پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          21 فروردین 1400 - 10 April 2021


معاون آموزشی وزارت علوم جزئیات مدل جدید پذیرش دانشجو در سال جاری را تشریح کرد و گفت: دانشجویان دکتری بر اساس مدل جدید پذیرش شده‌اند.

پرتال دانشگاهی و به نقل از علی خاکی صدیق در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مدل جدید پذیرش دانشجو در سال جاری گفت: مدل قبلی پذیرش دانشجو بر اساس رشته بود هر مجوزی که صادر می‌شد، تعداد معینی هم دانشجو به همراه آن به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اختصاص داده می‌شد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در دوره کارشناسی ۶۰ نفر ظرفیت در دوره کارشناسی ارشد ۲۰ نفر ظرفیت و دوره دکتری ۷ نفر ظرفیت بدون در نظر گرفتن سایر شرایط دانشگاه، دانشکده و یا گروه آموزشی ارائه می‌شد.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: در مدلی جدیدی که سال گذشته تدوین و تصویب شد و در سال جاری اجرایی می‌شود یک پارامتر دیگر تحت عنوان نسبت استاد به دانشجو پیش بینی شد. در این روش به هر دانشگاه بر اساس هیأت علمی و رتبه اعضای هیأت علمی دانشگاه یک ظرفیت کلانی اختصاص داده می‌شود و اینکه دانشگاه چه تعداد دانشجو می‌تواند پذیرش کند در داخل دانشگاه‌ها تنظیم می‌شود، اکنون ظرفیت‌های دوره دکتری بر اساس مدل جدید پذیرش دانشجو اختصاص داده شده است.

وی در پاسخ به این سوال که اعتراض دانشگاه‌ها به ظرفیت دانشجو دکتری است یا نحوه پذیرش آن گفت: اعتراضی که دانشگاه‌ها دارند به نحوه پذیرش دانشجوی دکتری است نه به ظرفیت دانشجویانی که اختصاص داده می‌شود.

خاکی صدیق افزود: چون دوره دکتری یک رابطه علمی بین استاد و دانشجو است و این رابطه علمی باید شکل گیرد، استاد باید علاقمند به کار با یک دانشجو بر اساس ضوابط علمی باشد. همچنین دانشجو نیز استاد را باید بر اساس علاقه پژوهشی انتخاب کند چون این معادله در نحوه پذیرش دانشگاه‌ها به هم می‌ریزد دانشگاه‌ها به این موضوع معترض هستند.

وی افزود: پیشنهادی که وزارت علوم به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرده و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم روی این موضوع مصاحبه‌هایی داشته این بوده که ۵۰ درصد ظرفیت پذیرش را به دانشگاه‌ها اختصاص دهند تا دانشگاه‌ها بتوانند یک کفی را برای آن مشخص کنند تا دانشجویی اگر حداقل مشخص شده را کسب نکرد، پذیرفته نشود امیدواریم که در سال جاری توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرایی شود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی