علمی کشور و رتبه ششم دانشگاه‌های راه دور دنیا را به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور با حفظ شعار قبلی خود با رویکرد کیفیت بخشی و ایجاد موازنه بین کمیت و کیفیت و توجه بیش تر به نیازهای روز جامعه به ماموریت خود ادامه می دهد.

وی افزود: در بخش ارتقای کیفیت برنامه های مدونی در برنامه چهارم دانشگاه به تصویب رسیده است و بودجه ای بالغ بر یک هزار میلیارد تومان برای کیفیت بخشی و ایجاد موازنه بین کمیت و کیفیت اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه "دانشگاه باید مبداء ایجاد تحول در جامعه باشد"، اظهار کرد: دانشگاه های امروز کشور با این هدف و همچنین رافع نیاز مردم جامعه بودن فاصله دارند که باید برنامه های بلندمدت برای رسیدن به این اهداف تدوین شود.

فراهانی گفت: سیل عظیم پایان نامه هایی که در دانشگاه ها نوشته می شود کدام یک جنبه عملیاتی داشته و در رفع مشکلات مردم و جامعه کمکی رسانده است!؟

رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه 4000 عضو هیات علمی در دانشگاه پیام نور کشور فعالیت می کنند، افزود: اعضای هیات علمی باید در فرآیند تصمیم سازی دانشگاه شرکت داده شوند و روا نیست که این اعضا با دانشگاه قهر باشند!

وی در خاتمه بر لزوم تنوع بخشی به درآمد و منابع مالی دانشگاه تاکید و خاطرنشان کرد: باید در این اجلاس به این موضوع توجه شده و تصمیم گیری های لازم در دستور کار این اجلاس قرار گیرد.


تگ ها کسب رتبه ششم دانشگاه پیام‌نور دانشگاه‌های راه‌ دور دنیا اعضای هیات علمی دانش آموخته دانشجوی پیام نور

پر بازدیدترین دانشگاه پیام نور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی