پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / مصوبات آموزش عالی          01 امرداد 1392 - 23 July 2013


چراغ سبز هند برای دانشجویان شرق آفریقا

هند پس از شکست در جذب دانشجویان شرق آفریقا بار دیگر با قدرتی بیشتر پا به این منطقه گذاشته تا جایگاه خود را به عنوان مقصد دانشجویان آفریقایی تثبیت کند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشگاه‌های مطرح هند ضمن بازدید از پایتخت‌های کشورهای آفریقای شرقی برای والدین و دانشجویان مستعد، اقدام به برگزاری سیمنارهایی کردند تا نمایندگان تبلیغاتی خود را انتخاب کرده و امکانات آموزشی موسسات خود را معرفی نمایند.

در کنار صف‌آرایی رشته‌های متنوع که جذاب و همسو با بازار کار به نظر می‌رسند، دانشگاه‌های هندی همچنین شهریه‌های اندکی را نیز دریافت خواهند کرد که این مسئله به مذاق والدینی که به دنبال تحصیلات ارزان قیمت برای فرزندانشان هستند خوش می‌آید.

هند مدت‌های زیاد و از آغاز سال 1940 میلادی مقصد محبوب دانشجویان تشنه تحصیل در شرق آفریقا بوده است. در آن زمان هر دو منطقه جزو مستعمرات انگلیس بودند. این روند تا سال 1947 میلادی و تا زمان استقلال هند ادامه یافت. هند در این سال بورسیه‌های زیادی را برای جنبش‌های آزادی بخش در شرق آفریقا هزینه کرد.

این بورسیه‌ها تا سال 1960 میلادی یعنی زمانی که در آفریقای شرقی تنها دو دانشگاه وجود داشت، ادامه یافت. این دانشگاه‌ها دانشگاه «ماکه‌رره» در اوگاندا و «دارالسلام» در تانزانیا بودند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از  ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، روند فوق تا جایی ادامه پیدا کرد که کشورهای آفریقای شرقی اقدام به ساخت دانشگاه‌های دولتی بیشتری کردند و این امر اشتیاق به تحصیل در خارج را در بین دانشجویان این منطقه کاهش داد و در سال 2000 میلادی با شکوفایی بخش خصوصی در آموزش عالی، میل دانشجویان آفریقایی به تحصیل در خارج از کشور افت کرد. اما اکنون مقام‌های آموزشی هند قصد دارند بار دیگر قوی‌تر برای جذب شمار بیشتری از دانشجویان آفریقایی وارد عمل شوند.

بنابر اعلام مقام‌های عالی‌رتبه هند، کنیا 3000 دانشجو در این کشور دارد که برخی از آنها در دانشگاه‌های دولتی هند و با استفاده از بورسیه دولتی به تحصیل می‌پردازند. همچنین از کشورهای اوگاندا و تانزانیا نیز به ترتیب 800 و 1000 دانشجو در هند مشغول به تحصیل هستند.

تگ ها دانشجویان خارجی وضعیت تحصیل در هند وضعیت تحصیل در خارج

پر بازدیدترین مصوبات آموزش عالی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی