پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran

کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 95 نتایج ارشد 95 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 95 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 95 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          22 امرداد 1389 - 13 August 2010

مديركل گسترش وزارت علوم در گفت‌وگو با ايسنا:

دوره «دكتري پيوسته» به مقاطع تحصيلي كشور اضافه مي‌شود

14 ماموريت اصلي زيرنظام‌هاي آموزش عالي تهيه شد مديركل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از تعيين و تدوين ماموريت‌هاي تمامي زير نظام‌هاي آموزش عالي كشور خبر داد. دكتر رجبعلي برزويي، در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به برنامه طرح تحول آموزش‌عالي بر مبناي آمايش سرزمين، گفت: در حال حاضر 9 زير نظام آموزشي عالي در کشور شامل دانشگاه‌هاي دولتي، دانشگاه آزاد، دانشگاه پيام نور، دانشگاه جامع علمي كاربردي، موسسات غير دولتي غير انتفاعي، موسسات مجازي(الکترونيکي)، مراکز آموزش عالي وابسته به دستگاه‌هاي اجرايي، مراکز پژوهشي و تحقيقاتي و دانشگاهها و مراکز آموزش عالي وابسته به وزارت بهداشت وجود دارد. وي با اشاره به بررسي‌هاي انجام شده درباره نظام آموزشي كشورهاي مختلف دنيا، افزود: درهيچ كدام از كشورهاي مورد بررسي اين 9 زيرنظام آموزش عالي به صورت يكجا مشاهده نمي‌شود و در واقع ايران همه زيرنظام‌هاي آموزش عالي فعال در دنيا را به صورت يكجا در خود جاي داده است. برزويي در ادامه با بيان اينكه در اساسنامه همه اين زير نظام‌هاي آموزش عالي يكسري بحث‌ها همچون مباحث ارزشي يكسان است، گفت:‌ اين زيرنظام‌هاي آموزش عالي با توجه به اهداف تشکيل آنها در چهار موضوع؛ ماموريت، روش پذيرش، روش آموزش و مقاطع تحصيلي، مي‌توانند با يكديگر تفاوت داشته باشند. وي با اشاره به بررسي اساسنامه‌هاي موجود هشت زيرنظام آموزش عالي تحت نظر وزارت علوم، گفت: نكته جالب در بررسي‌هاي انجام شده اين بود كه اساسنامه اين زيرنظام‌هاي آموزش عالي دست آنها را باز گذاشته است كه بتوانند همه ماموريت‌هاي يكديگر را انجام دهند. هر چند در سنوات گذشته تلاش‌هاي ارزشمندي براي هدفمندکردن فعاليت‌هاي اين زيرنظام‌ها شده است و فعاليت مجموعه اين زيرنظام‌هاي آموزش عالي در سال‌هاي گشته منجر به تحولات افتخارآميز در آموزش عالي كشور شده است، اما اگر اين زيرنظام‌ها، به طور کامل در راستاي اهداف و ماموريت‌هاي تعريف شده فعاليت مي کردند يقينا مي‌توانستند منشاء تحولات اساسي‌تر براي آموزش عالي كشور باشند. تهيه 14 ماموريت اصلي براي زيرنظام‌هاي آموزش عالي کشور دوره «دكتراي پيوسته» به مقاطع تحصيلي كشور افزوده مي‌شود برزويي با بيان اينكه در حال حاضر 14 ماموريت اصلي براي زيرنظام‌هاي آموزش عالي کشور استخراج شده است، گفت: در زمينه مقاطع تحصيلي علاوه بر وجود چهار مقطع كارداني، كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري، دوره دكتري پيوسته (کارشناسي ارشد+ دکتري) نيز به عنوان يك مقطع به مقاطع موجود اضافه خواهد شد. وي با بيان اينكه در زمينه روش‌هاي آموزشي نيز دو روش آموزش حضوري و غيرحضوري در نظر گرفته شده است، تصريح كرد: آموزش حضوري شامل آموزش حضوري مستقل و مشترك با مراكز آموزشي و پژوهشي داخل و خارج از كشور و آموزش غيرحضوري نيز شامل آموزش مكاتبه‌اي و مجازي - الكترونيكي است. برزويي درخصوص روش‌هاي پذيرش در بررسي انجام شده در طرح تحول آموزشي نيز گفت: اين روش‌ها شامل برگزاري آزمون به صورت سراسري، اختصاصي، فراگير، مصاحبه و سوابق تحصيلي است. مديركل دفتر گسترش وزارت علوم در خاتمه گفت‌وگوي خود با ايسنا خاطرنشان كرد: براساس موارد مذكور جداولي تدوين شده و از دانشگاه‌ها خواسته‌ايم كه مشخص كنند در ماموريت و روشهاي تدوين شده، كدام ماموريت براي آن نظام اصلي و كدام هدف فرعي است. همچنين از متخصصين امر نيز در اولويت‌گذاري اين ماموريت‌ها كمك مي‌گيريم تا در نهايت ماموريت هشت زير نظام‌هاي آموزش عالي تدوين و سهم هر نظام آموزشي در كل آموزش عالي تعيين ‌شده تا بر اساس آن توسعه آموزش عالي انجام شود.

پر بازدیدترین دکتری

موسسه پژوهش MBA
ترجمه تخصصی دانشگاهی
مقاله نویسی ISI

خبرنامه - شبکه های اجتماعی

آمار سایت