پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          11 خرداد 1391 - 31 May 2012



اعلام سقف شهریه برای دانشجویان دوره های پولی مقطع دکتری دانشگاهها

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری مهر:معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تصویب آئین نامه افزایش ظرفیت دوره های تحصیلات تکمیلی خبر داد و به بیان جزئیاتی از اعلام سقف شهریه برای دانشجویان دوره های پولی مقطع دکتری دانشگاهها و موسسات آموزش عالی پرداخت.

حسین نادری منش امروز در حاشیه چهل و سومین نشست معاونان آموزشی دانشگاهها در دانشگاه بوعلی همدان در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر درباره آخرین وضعیت تصویب آئین نامه افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی گفت: این آئین نامه تصویب شده و در آن به چالش های دانشگاهها در خصوص جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی نیز پرداخته شده است.

اعلام ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

نادری منش گفت: آنچه که دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم درباره ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری اعلام کرد می تواند بر اساس همین آئین نامه باشد که بر اساس آن میزان پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد را 81 هزار نفر و در مقطع دکتری تخصصی را بیش از 10 هزار نفر اعلام کرده است.

وی درباره انتقاد دانشگاهها از عدم استقلال آنان و تمرکز گرایی در جذب هیات علمی گفت: چنین اتفاقی در دانشگاهها نیفتاده و هیچ اختیاری از آنان گرفته نشده است.

جذب سالانه بیش از هزار عضو هیات علمی در دانشگاهها

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: جذب هیات علمی از قبل از دولت دهم صورت می گرفت و تنها به این دلیل که داوطلبان از فراخوان دانشگاهها برای جذب هیات علمی بی اطلاع بودند و از این موضوع گلایه داشتند جذب هیات علمی به صورت متمرکز در دانشگاهها صورت می گیرد. در حال حاضر هم سالانه بیش از هزار عضو هیات علمی بر اساس برنامه دانشگاهها و آئین نامه ها جذب می شوند.

این مقام مسئول وزارت علوم درباره برخی جزئیات تصویب شهریه برای دانشجویان پولی در مقطع دکتری در پردیس های مختلف دانشگاهی اظهار داشت: اکنون دیگر پردیس بین المللی نداریم و بر اساس برنامه پنجم توسعه پردیس های دانشگاهی به منظور افزایش پذیرش در تحصیلات تکمیلی در داخل شهر و در مجاورت دانشگاهها می تواند راه اندازی شود.

دانشگاهها نباید بیش از 55 میلیون تومان شهریه از دانشجویان دریافت کنند

وی ادامه داد: سال گذشته در ارزیابی معاونت آموزشی وزارت علوم و معاونان آموزشی دانشگاههای بزرگ، شهریه بر اساس بخشی از هزینه های تمام شده بین 45 تا 55 میلیون تومان به عنوان سقف در رشته های نظری و عملی دکتری در نظر گرفته شد اما تاکید کردیم که دانشگاهها نباید بیش از 55 میلیون تومان از دانشجویان به عنوان شهریه دریافت کنند.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه اگر دانشگاهی از دانشجوی دکتری خود 20 میلیون تومان شهریه بگیرد ما خوشحال می شویم ادامه داد: دانشگاهها تا سقف اعلام شده مجاز به دریافت شهریه هستند اما این شهریه ممکن است بر اساس کیفیت آموزشی در دانشگاههای مختلف متفاوت باشد.

به گفته نادری منش هنوز برای مقطع کارشناسی ارشد سقف هزینه اعلام نشده و تنها هزینه شبانه ها مشخص شده است.

ارسال نامه از سوی دانشجویان و خانواده ها برای تفکیک جنسیتی در دانشگاهها

وی همچین با اشاره به آخرین وضعیت تفکیک جنسیتی در دانشگاهها از ارسال نامه هایی توسط دانشجویان و خانواده ها مبنی بر این موضوع خبر داد و گفت: در این باره درخواست های مختلفی از سوی دانشگاههای غیر دولتی به وزارت علوم ارسال شده که اگر شرایط مناسب باشد به آنان مجوز لازم داده می شود.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت:  اگر روزی جامعه به آن سو رفت که مجموعه ها باید جدا باشند مسئولان وقت اقدام می کنند و این کار با هماهنگی بیشتر توسط دانشگاهها و سازمان سنجش صورت می گیرد.

رتبه بندی دانشگاههای غیر انتفاعی به زودی انجام می شود

نادری منش در بخش دیگری از سخنان خود درباره رتبه بندی دانشگاههای غیر انتفاعی یادآور شد: این موضوع یکی از وظایف وزارت علوم در برنامه پنجم توسعه است. در برنامه چهارم توسعه بحث 10 دانشگاه برتر و حمایت از آنها مطرح بود و اعلام شد که رتبه بندی به صورت جدی برای ایجاد انگیزه و رقابت میان دانشگاهها صورت گیرد.

وی گفت: رتبه بندی دانشگاهها اندکی دیر اتفاق افتاد. رتبه بندی دانشگاهها در سطح کلان به زودی در وزارت علوم و بر اساس آئین نامه هایی که به زودی ابلاغ خواهد شد، صورت می گیرد.

به گفته معاون آموزشی وزارت علوم رتبه بندی دانشگاههای غیر انتفاعی بر اساس برخی شاخصه های از جمله مولفه زیرساخت صورت می گیرد که مقدمات آن نیز انجام شد و امیدوارم به زودی این اتفاق رخ دهد.




تگ ها شهریه دانشجویان دوره های پولی دکتری دانشگاه

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی