پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          01 دی 1397 - 22 December 2018


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از اجرای اصلاح در برنامه اصلاحات آموزشی این دانشگاه و تعدیل ظرفیت های پذیرش در کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی خبر داد.

پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: وزارت بهداشت از امسال برنامه رشته پزشکی عمومی را با اصلاحاتی اجرا می کند که این برنامه نسبت به برنامه سنتی تغییر محسوسی دارد. از سوی دیگر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز از سال ها پیش برنامه اصلاحات در پزشکی را اجرا می کرد که این برنامه هم فرصت ها و هم چالش هایی به همراه داشت.

وی افزود: وقتی با این موضوع روبرو شدیم یا باید دانشگاه تصمیم می گرفت که به طرح اصلاح (ریفورم) وزارت بهداشت که برای سطح ملی در نظر گرفته شده بود، برگردد. از سوی دیگر چون سطح ملی همیشه حداقل ها را در نظر می گیرد، دانشگاه باید تصمیم می گرفت که یا طرح ملی یا طرح خود را اجرایی کند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مسیر سومی که وجود داشت انتخاب راه «اصلاح در اصلاح» بود که به این ترتیب به نوعی دانشگاه خود را با برنامه اصلاحات آموزش پزشکی وزارت بهداشت مطابقت دهد.

وی یادآور شد: دانشگاه های علوم پزشکی اجازه دارند تا ۲۰ درصد در برنامه ریزی درسی (کوریکولوم) خود تغییر ایجاد کنند. به این ترتیب تصمیم گرفته شد نه برنامه کشوری به طور کامل و نه برنامه دانشگاهی به طور مطلق در نظر گرفته شود. به این ترتیب به گونه ای برنامه ریزی شد که برنامه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حداکثر ۲۰ درصد با برنامه ملی تفاوت دارد.

ضیایی خاطرنشان کرد: در واقع یک ریفورم قابل انجام در دانشگاه پیاده می شود که با توجه به منابع، نیروی انسانی و برنامه های آموزشی موجود، برنامه خوبی است و مقداری هم از برنامه کشوری جلوتر است.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شهد بهشتی برای ساماندهی ظرفیت های پذیرش در این دانشگاه، گفت: دانشگاه های علوم پزشکی هنوز به مرحله ای نرسیده اند که صندلی داخلی داشته باشند چرا که هنوز رشته های پرطرفدار دارند. اما در این دانشگاه صندلی داخلی در برخی رشته ها به صورت کاملا محدود وجود دارد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ما ظرفیت دانشگاه را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی تعدیل کردیم و در رشته هایی که نیازسنجی نشان می داد که متقاضی ندارد ظرفیت را کاهش دادیم .

وی گفت: وزارت بهداشت رشته هایی را اعلام کرده است که این رشته ها نیاز به طرح خدمات قانونی پزشکان و پیراپزشکان ندارد و منعی اش این است که این رشته ها در بازار و محیط کار بستری برای فعالیت ندارند به همین منظور این رشته ها را تعدیل کردیم.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی