پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه پیام نور          10 بهمن 1395 - 29 January 2017


 بررسی رشد چشمگیر دانشگاه های آزاد، پیام نور و علمی کاربردی

کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رشد چشمگیر دانشگاه های آزاد اسلامی، علمی کاربردی و پیام نور را بررسی کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از مرکز شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۵۸ کمیسیون نخبگان و آینده‌ نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه  که به ادامه بررسی روند تغییر داده‌ها و شاخص‌های علم، نوآوری و فناوری کشور در بازه زمانی ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۲ اختصاص داشت؛ ابتدا پیرامون برخی نکات مطرح شده توسط اعضای کمیسیون در جلسه پیشین در مورد نحوه ارائه شاخص‌ها، چرایی انتخاب بازه ۱۲ ساله برای تهیه گزارش، نحوه جمع‌آوری آمار و اطلاعات، معیارها و تعاریف شاخص‌ها و ارتباط شاخص‌ها با اسناد و برنامه‌های حوزه علم و فناوری توضیحاتی ارائه شد.

در ادامه جلسه و در جمع بندی آمارهای ارائه شده از شاخص‌های منابع انسانی کشور، ضمن اعلام رشد سالانه ۹.۷ درصدی دانشجویان کشور از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۲ میزان و نحوه رشد کمی و کیفی دانشگاه‌های کشور نیز مورد بررسی قرار گرفت.

در این بخش با اشاره به رشد معقول دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه فنی و حرفه‌ای، رشد چشمگیر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، علمی کاربردی و پیام نور نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

در ادامه این گزارش که به مقایسه آمار و شاخص‌های کشورمان با کشورهای ژاپن، مالزی، ترکیه و برزیل اختصاص داشت، پس از ارائه توضیح پیرامون نحوه تهیه این آمارها و اعتبار سنجی آن ها از منظر منابع، روند تهیه و میزان استناد پذیری موارد ذیل مورد اشاره قرار گرفت:

بر اساس داده‌های این گزارش، در سال  ۸۵- ۱۳۸۴ تعداد دانشجویان خارجی در ایران ۲ هزار و ۱۴۸ دانشجو بوده و این رقم در سال ۸۶ به کمترین میزان خود یعنی ۱ هزار و ۲۳۳  دانشجو رسیده و نهایتا از سال ۹۰ به بعد رشد قابل توجهی یافته و در سال ۹۳-۹۲ به ۱۱ هزار و ۲۸۸ دانشجو رسیده است.

بر بخش دیگری از این گزارش و با اشاره به این موضوع که  ژاپن در سال ۲۰۱۳، ۱۶۸ هزار دانشجوی خارجی و در سال ۲۰۱۴، ۱۸۴ هزار دانشجوی خارجی جذب کرده است، اعلام شد این کشور برای سال ۲۰۲۰ رقم ۲۸۵ هزار دانشجوی خارجی را هدفگذاری کرده است.

همچنین در این بخش با اشاره به این موضوع که مالزی در سال ۲۰۱۴، ۱۳۵ هزار دانشجوی خارجی را پذیرا بوده است، اعلام شد این کشور در این بخش برای سال ۲۰۲۰، ۲۵۰ هزار دانشجوی خارجی  را به عنوان هدف خود تعیین کرده است.

همچنین در این گزارش اعلام شد، کشور ترکیه در سال ۲۰۱۱، ۳۰ هزار دانشجوی خارجی را پذیرفته و این کشور نیز قصد دارد تا در سال ۲۰۲۰ پذیرای ۱۵۰ هزار دانشجوی خارجی باشد.

در بخش پایانی این گزارش نیز اعلام شد، کشور آمریکا با پذیرش حدود یک میلیون و ۴۳ هزار دانشجو خارجی در سال ۲۰۱۵، در جهان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین دانشگاه پیام نور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی