پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          02 آذر 1392 - 23 November 2013


آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری از سه‌شنبه و یک تغییر در آزمون امسال


مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون نیمه متمرکز دکتری 93 از روز سه‌شنبه پنجم آذر ماه، جدول آزمونی این دوره از آزمون دکتری را اعلام کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از حسین توکلی در گفت وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به آغاز ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دکتری از روز سه‌شنبه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: مهلت ثبت‌نام در این دور از آزمون تا روز دوشنبه 11 آذر ماه ادامه دارد، بنابراین کلیه داوطلبان متقاضی که دارای شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام این آزمون هستند می‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام و شرکت کنند.

وی با اشاره به انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون دکتری از ساعت 18 امروز شنبه دوم آذر ماه، تصریح کرد: هر داوطلب ‌بر اساس ‌علاقه ‌فقط می‌تواند منحصرا" در یک کدرشته‌ امتحانی متناسب با مدرک فارغ التحصیلی(بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما) ‌ ثبت‌نام‌ و در آزمون‌ مربوط شرکت‌ کند.

توکلی به پرداخت هزینه ثبت‌نام و دریافت رمز ورود برای ثبت‌نام اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان باید به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است با مراجعه به سایت سازمان و پرداخت مبلغ 31 هزار و 500 تومان به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون یک کدرشته امتحانی، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی افزود: به منظور ایجاد تسهیلات بیشتر برای پرداخت هزینه ثبت‌نام لینک پرداخت هزینه از روز شنبه دوم آذر در سایت این سازمان فعال شده و داوطلبان می‌توانند از این تاریخ نسبت به پرداخت هزینه ثبت‌نام اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش از آغاز ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی آزمون از روز سه‌شنبه پنجم آذر ماه خبر داد و افزود: داوطلبان تا 13 آذر ماه برای ویرایش اطلاعات مهلت دارند، بنابراین پس از مهلت مذکور اعمال تغییری در مندرجات فرم‌ تقاضانامه‌ ثبت‌نام امکان‌پذیر نمی‌باشد، بنابراین‌ داوطلب‌ باید در زمان تکمیل اطلاعات تقاضانامه نهایت دقت را به‌کار گیرد.

وی با اشاره به انتشار راهنمای جامع نحوه تکمیل فرم در برنامه نرم افزاری ثبت‌نام اینترنتی، تصریح کرد: داوطلبان برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانند به این راهنما مراجعه کنند، بنابراین داوطلبان باید در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت کنند، چرا که در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارک داوطلب، در صورت پذیرفته‌شدن در آزمون قبولی وی (کان لم یکن) تلقی شده و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد.

آزمون دکتری 16 اسفند برگزار می شود

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به برگزاری آزمون دکتری 93 در روز جمعه 16 اسفند ماه، گفت: داوطلبان باید از روز سه شنبه 13 اسفند ماه تا 15 اسفند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به تهیه پرینت کارت ورود به جلسه و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

زمان اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته

توکلی از اعلام نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه در دهه سوم فروردین ماه 1393 خبر داد و افزود: انتخاب رشته محل‌های تحصیلی برای آن دسته از داوطلبانی که بر اساس نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته می‌شوند منحصرا" از طریق سایت سازمان در نیمه اول اردیبهشت ماه 1393 انجام می‌شود.

وی افزود: معرفی شدگان چند برابر ظرفیت کد رشته محل‌های تحصیلی برای شرکت در مصاحبه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با توجه به کد رشته محل‌های انتخابی و نمرات آزمون در نیمه دوم اردیبهشت ماه 1393 از طریق سایت سازمان به صورت کارنامه منتشر خواهد شد.

توکلی در خصوص زمان اعلام نتایج نهایی این دوره از آزمون، گفت: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون در نیمه اول شهریور ماه 1393 بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد.

تغییر در گزینش داوطلبان آزمون دکتری

وی با تاکید بر اینکه گزینش نهایی در این آزمون بر اساس30 نمره آزمون و 70 درصد نمره مصاحبه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی انجام می‌شود، تصریح کرد: آزمون منحصراٌ در یک نوبت (یک جلسه) در روز جمعه برگزار خواهد شد و داوطلبان باید به کلیه دروس (زبان خارجی، استعداد تحصیلی و دروس تخصصی) در همین نوبت پاسخگویی کنند.

میزان ضرایب گروه‌های آزمایشی آزمون دکتری

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه ضریب آزمون درس زبان خارجی در کلیه گروه‌های آزمایشی یک (1) می‌باشد، خاطرنشان کرد: آزمون دروس امتحانی به صورت تستی بوده و کلیه دروس دارای نمره منفی می‌باشد.

وی افزود: با توجه به تأثیر 20 درصدی معدل دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در محاسبه نمره کل آزمون کتبی اکیداً توصیه می‌شود داوطلبان، معدل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را با توجه به بند «س» قسمت تعاریف در دفترچه راهنما با دقت درج کنند. معدل‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد تراز شده و میانگین وزنی آنها تأثیر 20 درصدی در نمره کل آزمون کتبی داوطلبان خواهد داشت.

توصیه توکلی به داوطلبان آزمون دکتری

توکلی در توصیه به داوطلبانی که برای ثبت‌نام به کافی‌نت‌ها مراجعه می‌کنند، گفت: با توجه به ورود اطلاعات ثبت‌نامی توسط متصدیان کافی‌نت‌ها، متأسفانه اطلاعات معمولاً با اشتباهاتی در تقاضانامه درج می‌شود که مسئولیت هرگونه خطا در این مورد متوجه شخص داوطلب است و سازمان سنجش به هیچ وجه امکان اصلاح اشتباهات مذکور را نداشته و هیچگونه عذری پذیرفته نخواهد شد.

وی افزود: توصیه‌ می‌شود داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه ، دریافت شماره پرونده 6 رقمی و کدپیگیری 16 رقمی یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری نمایند.

تگ ها دکتری دکترا دکتری93 آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری آغاز ثبت نام دکتری93 ثبت نام آزمون دکتری93 زمان ثبت نام دکتری زمان ثبت نام دکترا93

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی