پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه پیام نور          22 بهمن 1393 - 11 February 2015


کرسی‌های آزاداندیشی باید بین‌المللی شوند


رئیس دانشگاه پیام نور اراک گفت کرسی‌های آزاداندیشی باید بین‌المللی شوند و مباحث اندیشه‌ای اسلام در قالب این کرسی‌ها در سطح دنیا انتقال داده شوند.

  با بیان اینکه انقلاب اسلامی در صدد ایجاد تمدن اسلامی است افزود این تمدن ارکانی دارد و یکی از ارکان ایدوئولوژیک یا اندیشه‌ای این تمدن دانشگاه است و در واقع دانشگاه رکن ایجاد تمدن اسلامی در حوزه فکری است.

وی اضافه کرد دانشگاه می‌تواند در حوزه اندیشه با ارائه مقاله در رسانه‌ها و فضای مجازی و فضاهایی از این دست، اسلام، ماهیت اصلی آن و شیعه را آنچنان که هست نشان دهد.

یوسفی با بیان اینکه دانشگاه در این بخش بسیار فعال عمل کرده است یکی از مصادیق فعالیت دانشگاه در این حوزه را دفاتر نهاد رهبری عنوان کرد و گفت اساتید و مدرسین دانشگاه به مبانی اصلی انقلاب معتقدند و در حوزه پرورش فکری دانشجویان، فعال عمل می‌کنند.

وی بر لزوم گسترش دیدگاه اندیشه‌ای اسلام از طریق دانشگاه به سطوح بین‌المللی تأکید کرد و گفت: کرسی‌های آزاداندیشی باید بین‌المللی شوند و مباحث اندیشه‌ای در قالب این کرسی‌ها انتقال داده شوند.

یوسفی افزود دانشگاه می‌تواند در این راستا اندیشمندان سایر ادیان و اهل تسنن را گرد هم آورده و در راستای تبیین دین و اندیشه اسلامی اقدام کند تا اسلام تنها از زبان غرب برای مردم دنیا تعریف نشده و این دین مترقی از زبان دانشگاهیان مسلمان شیعه در قالب کرسی‌های آزاداندیشی برای مردم دنیا تبیین شود.

وی خاطرنشان کرد دانشگاه‌ها می‌توانند با همکاری حوزه در این مسیر به خوبی حرکت کرده و اهداف را محقق کنند.

یوسفی با اشاره به سخنان امام راحل با این مضمون که دانشگاه باید در خدمت مردم باشد افزود: این خواسته امام راحل عملیاتی شده و امروز دانشگاه ها در مسیر رفع نیازهای جامعه تلاش می کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور اراک به خدمات دانشگاه‌ها در حوزه تکنولوژی علوم هسته‌ای کشاورزی و  پرداخت و با تاکید بر پیشرفت های حاصل شده در این راستا افزود: دانشگاهیان در دوران دفاع مقدس با حضور فیزیکی در صحنه های نبرد به خوبی از عهده ادای وظیفه برآمدند و امروز نیز علیرغم تمام محدودیت‌ها در حوزه‌های علمی نقش آفرینی می‌کنند و ارتقای جایگاه علمی ایران در سطح دنیا تأییدی بر این مدعاست.


تگ ها کرسی‌های آزاداندیشی باید بین‌المللی شوند کرسی آزاد اندیشی دانشگاه

پر بازدیدترین دانشگاه پیام نور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی