پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          22 تیر 1391 - 12 July 2012




اعلام زمان طرح سنجش برای کنکور دکتری 92

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری مهر:سرپرست سازمان سنجش با اشاره به امکان بازبینی آیین نامه پذیرش دانشجوی دکتری گفت: پیشنهاد سازمان سنجش این است که با توجه به تخصصی شدن آزمون دکتری، آزمون سال 92 در سال 91 برگزار شود تا دانشگاه ها فرصت بیشتری برای انجام مصاحبه داشته باشند.

دکتر ابراهیم خدایی افزود: اینکه در آیین نامه گفته شده بود آزمون دکتری دوبار در سال برگزار شود، زمانی قابل اعمال بود که این آزمون به صورت عمومی انجام می شد.

وی افزود: پیش از این آزمون نیمه متمرکز دکتری که برای اولین بار در سال 90 برگزار شد، آزمون GRE یا عمومی بود اما در حال حاضر آزمون به صورت اختصاصی طراحی می شود. در حال حاضر 130 رشته در کارشناسی ارشد وجود دارد اما 285 رشته تخصصی در دکتری داریم که همین موضوع حجم آن را بیشتر می کند.

خدایی اظهار داشت: اکنون مشکل اجرایی در آزمون دکتری این است که به دلیل اینکه آزمون در فروردین برگزار می شود، زمان مصاحبه با زمان تعطیلی دانشگاهها همزمان است.

وی گفت: ممکن است سازمان سنجش پیشنهاد دهد که آزمون دکتری سال 92 در سال 91 برگزار شود تا دانشگاهها برای مصاحبه های با کیفیت بهتر فرصت داشته باشند.

سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آیین نامه آزمون دکتری هم با توجه به این تغییرات مورد بازبینی قرار می گیرد. چرا که از نظر اجرایی با توجه به اینکه آزمون تخصصی شده و 1500 درس داریم، ظرفیت اجرایی آن بسیار سخت است که تجدیدنظر آیین نامه هم می تواند کمک کند.

آیین نامه آزمون‌های نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری در 8 ماده و 6 تبصره تنظیم و در تاریخ 8/8/89 به تصویب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسید و از آن تاریخ ابلاغ شد. در ماده 8 آیین نامه تاکید شده است که این آیین نامه به صورت آزمایشی دو سال اجرا خواهد شد و مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد گرفت.






تگ ها طرح سنجش کنکور دکتری 92

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی