پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / مصوبات آموزش عالی          12 شهریور 1392 - 03 September 2013


جذب سالانه 4 هزار نفر هیات علمی در دانشگاه ها

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از آغاز هفتمین فراخوان جذب هیات علمی از 20 تیرماه خبر داد و گفت: به طور متوسط سالانه 4 هزار نفر جذب دانشگاههای کشور می شود.

به گزارشپرتال دانشگاهی به نقل از مهر، دکتر محمدرضا مردانی صبح امروز در نشست مطبوعاتی که با حضور خبرنگاران در اداره مرکز جذب وزارت علوم برگزار شد با ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه هیات جذب وزارت علوم، از آغاز هفتمین فراخوان جذب هیات علمی از 20 تیر ماه خبر داد.

وی ادامه داد: هفتمین فراخوان جذب هیات علمی از 20 تیر ماه با ثبت نیازهای دانشگاه‌ها بر روی سامانه جذب آغاز می شود و تا 15 مردادماه به مدت 25 روز ادامه خواهد داشت و در این مدت دانشگاه ها فرصت دارند، نیازهای خود را بر روی سامانه جذب وزارت علوم تحقیقات و فناوری ثبت کنند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم افزود: از 20 مرداد تا 15 شهریور، متقاضیان فرصت دارند به سامانه جذب وزارت علوم مراجعه کرده و با مطالعه و بررسی نیاز اعلام شده توسط دانشگاه ها و با توجه به شرایط تحصیلی، سوابق علمی- پژوهشی سه اولویت را مشخص کنند، همزمان با ثبت نام متقاضیان و مشخص کردن اولویت هایشان، سوابق داوطلبان به دانشگاه مورد نظر به صورت خودکار منتقل می شود.

مردانی تصریح کرد: دانشگاه ها از 20 شهریور فرصت دارند نسبت به بررسی سوابق متقاضی و تطبیق شرایط با سوابق ثبت نام، انتخاب اعضا و دعوت به مصاحبه اقدام کنند و پس از مصاحبه علمی در کارگروه توانایی علمی که از رئیس دانشکده، رئیس گروه آموزش و دو نفر از اساتید متخصص گروه های مربوطه تشکیل شده است، مراتب اولویت‌بندی متقاضیان را مشخص کنند و افراد انتخاب شده را برای سیر مراحل نهایی به هیات مرکزی جذب وزارت علوم تحقیقات و فناوری معرفی کنند.

وی گفت: زمان تعیین شده برای تعیین و تکلیف اولیه ثبت نام به مدت یکماه تا پایان مهرماه خواهد بود، تعیین تکلیف نهایی کسانی که جذب می شوند تا ترم بهمن ماه صورت خواهد گرفت.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم خاطرنشان کرد: دانشگاه هایی که در فراخوان گذشته هنوز وضعیت اعضای جذب شده را مشخص نکرده اند، نمی توانند در فراخوان جدید ثبت نام کنند و باید در مدت باقی مانده وضعیت افراد جذب شده را مشخص کنند.

مردانی بیان کرد: دانشگاه ها محدودیتی برای جذب ندارند و براساس نسبت استاد به دانشجو، هرم هیات علمی در چهارچوب نقشه جامع علمی کشور و برنامه پنج ساله توسعه و اینکه امکان پرداخت حقوق اعضای جذب شده را داشته باشند، می توانند نسبت به جذب اعضای هیات علمی اقدام کنند.

وی ادامه داد: موسسات جوان‌تر، غیردولتی و غیرانتفاعی که در مقاطع کاردانی و کارشناسی فعالیت می کنند، بیشتر دانشجویان دکتری را به عنوان بورس و تعداد محدودی در مقطع کارشناسی‌ارشد را برای آزمایشگاه ها و برخی رشته های عمومی جذب می کنند. دانشگاه هایی که از قدمت بیشتری برخوردار هستند، اعضای هیات علمی با مقطع دکتری را پذیرش می کنند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم درباره سهمیه تعیین شده در خصوص طرح سربازی اعضای هیات علمی گفت: تعداد محدودی سهمیه توسط ستاد کل نیروهای مسلح برای طرح سربازی اختصاص داده شده است .

مردانی اضافه کرد: طی پنج سال گذشته دانشگاه ها، موسسات دولتی وابسته به دستگاه اجرایی، دانشگاه آزاد، موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی قریب به 20 هزار عضو هیات علمی و بورس جذب کرده اند که نسبت به دوره‌ مشابه افزایش 18برابری را نشان می دهد، متوسط سالانه جذب بیش از چهار هزار نفر است اما بیش از هفت هزار نفر در سال 91 جذب شده اند، رشد جذب در سال 91 بیش از سال های گذشته بوده است.

وی ادامه داد: طی سه ماه گذشته دو هزار نفر در دانشگاه ها، موسسات آموزشی عالی بورس و جذب شده اند. از میان کل افرادی که در مدت پنج سال جذب شده اند، 75 درصد متعلق به دانشگاه های دولتی بوده و دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی کمترین جذب را داشتند که اخیرا جذب آنها شیب تندی گرفته است.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم تاکید کرد: در مقطع PHD نیاز دانشگاه ها دو سه برابر ثبت‌نام‌کنندگان است.

تگ ها مصوبات آموزش عالی مصوبات آموزش عالی درجذب هیئت علمی جذب هیئت علمی در تیرماه زمان جذب هیئت علمی

پر بازدیدترین مصوبات آموزش عالی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی