پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          24 امرداد 1400 - 15 August 2021


جزئیات ثبت نام پذیرفته‌شدگان‌ نهایی آزمون‌ دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۰ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، نتایج نهایی آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۰ روز ۲۴ مردادماه اعلام شد. در مجموع ۲۳ هزار نفر پذیرفته شده اند و کارنامه نهایی ۳۰ مردادماه منتشر می شود.

متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محل های قبولی ثبت‌نام کنند و مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

شرایط ثبت نام پذیرفته‌شدگان تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی

متقاضیانی‌ که‌ اسامی‌ آنها به‌ عنوان‌ پذیرفته‌شدگان‌ نهایی‌ هر یک‌ از کدرشته محل‌های‌ تحصیلی اعلام‌ شده‌ است‌، لازم است برای اطلاع از تاریخ و مدارک ثبت‌نام (علاوه بر مدارک مندرج در اطلاعیه) از روز سه شنبه ۲۶ مردادماه ۱۴۰۰ به سایت دانشگاه یا موسسه محل قبولی خود مراجعه کنند.

مدارک‌ لازم‌ برای‌ ثبت‌نام‌ در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی

۱. اصل‌ و یک نسخه تصویر مدارک‌ کارشناسی‌ و کارشناسی‌ارشد مورد تایید وزارت‌ علوم، تحقیقات‌ و فنآوری‌ یا وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ و یا شورای عالی انقلاب‌ فرهنگی‌ که‌ در آن‌ معدل‌ دوره‌های‌ کارشناسی‌ و کارشناسی‌ارشد قید شده‌ باشد.

پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ به‌ دلایلی‌ قادر به‌ ارائه‌ اصل‌ مدرک‌ کارشناسی‌ارشد (فوق‌لیسانس) نیستند لازم‌ است اصل‌ گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل اخذ مدرک را با محتوی فرم ذیل اطلاعیه تکمیل و پس از تأیید موسسه محل تحصیل، در زمان ثبت‌نام به موسسه محل قبولی ارائه کنند.

پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ در زمان ثبت‌نام برای شرکت در آزمون، دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی‌ارشد بوده‌اند، باید تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل شوند.

دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد، لازم است معدل کل واحدهای گذرانده آنان براساس ‌صفر تا ۲۰ تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ و یا حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ توسط موسسه آموزش عالی محل فارغ‌التحصیلی دوره کارشناسی‌ارشد در فرم مخصوص (مندرج در دفترچه های راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته‌) درج و پس از تأیید مسئول ذیربط به هنگام ثبت‌نام ارائه کنند.

براساس مصوبه جلسه ۵۴۸ تاریخ ۲۸ مهرماه ۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد مدارک تحصیلی صادر شده توسط مدیریت یکی از حوزه‌های علمیه قم و خراسان، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه که براساس مدرک صادر شده توسط مدیریت یکی از حوزه‌های علمیه قم و خراسان دوره سطح ۳ را گذرانده‌اند و یا تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل می‌شوند، منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌های امتحانی مرتبط در گروه علوم انسانی ثبت‌نام و در آزمون آن شرکت کنند.

این گروه در صورت پذیرفته‌شدن مشروط به گذراندن دروس پیش‌نیاز به تشخیص گروه آموزشی ادامه تحصیل دهند. این دسته از متقاضیان باید تصویر مدرک فراغت از تحصیل خود را که توسط مدیریت حوزه‌های علمیه صادر شده است در اختیار داشته باشند.

دارندگان مدارک تحصیلی معادل باید حائز شرایط «آیین‌نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیررسمی در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر» مصوبه جلسه ۸۴۵ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که طی بخشنامه شماره ۲/۷۷۶۳۳ مورخ ۲۸ مرداد ۹۲ توسط معاونت آموزشی وزارت علوم به تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شده، باشند.

آن عده از دارندگان مدارک معادل که قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه جلسه شماره ۴۳۲ مورخ ۳ آذر ۷۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی (مبنی بر ممنوعیت برگزاری دوره‌های معادل) در دوره‌های معادل پذیرفته‌ شده‌اند، در شمول این مصوبه قرار می‌گیرند.

براساس مصوبه جلسه ۷۷۱ مورخ ۲۶ آبان ۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی، همه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ به دوره‌های مذکور راه یافته‌اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره ۲/۷۷۶۳۳ مورخ ۲۸ مرداد ۹۴ برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می‌شوند.

۲. اصل‌ و تصویر از تمام‌ صفحات‌ شناسنامه‌ و کارت ملی.

۳. عکس‌ تمام‌ رخ‌ ۴×۳ تهیه‌ شده‌ در سال‌ جاری (به تعداد اعلام شده توسط دانشگاه محل قبولی )‌.

۴. ارائه مدرکی که‌ وضعیت‌ نظام‌ وظیفه آنها را با توجه‌ به‌ بند «مقررات‌ وظیفه‌ عمومی»‌ مندرج‌ در دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی‌ دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۰ مشخص‌ کند (برای‌ برادران‌).

۵. متقاضیانی که با استفاده از سهمیه ایثارگران (بنیاد شهید و امور ایثارگران) و یا رزمندگان پذیرفته‌ شده‌اند، در زمان ثبت‌نام، ملزم به ارائه تأییدیه سهمیه قبولی نیستند و ملاک عمل برای ثبت‌نام، همان عنوان درج شده در لیست‌های ارسالی به موسسات است.

۶. ارائه معرفی‌نامه رسمی مبنی بر واجد شرایط بودن برای استفاده از امتیاز ویژه مربیان «رسمی- قطعی» و یا «رسمی- آزمایشی» دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی.

مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفی نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی امکان بهره‌مندی از این سهمیه را خواهند داشت. متقاضیانی که با سهمیه مربی پذیرفته‌ شده‌اند باید موافقت رسمی دانشگاه محل خدمت خود را به دانشگاه محل قبولی در زمان ثبت‌نام ارائه کنند.

ثبت‌نام منحصراً در تاریخ‌های اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک اعلام شده صورت می‌پذیرد و عدم اقدام پذیرفته‌شدگان در تاریخ‌ یا تاریخ‌های تعیین شده برای ثبت‌نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد.

به پذیرفته‌شدگان توصیه می‌شود اطلاعیه مندرج در سایت اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود را به دقت مطالعه کنند.

در هر مرحله‌ از ثبت‌نام‌ و هنگام‌ تحصیل‌، چنانچه‌ مشخص‌ شود متقاضی‌ حقایق‌ را کتمان‌ کرده و یا اطلاعات غلطی ارائه داده و واجد شرایط نیست ، قبولی‌ وی باطل شده‌ و طبق‌ مقررات‌ با وی‌ رفتار خواهد شد.

با توجه به دانشگاه علوم انتظامی امین درباره طولانی شدن زمان مصاحبه متقاضیان، در هیچ‌ یک از کدرشته محل‌های دانشگاه یادشده، اعلام نتیجه‌ای در این مرحله صورت نمی‌گیرد و اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی، پس از اعلام نمره مصاحبه متقاضیان و گزینش نهائی متعاقباً اعلام خواهد شد.

به دانشجویان دوره دکتری تخصصی به غیر از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان در چارچوب ضوابط و اعتبارات آن صندوق، پرداخت دیگری صورت نمی‌پذیرد.

برای متقاضیان واجد شرایط گزینش، حدود یک هفته بعد از اعلام نتیجه، کارنامه نهایی حاوی اطلاعات لازم، نمره آزمون، نمره مصاحبه، حدنصاب نمره اعلام شده از طرف دانشگاه، رتبه متقاضی و آخرین رتبه پذیرفته شده در هریک از کدرشته‌ محل‌های معرفی شده برای مصاحبه در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق سایت سازمان سنجش قابل دسترسی خواهد بود.

از آنجا که تغییر گرایش و انتقال پذیرفته‌شدگان دوره‌های دکتری «Ph.D» امکان‌پذیر نیست و اصولاً بررسی این امور نیز به عهده این سازمان نیست لذا درخواست‌های متقاضیان در این خصوص قابل بررسی نخواهد بود.

نحوه ارسال درخواست درباره کارنامه کنکور دکتری به سازمان سنجش آموزش کشور

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال و یا اعتراض به کارنامه می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۷ شهریور ۱۴۰۰ به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند.

پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می‌توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند. به مواردی که از طریق دیگری و یا بعد از تاریخ ۷ شهریور ۱۴۰۰ واصل شود به هیچ وجه ترتیب اثرداده نخواهد شد.

متقاضیان درصورت لزوم می توانند سوال یا سوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ نیز در میان بگذارند.

شرایط ثبت نام پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی

پذیرفته شدگان رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی لازم است برای اطلاع از تاریخ و نوع مدارک (علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه) و نحوه ثبت نام در مراکز قبولی در روز سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ به سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی