پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه پیام نور          31 شهریور 1393 - 22 September 2014


جلوگیری از ثبت نام مددجویان پیام نور لرستان

به دنبال بخشنامه جدید ارسالی از سوی دانشگاه پیام نور در زمینه رایگان نبودن تحصیل مددجویان کمیته امداد در این دانشگاه از ثبت نام این دانشجویان به دلیل بدهی قبلی ممانعت به عمل آمد.

 در حالی پیش از این با استناد به قانون برنامه پنجم توسعه تحصیل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در دانشگاه پیام نور رایگان بوده که در بخشنامه های جدید ارسالی از سوی این دانشگاه بر لغو تخفیفات تاکید شده تا شهریه این دانشجویان به عنوان بدهی آنها منظور و به همین دلیل از ثبت نام و انتخاب واحد این دانشجویان ممانعت به عمل آمده است.

یکی از دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد استان لرستان در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از اتخاذ این تصمیم از سوی مسئولان دانشگاه پیام نور می گوید: من در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده ام و تنها چند روز برای ثبت نام فرصت دارم ولی مسئولان دانشگاه پیام نور لرستان به دلیل آنچه بدهی مالی عنوان می کنند از دادن گواهی فارغ التحصیلی به بنده خودداری می کنند.

وی با بیان اینکه بدون ارائه گواهی گذراندن دروس دوره کارشناسی امکان ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد وجود ندارد ادامه می دهد: این رویکرد دانشگاه پیام نور موجب شده که هنوز نتوانسته ام نسبت به ثبت نام در مقطع ارشد اقدام کنم و نگران هستم که با استمرار این وضعیت از تحصیل خود بازبمانم.

بهنام فروتن معاون فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان لرستان نیز در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بر اساس تبصره "ک" ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه برای تسهیل در تحصیل دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگران همه خدمات ارائه شده و شهریه این قشر باید به صورت رایگان باشد اظهار داشت: در این راستا دانشگاه پیام نور که وابسته به وزارت علوم است این قانون را باید اعمال کند.

وی با بیان اینکه بر اساس این قانون شهریه این دانشجویان تحت پوشش طی سالهای 90 و 91 رایگان اعلام شد گفت: این امر موجب رغبت افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان برای تحصیل در دانشگاه پیام نور استان شد.

معاون فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان لرستان با بیان اینکه همچنین این امر موجب افزایش جمعیت دانشجویان دانشگاه پیام نور نیز شد گفت: جامعه تحت پوشش ما نیز در این دانشگاه سه هزار و 450 نفر بودند که از این قانون استفاده می کردند.

فروتن ادامه داد: این در حالیست که دانشگاه پیام نور لرستان در اردیبهشت ماه سال 93 این تخفیفات در نظر گرفته شده برای دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد لرستان را به صورت بدهی اعمال کرد.

وی با بیان اینکه در این راستا جلسه ای با رئیس دانشگاه پیام نور استان برای رفع این مشکل دانشجویان داشتیم ادامه داد: از دانشگاه پیام نور طی این جلسه خواستیم که حداقل دانشجو اجازه ثبت نام، انتخاب واحد، گرفتن ترم تابستانه و یا دیدن نمرات خود را داشته باشند که متاسفانه اجازه ندادند.

معاون فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان لرستان با اشاره درآمد پایین مردم استان لرستان تصریح کرد: وضعیت سطح درآمدی مردم این استان بر کسی پوشیده نیست و از دانشگاه پیام نور حداقل این انتظار می رود که این بدهی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد لرستان را بعد از فارغ التحصیلی دریافت کنند.

فروتن در پایان خواستار همکاری، دلسوزی و همدلی مسئولین دانشگاه پیام نور استان لرستان برای رفع مشکلات دانشجویان تحت پوشش این نهاد شد.

مشکل به وجود آمده برای دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد در حالیست که مسئولان دانشگاه پیام نور برای این تصمیم خود به نامه ارسالی به امضای فرشاد ابراهیم پور معاون اداری، الی و عمرانی این دانشگاه استناد می کنند.

در این نامه خطاب به روسای دانشگاه پیام نور استانها آمده است: پيرو نامه شماره 68765/4/د مورخ23/12/91 درخصوص رايگان بودن تحصيل مشمولان بند(ك) ماده(20) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران در دانشگاهها، مراكز آموزش عالي ومؤسسات پژوهشي، بدينوسيله به اطلاع مي رساند مطابق قانون 95 و 96 بودجه سال 1392 كل كشور هزينه هاي مربوط به دانشجويان دانشگاه پيام نور مشمول از طريق دستگاههاي ذيربط اعم از بنياد شهيد و امور ايثارگران، سازمان بهزيستي، كميته امداد امام خميني (ره) و سازمان اوقاف و امور خيريه درابتداي هر نيمسال تحصيلي از محل اعتبارات برنامه 30467 پيوست شماره (4) قانون بودجه سال 1392 به صورت 100%تخصيص يافته و پرداخت مي شود.

لذا به تمام دانشجويان مشمول ابلاغ گردد تا نسبت به دريافت شهريه دوره تابستاني سال تحصيلي 92- 1391 و نيمسال هاي اول ودوم سال تحصيلي 1393-1392 از دستگاههاي ذيربط اقدام و شهريه دريافتي را به حساب درآمدي اين دانشگاه نزد بانك صادرات واريز نمايند.

بديهي است اين دانشگاه برخلاف رويه سال هاي ابتدايي اجراي قانون پنجساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران، در سال 1392 الزاماً اقدام به اخذ شهريه از مشمولان مواد 95 و 96  قانون بودجه سال 1392 خواهد نمود و تخفيف هاي صددرصدي اعمال گرديده براي اين عزيزان با قيد تخفيف قانون پنج ساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران به تفكيك در هر استان احصاء و براي اداره كل امور مالي ارسال تا پيگيري لازم معمول گردد. ضمناً اين بخشنامه صرفاً براي سال 1392 بوده و عطف به ما سبق نمي گردد.

به هر روی به نظر می رسد در آستانه سال تحصیلی جدید دانشگاهها باید با تعامل و همکاری بین بخشی در راستای رفع مشکلات دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد گام برداشته شود تا مشکلات مربوط به این دانشجویان محروم مضاعف نشود.


تگ ها پیام نور لرستان

پر بازدیدترین دانشگاه پیام نور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی