پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          06 آذر 1391 - 26 November 2012


جزئیات نحوه گزینش و سطح سئوالات کنکور دکتری 92

مهمترین جزئیات کنکور دکتری سال 92 اعلام شد که بر این اساس دانشجویان سال‌ آخر‌ یا دانش آموختگان ارشد و دکترای حرفه ای به جز دانش آموختگان کارشناسی ارشد پیوسته، دکترای حرفه‌ای دامپزشکی و دکترای پزشکی که ‌معدل آنان کمتر از 14 است، حق ‌شرکت‌ در این‌ آزمون ‌را ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون دکتری 92 به 9 گروه آموزشی رشته های ‌علوم‌ انسانی، علوم‌ پایه، فنی‌ و مهندسی‌، کشاورزی، هنر، علوم‌ پزشکی، دامپزشکی، زبان و تربیت بدنی تقسیم‌ می‌شود.

پذیرش دانشجو در رشته‌های گروه علوم پزشکی منحصراً برای دانشگاه تربیت مدرس صورت می گیرد و پذیرفته ‌شدگان فقط در آن دانشگاه ادامه تحصیل خواهند داد، ضوابط گزینش دانشگاه تربیت مدرس، با سایر دانشگاه‌ها متفاوت بوده و دارای گزینش خاص است.

هر داوطلب‌ بر اساس‌ میزان‌ علاقمندی‌ خود به‌ رشته‌ یا رشته‌های‌ تحصیلی‌ دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، می‌تواند حداکثر در یک کد رشته‌ امتحانی از یک گروه آزمایشی‌ ثبت ‌نام‌ و در آزمون مربوط شرکت کند.

شرایط اختصاصی

داشتن‌ کارشناسی‌ ارشد، دکترای‌ حرفه‌ ای‌ یا اشتغال‌ به‌ تحصیل‌ در سال‌ آخر مقطع‌ کارشناسی‌ ارشد یا دکترای حرفه‌ای نخستین شرط اختصاصی برای شرکت در مرحله ثبت نام کنکور دکتری اعلام شده است.

رشته امتحانی انتخابی داوطلبان در دوره دکتری باید متناسب با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد باشد.

بر اساس‌ مصوبات‌ شورای‌ عالی‌ برنامه ‌ریزی‌، دانش آموختگان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ معتبر خارجی‌ که‌ به‌ دلیل‌ کیفیت‌ (اعتبار دانشگاه‌ و محتوای‌ درسی‌) به‌ مدرک‌ دانش آموختگی ارزشیابی‌ شده‌ آنان‌ عنوان‌ معادل‌ تعلق‌ گرفته‌، اجازه شرکت در آزمون مذکور را ندارند، مگر اینکه در آزمون‌های معادل دوره کارشناسی ارشد که در سال‌های 1387، 1388 و یا 1389 توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد، پذیرفته شده باشند.

دارندگان مدرک معادل کارشناسی ارشد که در آزمون جامع دارندگان مدرک معادل کارشناسی ارشد سال‌های 1387، 1388 و یا 1389 حدنصاب نمره علمی لازم را کسب کرده و پذیرفته شده‌اند، می‌توانند در آزمون رشته‌های تحصیلی دوره دکتری گروه امتحانی مربوط، ثبت‌نام و شرکت کنند.

هیچ یک از پذیرفته ‌شدگان ‌نهایی ‌آزمون‌ دکتری سال‌ 1391 حتی در صورت انصراف قطعی از تحصیل، حق ثبت‌نام و شرکت در این ‌آزمون ‌را ندارند.

داوطلبان پس از ثبت ‌نام اجازه هیچ گونه اصلاح و تغییری را در معدل خود ندارند و معدل اعلام شده در زمان ثبت ‌نام ملاک عمل خواهد بود.

داوطلب باید در زمان قبولی نهایی، معدل خود را با مدرک معتبر به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌ عالی محل قبولی ارائه دهد و لازم است مغایرتی بین معدل اعلام شده به این سازمان با معدل مدرک ارائه شده به محل قبولی وجود نداشته باشد و در صورت مغایرت معدل، قبولی فرد پذیرفته ‌شده در هر مرحله از تحصیل که باشد لغو و به درخواست وی ترتیب اثر داده نخواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از داوطلب سلب خواهد شد.

دانشجویان سال‌ آخر‌ یا دانش آموختگان مقطع‌ کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای به جز دانش آموختگان کارشناسی ارشد پیوسته، دکترای حرفه‌ای دامپزشکی و دکترای پزشکی، که ‌معدل آنان کمتر از 14 است، حق ‌ثبت ‌نام ‌و شرکت‌ در این‌ آزمون ‌را ندارند.

برخی تذکرات مهم

داوطلبانی که مدت تحصیل آنان در مقطع کارشناسی ارشد، بیش از سقف مجاز سنوات تحصیل به طول انجامیده، مجاز به تحصیل در مقطع بالاتر نیستند.

دانشجویان اخراجی، انصرافی، ترک تحصیل تا پایان خدمت دوره ضرورت مجاز به شرکت در آزمون و تحصیل در دانشگاه نیستند.

سقف سنوات دوره دکتری حداکثر 5 سال است و دانشجویانی که طی این مدت موفق به اتمام تحصیل نشوند، شرایط ادامه تحصیل را از دست خواهند داد.

دانشجویان شاغل به تحصیل مجاز به شرکت در آزمون مجدد نیستند و در صورت انصراف از تحصیل در دانشگاه، چهار ماه فرصت دارند برای رسیدگی به وضعیت مشمولیت، خود را به وظیفه عمومی معرفی کنند.

سربازان در حال انجام خدمت، مجاز به تحصیل همزمان با انجام خدمت دوره ضرورت نیستند و در صورت قبولی در دانشگاه و نداشتن غیبت، برای برخورداری از معافیت تحصیلی، از خدمت ترخیص خواهند شد.

مشمولان غایب به هیچ وجه حق شرکت در این آزمون را نداشته و در صورت شرکت و قبولی، مجوز تحصیل برای آنان صادر نخواهد شد و دانشگاه‌ها نیز مجاز به ثبت‌نام از آنها نیستند.

سطح سوالات

سطح‌ سؤالات‌ امتحانات‌ اختصاصی‌ حسب‌ مورد در حد دانش‌ و تجربیات‌ دانش آموخته دوره‌ کارشناسی‌ و یا کارشناسی ارشد در هر رشته، مطابق‌ فهرست‌ برنامه‌های‌ مصوب‌ شورای‌ عالی‌ برنامه‌ریزی‌ و براساس ضرایب مندرج در دفترچه صورت می‌گیرد.

سؤالات به گونه‌ای طراحی شده که نیاز به استفاده از ماشین حساب در آزمون نیست و به همراه داشتن این وسیله در آزمون ممنوع است.

نحوه‌ پذیرش‌

پس از برگزاری آزمون، کارنامه ‌ای در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته بر اساس آن اقدام به انتخاب رشته کرده و بر اساس کد رشته‌ محل‌های انتخابی، معرفی اولیه داوطلبان به صورت چند برابر، بر اساس 80 درصد نمره کل آزمون و 20 درصد معدل (میانگین وزنی معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه ‌ای که این معدل تراز می‌شود) و با توجه به سهمیه داوطلب صورت خواهد گرفت.

پذیرش نهایی از بین داوطلبانِ معرفی شده به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بر اساس نتیجه آزمون کتبی و نتیجه مصاحبه (بررسی مدارک و یا هر روش دیگر مطابق آیین‌نامه‌های مربوط)، اولویت کد رشته محل‌های انتخابی و ظرفیت اعلام شده صورت خواهد گرفت.

گزینش نهایی آزمون بر اساس 50 درصد نمره آزمون کتبی و 50 درصد نمره مصاحبه انجام خواهد شد.

20 درصد ظرفیت در هر رشته ‌محل ‌به ‌رزمندگان واجد شرایط که حد نصاب ‌نمره‌ علمی ‌لازم را احراز کرده‌ باشند، اختصاص‌ می‌یابد.

بر اساس قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی 10 درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت (حداقل یک نفر) برای مربیان آموزش رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به شرط کسب حداقل هشتاد درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد اختصاص می‌یابد.

به گزارش مهر، ثبت نام در کنکور دکتری روزهای 7 تا 12 آذرماه توسط سامانه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org با پرداخت مبلغ 31 هزار و 500 صورت می گیرد و آزمون دکتری 92 در صبح و عصر جمعه 18 اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.



تگ ها جزئیات نحوه گزینش سطح سئوالات کنکور دکتری 92

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی