پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          20 تیر 1391 - 10 July 2012




نفرات اول المپیاد دانشجویی می توانند بدون آزمون وارد مقطع دکتری شوند

سرپرست سازمان سنجش با اشاره به تسهیلاتی که به برگزیدگان المپیاد دانشجویی اعطا می شود، گفت: نفرات اول المپیاد دانشجویی، بدون آزمون به دکتری راه می یابند و نفرات اول تا پانزدهم بر اساس 20 درصد ظرفیت پذیرش هر رشته بدون آزمون به کارشناسی ارشد راه می یابند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ابراهیم خدایی در حاشیه برگزاری آزمون 15 رشته هفدهمین دوره المپیاد دانشجویی در محل دانشگاه تربیت مدرس گفت: دو نوع تسهیلات به برگزیدگان المپیاد دانشجویی اعطا می شود. یک نوع تسهیلات از طریق آیین نامه تسهیلات استعداد درخشان است که با توجه به تازه ترین تغییراتی که در هفته گذشته رخ داد، نوع تسهیلات برگزیدگان المپیاد تغییر کرد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این تغییر، نفر اول برگزیده المپیاد با شرط داشتن مقاله علمی - پژوهشی در دوران تحصیل کارشناسی ارشد بدون آزمون به دکتری راه می یابد.

خدایی اظهار داشت: همچنین نفرات اول تا پانزدهم آزمون هم تا سقف 20 درصد ظرفیت پذیرش هر رشته بدون آزمون به کارشناسی ارشد راه می یابند. علاوه بر آن در صورت نبود ظرفیت، نفرات اول تا سوم به شرط کسب 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده، بدون آزمون به کارشناسی ارشد راه پیدا می کنند.

وی با اشاره به حمایت بنیاد ملی نخبگان از برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی گفت: نفرات اول تا سوم عضو بنیاد می شوند و تسهیلات دانشجویی از جمله کمک هزینه ارائه مقاله در داخل و خارج کشور، فرصت مطالعاتی، حج عمره، تسهیلات نظام وظیفه و مقرری ماهیانه دریافت می کنند.

سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: هفدهمین دوره المپیاد در 17 رشته در دو مرحله برگزار شده است. داوطلبان المپیاد از دو طیف آزمون کارشناسی ارشد و شرکت در آزمون نیمه متمرکز در 8 قطب کشوری در این دوره شرکت کردند.

وی افزود: در مجموع 723 نفر در این مرحله المپیاد به رقابت می پردازند که از این تعداد 218 نفر از مرحله متمرکز و 505 نفر از مرحله غیر متمرکز به آزمون نهایی راه پیدا کرده اند.

خدایی خاطرنشان کرد: آزمون در 15 رشته در روزهای 20 تا 22 تیرماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود و برگزیدگان آن در اواخر شهریورماه اعلام خواهد شد.

وی گفت: آزمون رشته های شیمی و ریاضی به صورت بین المللی با شرکت 105 نفر در روزهای 24 و 25 تیر در کیش برگزار می شود که از میان 105 شرکت کننده، 30 دانشجوی خارجی از کشورهای اوکراین، سریلانکا، ترکمنستان، تاجیکستان، اکوادور و عمان شرکت می کنند و برگزیدگان در مراسم اختتامیه 27 تیرماه معرفی می شوند.

سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور درباره اضافه شدن رشته های بخش بین الملل گفت: ما پیش از این درباره المپیاد دارای خلاء قانونی بودیم اما با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که سازمان سنجش متولی برگزاری المپیادها شد، ساختار جداگانه ای برای این موضوع درنظر گرفته شد که این تشکیلات قانونی و مدون به موضوع المپیادها می پردازد.

وی اضافه کرد: بر اساس ابلاغ شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان سنجش باید شرایط المپیاد دانشجویی را برای شرکت دانشجویان کشورهای اسلامی فراهم کند.




تگ ها المپیاد دانشجویی پذیرش بدون آزمون دکتری

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی