پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          26 اردیبهشت 1402 - 16 May 2023


معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۲ می توانند از خردادماه در مرحله دوم آزمون (مرحله ارزیابی تخصصی) شرکت کنند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، فهرست اسامی معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت و مدارک مورد نیاز برای شرکت در مصاحبه علمی و سنجش عملی آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

متقاضیانی که براساس کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۲ مجاز به انتخاب رشته شده و کدرشته محل‌های انتخابی خود را در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش ثبت کرده‌اند، می‌توانند کارنامه نتیجه انتخاب رشته خود را از دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ مشاهده کنند.

از تمامی متقاضیانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای نمره علمی لازم هستند، دعوت می‌شود باتوجه به نکات زیر و مطابق برنامه‌زمانی شرکت در مرحله دوم آزمون (مرحله ارزیابی تخصصی) که در سایت سازمان سنجش درج شده است، با همراه داشتن مدارک لازم برای انجام مصاحبه به هر یک از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مراجعه کنند.

۱- منحصراً متقاضیانی می‌توانند به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای انجام مصاحبه مراجعه کنند که کدرشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود درج کرده و نمره علمی لازم را مطابق کارنامه کسب کرده باشند.

۲- این متقاضیان لازم است برای شرکت در مصاحبه، برنامه زمانی اعلام شده که همزمان با این اطلاعیه در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر می‌شود را به دقت مطالعه کنند.

اولویت با برنامه‌زمانی مندرج در سایت دانشگاهها و موسسات آموزش عالی است و چنانچه برنامه زمانی مصاحبه دانشگاهها تداخل دارد، متقاضیان لازم است با برقراری تماس، هماهنگی و تعامل با دانشگاهها، ابتدا در مصاحبه دانشگاه های دارای اولویت از نظر خودشان شرکت کنند و سپس در زمان دیگری که با دانشگاه تعامل کرده‌اند یا در زمانی که برای جاماندگان از مصاحبه اصلی در نظر گرفته شده در مصاحبه شرکت کنند.

۳- شرط ورود متقاضیان رشته امتحانی مدرسی معارف اسلامی (کد ۲۱۸۰) به دانشگاه، علاوه بر کسب نمره علمی لازم توسط دانشگاه مربوط، احراز شرایط عمومی رشته مدرسی معارف اسلامی و نتیجه مصاحبه‌ای است که توسط معاونت آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها انجام می شود.

لذا لازم است علاوه بر دارا بودن شرایط فوق و همچنین شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون مذکور (دفترچه شماره ۱)، از شنبه ۳۰ اردیبهشت تا جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ برای طی مراحل پذیرش به پایگاه اطلاع رسانی معاونت آموزشی به نشانی www.modaresi.nahad.ir مراجعه و ضمن ثبت‌نام در این سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوی معاونت مذکور باشند.

عدم ثبت‌نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی می‌شود. لازم به ذکر است در گزینش نهایی رشته مدرسی معارف اسلامی، وضعیت علمی افرادی مورد بررسی قرار خواهد گرفت که اولاً دارای نمره مصاحبه علمی از سوی دانشگاه باشند و ثانیاً نتیجه مراحل مصاحبه آنان از سوی معاونت یاد شده تایید شود.

۴- متقاضیانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای نمره علمی لازم به منظور شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هستند، باید به منظور تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی با مراجعه به لینک مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش از تاریخ ۶ خرداد تا ۲۱ تیر ۱۴۰۲ ضمن پرداخت مبلغ ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار ریال (۲۱۴ هزار تومان) به صورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل و کد پیگیری دریافت دارند.

توجه- کسانی که نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی اقدام نکنند از گزینش نهایی حذف خواهند شد.

۵- گزینش نهایی متقاضیان در هر کدرشته‌محل براساس نمره کل نهایی حاصل از نمره علمی آزمون متمرکز و نمرات مراحل مختلف ارزیابی تخصصی مطابق با نمودار مندرج در بند الف در صفحه ۱۶ دفترچه راهنمای ثبت نام و با توجه به اولویت کدرشته‌محل‌هایی که برای مصاحبه معرفی شده‌اند، انجام می‌شود.

۶- متقاضیانی که مبادرت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی کرده‌اند به منظور اطلاع از نحوه و چگونگی انجام مراحل ارزیابی تخصصی از متقاضیان و سایر مراحل گزینش به درگاه اطلاع‌رسانی آن دانشگاه مراجعه کنند.

۷- عدم مراجعه معرفی‌شدگان به منظور مصاحبه و انجام مراحل ارزیابی تخصصی به منزله انصراف از پذیرش در آن رشته محل است.

مدارک لازم برای مرحله مصاحبه:

۱- مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات.

تبصره - متقاضیانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی‌ارشد و یا دکتری حرفه‌ای بوده و حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ فارغ‌التحصیل می‌شوند (گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک مطابق فرم مندرج در صفحه ۷۴ دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مذکور و یا فرم مندرج در صفحه ۱۶۷ دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی).

۲- مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات.

تبصره ۱- آن‌دسته از متقاضیانی که فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته هستند علاوه بر مدرک کارشناسی ناپیوسته می‌بایست مدرک کاردانی را نیز ارائه کنند.

تبصره ۲ - کسانی که به دلائلی قادر به ارائه اصل مدرک یا مدارک‌ مندرج در بندهای ۱ و ۲ فوق نیستند، لازم است گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک را به همراه داشته باشند.

۳- شناسنامه یا کارت ملی برای تطبیق مشخصات شناسنامه‌ای معرفی شده با اطلاعات ارسالی از سوی این سازمان.

۴- گواهی عضویت در هیات علمی «رسمی- قطعی» یا «رسمی- آزمایشی» دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بوده که به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، برای آن‌دسته از افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده کرده اند. لازم به تاکید است مربیان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی باید واجد شرایط مطابق توضیحات صفحه‌های ۱۰ و ۱۱ دفترچه راهنمای انتخاب رشته باشند.

تبصره: مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفی نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات علمی این دانشگاه امکان بهره مندی از این سهیمه را دارا هستند.

۵- تمامی مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی.

۶-سایر مدارک و مستنداتی که از سوی دانشگاه ها اعلام می‌شود.

نحوه اعمال تغییرات در ظرفیت کدرشته محل های مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته

با توجه به اعلام دفتر گسترش آموزش عالی وزارت متبوع ممکن است تغییراتی در ظرفیت‌های بعضی از کدرشته‌محل ها انجام شود، بنابراین تعداد قبولی، براساس ظرفیت نهایی صورت خواهد گرفت.

نحوه ارسال درخواست یا طرح سوال

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان و در راستای تسریع در بررسی درخواستها به صورت الکترونیکی، چنانچه داوطلبان در خصوص کارنامه نتایج انتخاب رشته سوالاتی داشته باشند می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۶سوالات خود را از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: https://request.sanjesh.org/noetrequest و یا در روزها و ساعات اداری با شماره ‌تلفن ‌۴۲۱۶۳-۰۲۱ در میان بگذارند.

برنامه زمانی مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ در اینجا قابل مشاهده است.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی