پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          23 شهریور 1392 - 14 September 2013


شرایط شرکت در آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت و مهلت ثبت‌نام تا 12 مهر

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی جزئیات برگزاری آزمون مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی و بهداشت، طب سنتی، تاریخ علوم پزشکی، مواد دندانی، سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی سال تحصیلی 93-92 را تشریح کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی غلامرضا حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ضوابط و شرایط برگزاری آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دوره دکتری تخصصی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی و بهداشت، طب سنتی، تاریخ علوم پزشکی، مواد دندانی، سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی، اظهارکرد: مهلت ثبت‌نام و ارسال مدارک تا دوازدهم مهرماه به صورت اینترنتی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir انجام می‌شود.

وی افزود: هزینه ثبت‌نام مبلغ 31 هزار و 500 تومان است و داوطلبان باید با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به خرید اعتبار و دریافت کد پرداخت جهت ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) اقدام کنند.

وی با اشاره به برگزاری این آزمون در هشت شهر تهران، تبریز، اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز، کرمان و کرمانشاه در آبان ماه، اظهارکرد: داوطلبان جهت اخذ کارت ورود به جلسه آزمون می‌توانند در روزهای سه شنبه وچهارشنبه 14 و 15 آبان به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند.

حسن زاده گفت: از کلیه پذیرفته‌شدگان آزمون دوره دکترای تخصصی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی و بهداشت، تعهد خاص و یا عام بر اساس اعلام نیاز از یکی از دانشگاه‌ها و با تشخیص کمیسیون تعهدات خاص وزارت متبوع اخذ می‌شود.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به نحوه پذیرش دانشجو در این آزمون، اظهارکرد: آزمون شامل دو مرحله کتبی (70 درصد نمره) و مصاحبه (30 درصد نمره) است و آزمون کتبی به صورت تستی برگزار می‌شود، همچنین داوطلبانی که در آزمون کتبی (مرحله اول) حد نصاب نمره لازم را (با توجه به سهمیه مربوطه) کسب کنند به تعداد دو برابر ظرفیت، جهت آزمون شفاهی (مرحله دوم) دعوت می‌شوند.

به گفته رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی رشته اخلاق پزشکی در مرحله اول آزمون سه برابر جهت مصاحبه اعلام خواهد شد.

وی از دارا بودن دانشنامه کارشناسی ارشد در رشته مربوطه یا دکتری حرفه‌ای (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی) به عنوان شرایط اختصاصی شرکت در این آزمون نام برد و گفت: دانشجویان ترم آخر می‌توانند گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا 30 اسفند ماه را ارائه کنند.

وی همچنین از دیگر شرایط شرکت در این آزمون به عدم اشتغال به تحصیل داوطلبان در دوره‌های دکترای تخصصی (Ph.D) یا دستیاری در کلیه موسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور اشاره کرد.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با بیان اینکه داوطلبان تنها مجاز به ثبت‌نام در یک رشته هستند، اظهارکرد: در رشته‌هایی که بیش از یک محل، ظرفیت پذیرش داشته باشند، داوطلب در صورت پذیرفته شدن در مرحله اول آزمون می‌تواند به ترتیب اولویت، نسبت به انتخاب چند محل اقدام کند.

حسن زاده گفت: داوطلبانی که در آزمون دکتری تخصصی Ph.D سال تحصیلی 92-91 شرکت کرده، پذیرفته شده‌اند و در دانشگاه ثبت‌نام نکرده‌اند و یا انصراف داده‌اند مجاز به شرکت در این آزمون نیستند و در غیر این صورت مسئولیت عواقب بعدی به عهده خود داوطلبان خواهد بود. لازم به ذکر است این محرومیت شامل پذیرفته‌شدگان شعب بین‌الملل که اقدام به ثبت‌نام و یا شروع به تحصیل در شعب مربوطه نکرده اند، نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان ترم آخر رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی (مشمول آیین‌نامه تسهیلات آموزشی، پژوهشی و رفاهی ویژه استعدادهای درخشان) اجازه دارند فقط یک نوبت در آزمون دوره‌های تخصصی شرکت کنند تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی (مشمول آیین‌نامه تسهیلات آموزشی، پژوهشی و رفاهی ویژه استعدادهای درخشان) که حداکثر سه ماه بعد از فراغت از تحصیل خدمات مربوط به قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان را شروع کرده‌اند، مجازند در آزمون‌های تخصصی شرکت و در صورت پذیرش در آزمون مکلفند خدمات خود را تا شروع دوره Ph.D ادامه دهند.

شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی پذیرش اتباع خارجی

حسن زاده در خصوص ضوابط و مقررات مربوط به اتباع خارجی در دوره دکتری تخصصی رشته‌های علوم پایه پزشکی و بهداشت (سال تحصیلی 93-92)، اظهارکرد: این افراد صرفا از طریق شورای بورس دانشجویان غیرایرانی و بر اساس ضوابط و مقررات انجام می‌شود.

وی افزود: اتباع خارجی مقیم ایران منوط به داشتن یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبر باشند در گزینش شرکت داده می‌شوند و چنانچه پذیرفته‌شدگان خارجی در زمان ثبت‌نام اولیه به تابعیت خارجی خویش اشاره نکرده باشند، پذیرش آنها لغو می‌شود.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی ادامه داد: اتباع خارجی پذیرفته شده در هر یک از رشته‌های تحصیلی منحصرا ‌باید واجد شرایط و ضوابط اعلام شده باشند و محل تحصیل خود را با توجه به شرایط و ضوابط مربوطه و رعایت مناطق ممنوعه در هنگام تعیین رشته انتخاب کرده باشند در غیر این صورت قبولی آنان کان لم یکن تلقی شده و از ثبت‌نام و ادامه تحصیل آنان ممانعت می شود.

تگ ها آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت شرکت در آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی