پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          24 فروردین 1391 - 12 April 2012



آزمون کتبی در پذیرش نهایی در دوره دکتری۴ چه تاثیری دارد؟

رئیس سازمان سنجش با تاکید بر تامین امنیت آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۱ گفت: این آزمون در بالاترین سطح از کیفیت آزمون های سراسری برگزار می شود و داوطلبان مطمئن باشند که امنیت آن به درستی از سوی سازمان سنجش تضمین شده است.

دکتر محمدحسین سرورالدین در گفتگو با مهر افزود: آزمون دکتری سال ۹۱ دومین آزمون از نوع نیمه متمرکز است که از سوی سازمان سنجش برگزار می شود و مهمترین تفاوت آن نسبت به دوره اول این است که در اولین دوره بیشتر آزمون عمومی بود اما آزمون این دوره اختصاصی شده است.

تخصصی شدن دروس آزمون دکتری سال ۹۱
وی افزود: در اولین دوره آزمون، به دلیل عمومی بودن نتیجه آزمون در پذیرش نهایی موثر نبود. اما امسال با توجه به نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی آزمون تخصصی شد و برای هر یک از ۲۸۵ کد رشته ۵ درس و در مجموع برای حدود ۱۵۰۰ درس طراحی سئوال انجام شد.

طراحی بیش از ۱۰۰ هزار سئوال از سوی بیش از ۴ هزار استاد

سرورالدین با اشاره به وظیفه سنگین طراحی سئوال برای این تعداد از دروس در دومین آزمون دکتری گفت: بیش از ۱۰۰ هزار سئوال از سوی بیش از ۴ هزار استاد که به صورت شناور با آزمون سازی سازمان سنجش همکاری می کنند، طراحی شده است.

تاثیر آزمون کتبی در پذیرش نهایی در دوره دکتری
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با توجه به تخصصی شدن آزمون، وزیر علوم و مسئولان وزارت علوم تاکید کردند که نتیجه آزمون کتبی در گزینش نهایی موثر باشد. در واقع آزمون سراسری (آزمون کتبی به همراه معدل) با ضریب یک و مصاحبه دانشگاه با ضریب دو محاسبه شده و در نهایت این دو نمره با هم جمع می شود و تقسیم بر سه شده و نمره نهایی داوطلب را تشکیل می دهد.

انتخاب رشته کنکور دکتری پس از اعلام نتیجه اولیه و انتشار کارنامه
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تغییر دیگر آزمون دکتری سال ۹۱ را عدم انتخاب رشته در مرحله ثبت نام و پیش از برگزاری آزمون برشمرد و گفت: در دوره قبلی، داوطلبان در زمان ثبت نام رشته و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب می کردند اما در این دوره پس از اعلام نتیجه اولیه و انتشار کارنامه، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، می توانند کد رشته – دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی افزایش ۳۵ درصدی تعداد داوطلبان این دوره نسبت به سال گذشته را، نشان دهنده اقبال داوطلبان به این روش برشمرد و گفت: اگر این روش برای آزمون دکتری مورد پذیرش نبود تعداد داوطلبان به این حد افزایش نمی یافت.

امنیت آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۱ تضمین شده است
سرورالدین درباره امنیت آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۱ گفت: امنیت آزمون هایی که از سوی سازمان سنجش برگزار می شود همواره تضمین شده است و عوامل امنیتی و حراستی به خوبی با نکات مورد نظر آزمون ها آشنا هستند و داوطلبان از این نظر مطمئن باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به تعداد کم داوطلبان و حوزه های امتحانی این آزمون نسبت به سایر آزمون های سراسری که از سوی سازمان سنجش برگزار می شود هیچ نگرانی وجود ندارد. از سوی دیگر کیفیت این آزمون در بالاترین سطح برگزار می شود.

آزمون دکتری سال ۹۱، در روز جمعه ۲۵ فروردین در دو نوبت صبح و بعدازظهر در ۹ گروه آموزشی و ۲۸۵ کد رشته امتحانی و با رقابت ۱۷۸ هزار و ۴۲۷ داوطلب برگزار می شود.

تگ ها آزمون دوره دکتری

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی