پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          15 اسفند 1391 - 05 March 2013





تصویب سیاست‌های اجرایی حمایت از فعالیت دانشجویان دکتری و ابلاغ سیاست‌های پذیرش دانشجویان


قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: سیاست‌های اجرایی حمایت از فعالیت تمام وقت دانشجویان مقطع دکتری تصویب و به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شد.



پرتال دانشگاهی به نقل از  گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس منصور کبگانیان قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور عصر امروز در حاشیه سی‌امین جلسه این ستاد در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به مشکلات دانشجویان دکتری در مورد حمایت مالی از فعالیت تمام وقت، سیاست‌های اجرایی برای حمایت از این دانشجویان تشریح و به تمام دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد.

وی افزود: این سیاست‌ها به وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه ازاد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ابلاغ شده است.

کبگانیان اعلام داشت: آیین‌نامه‌های اجرایی دستگاه‌های ذیربط نیز در حال تلفیق و نهایی شدن است که با نهایی شدن آن بسته مشخصی برای دانشجویان دکتری در نظر گرفته می‌شود تا دیگر در این زمینه افراط و تفریط وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: از این نظر که تمام نیروهای علمی کشور تبدیل به کارمندان حقوق بگیر شوند افراط صورت می‌گرفت و اینکه حمایت مشخصی از این دانشجویان هم انجام نشود تفریط بود زیرا بیشتر دانشجویان مقطع دکتری متأهل هستند و نیاز به استقلال نسبی دارند که نبود حمایت از آن‌ها سبب خروج نخبگان از کشور می‌شد.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور اظهار داشت: آیین‌نامه‌هایی که مستلزم درخواست بودجه برای دستگاه‌های ذیربط است نیز به زودی نهایی می‌شود.



* تشکیل و فعالیت کانون‌های هماهنگی صنعت، بازار و دانش

کبگانیان از تشکیل و فعالیت کانون‌های هماهنگی صنعت، بازار و دانش خبر داد و گفت: پس از انجام اصلاحات در پیشنهادهای صورت گرفته برای تشکیل کانون‌های هماهنگی صنعت، دانش و بازار، فعالیت این کانون‌ها امروز تصویب شد و به زودی ابلاغ می‌شود.



* اهمیت ورود به بحث مالکیت فکری

کبگانیان گفت: بیش از یک سال است که در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بر روی بحث مالکیت فکری کار شده است زیرا این موضوع در حوزه علم و فناوری بحث چالش‌برانگیزی است.

وی افزود: برای جمع‌بندی موضوع مالکیت فکری باید مرجع ثبت افکار در قوه مجریه تشکیل شود که امروز سیاست‌های انجام این کار ارائه شد و با همکاری دستگاه‌های ذیربط و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به زودی برای اجرایی شدن و تدوین قوانین مورد نیاز اقدامات نهایی صورت می‌گیرد.


* ابلاغ سیاست‌های سنجش و پذیرش دانشجو

کبگانیان گفت: با نزدیک شدن به زمان کنکور سراسری نمی‌توان وارد اجرای سیاست‌های سنجش و پذیرش دانشجو شد ولی این سیاست‌ها در ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور جمع‌بندی شده و به موقع ابلاغ می‌شود.

* اقدامات ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در یک سال گذشته

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به اقدامات مهم این ستاد در یک سال گذشته گفت: آمایش آموزش عالی بحث بسیار مهمی است که در نقشه جامع علمی کشور به دنبال آن بودیم و باید نظرات کارشناسی را در رابطه با آن جمع بندی کنیم.

وی افزود: همچنین اقدامات مرتبط با توسه اقتصاد دانش بنیان نیز با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور صورت گرفته است زیرا اگر علم و فناوری به ثمر نرسد در قالب یک کتاب باقی می‌ماند.

کبگانیان ادامه داد: برای توسعه اقتصاد دانش بنیان بسته‌های سیاستی مشخصی را در نظر داریم زیرا تا اقتصاد و صنعت با دانش گره نخورد و اقتصاد نفتی را ادامه دهیم به پیشرفت نمی‌رسیم.

وی اضافه داشت: همچنین سندی که در زمینه هوا فضا به تصویب رسید بسیاری از مشکلات کشور را در زمینه فضایی، هوایی، هوانوردی و دفاعی حل می‌کند.

به گفته کبگانیان به زودی جلسه‌ای برای شفاف کردن و معرفی سند هوا فضا با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود.

وی افزود: سند علوم شناختی نیز در نیمسال گذشته ابلاغ و ستاد آن نیز تشکیل شد.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور عنوان کرد: نگاشت نهادی یعنی تعیین شرح وظایف نهادهای جدید و قدیم در حوزه علم و فناوری نیز اقدام بسیار سنگینی بود که انجام شد.






پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی