پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه پیام نور          20 اردیبهشت 1396 - 10 May 2017


کاملترین مجموعه نمونه سوالات پیام نور به همراه پاسخنامه

دانشگاه پیام نور از معدود دانشگاههای کشور است که سوالات امتحانات پایان ترم آن از منابع و کتابهای تعیین شده برای دروس، طرح می شوند و به علت اینکه سوالات کشوری هستند نمی توان از جزواتی که اساتید در کلاسها برای دانشجویان ارائه می دهند برای طرح سوال استفاده کرد. کتابهایی که برای منابع امتحانی به دانشجویان معرفی می شوند دارای تعداد صفحات زیاد و حجیم هستند لذا مطالعه و انسجام بخشیدن به محفوظات مطالعه شده دشوار بوده و اغلب باعث اعتراض دانشجویان می شود.

در این مواقع به توصیه خیلی از اساتید و دانشجویان استفاده از دو مورد زیر بسیار توصیه می شود:
1-    جزوات و خلاصه دروس
2-    نمونه سوالات نیمسالهای گذشته

جزوات و خلاصه دروس:
با توجه به اینکه چکیده کل کتاب هستند و از پرگویی های کتاب در آنها خبری نیست می توانند گزینه مناسبی برای روزهای نزدیک به امتحانات پیام نور باشند. این جزوات که محصول تدریس اساتید در کلاسهای درس دانشگاه پیام نور هستند مهم ترین نکات امتحانی را در خود جای داده اند و با آنها می توان جمع بندی مناسبی را برای امتحانات داشت.

 

نمونه سوالات :

مجموعه نمونه سوالات پيام نور با جواب که با توجه به نوع امتحان به صورت تستی و تشریحی ارائه شده اند گزینه دیگری برای آشنایی دانشجویان با چگونگی طراحی سوالات امتحان می باشد. مطالعه نیمسالهای مختلف یک درس , توزیع پذیری انتخاب سوالات از قسمتهای مختلف کتاب را نمایش می دهند. به طور روشن تر می توان گفت سوالات مطرح شده هر کدام از یک قسمت از کتاب هستند،  نیمسالهای مختلف کمک می کنند تا دانشجو چگالی نمونه سوالات در فصول کتاب درسی را متوجه شود و با توجه به آن تمرکز خود را برآن فصلها بگذارد مثلا اگر کتابی دارای 4 فصل می باشد و از 1000 تستی که مطالعه کرده 400 مورد آن مربوط به یک فصل خاص هست این نشان می دهد احتمال اینکه بازهم تعداد سوال زیادتری از آن فصل در امتحان طرح شود بسیار بالا است.

مورد دیگر تکرار زیاد سوالات در نیمسالهای مختلف است تکرر سوالات احتمال طرح مجدد آن را در امتحان بسیار زیاد می کند .دسترسی به نمونه سوالات بسیار آسان می باشد و کافی نتها و سایتهای زیادی آنها را در اختیار دانشجویان قرار می دهند اما مشکل اینجاست که اکثر این نیمسالها به صورت پراکنده می باشند و همچنین جواب سوالات ناقص هستند و یا جواب ندارند. این مشکل در سایت کتابخانه الکترونیکی پیام نور برطرف شده و نیمسالهای مختلف یک درس به صورت یکجا در یک فایل با نام کتابچه جمع آوری شده است بدین صورت که شما با وارد شدن به سایت و دانلود نمونه سوالات پیام نور درس مورد نظر خود می توانید به نیمسالهای مختلف برگزار شده از سالهای قبل به صورت یکجا دسترسی داشته باشید.

دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور:

در مقطع کارشنـاسی دروسی وجود دارد که برای تمامی رشته ها تدریس می شود. این دروس که به دروس عمومی نیز معروف هستند بین تمامی رشته های کارشنـاسی مشترک می باشند و هر دانشجوی کارشنـاسی باید حتما آنها را اخذ نماید.

نمونه سوالات دروس عمومی در سایت pnueb بصورت رایگان قرار داده شده اند و دریافت کتابچه آنها که غالبا بیش از 15 دوره نیمسال دارند کاملا رایگان است


درصورتیکه بدنبال نمونه سوال درس مورد نظرتان هستید و آن را در سایت pnueb.com  پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت ارتباط برقرار کنید و انها را از نبود آن نمونه سوال با خبر کنید. تیم پشتیبانی به سرعت اقدامات لازم را برای قرار دادن آن کتابچه در سایت انجام خواهد داد.
اگر دانشجویی هستید که مشغله زیاد دارید از پیشنهاد زیر استفاده کنید:
1.    ابتدا جزوات مربوط به درس خود را مطالعه کنید
2.    تستهای نیمسالهای گذشته را بررسی کنید و چگالی فصول را به دست بیاورید
3.     فصول دارای چگالی بالارا کامل بخوانید
4.     نمونه سوالات امتحانی درس مربوطه را مجدد مطالعه کنید
5.    در صورتیکه وقت مازاد داشتید فصول دیگر کتاب را نیز مطالعه کنید.


تگ ها نمونه سوالات پیام نور به همراه پاسخنامه

پر بازدیدترین دانشگاه پیام نور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی