پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / مصوبات آموزش عالی          08 دی 1392 - 29 December 2013


کاهش شرط سنی در انتخاب مدیر گروه‌های دانشگاه

یک استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران خواستار کاهش شرط سنی برای انتخاب مدیران گروه دانشگاه شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از:  سرویس دانشگاهی ایسنا،‌ استاد بهادری در میزگرد اساتید پیشکسوت در راستای اصلاح دستورالعمل فرآیند پیشنهاد مدیران گروههای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:‌ استخوان‌بندی دانشکده و دانشگاه گروه است و انتخاب فرد شایسته به عنوان مدیر گروه ضرورت دارد. در مورد رییس دانشکده، روش انتخاب بسیار خوب بود و ما هم همان روش را پیشنهاد کرده بودیم.

وی با تقدیر از اقدام رییس دانشگاه در جلب مشارکت اعضای هیات علمی در جریان تصمیم‌گیری‌ها همچنین افزود: ما در سال‌های 82 تا 85 در مورد ساختار دانشگاه برنامه‌ای نوشتیم. تقریباً همانند همین پیش‌نویس است. در این پیش‌نویس تلاش شده است تا تعیین مدیران گروه‌های آموزشی، طی فرآیندی نظام‌مند، با توجه به نظرات مشورتی اعضای هیات علمی گروه مربوطه انجام شود و از میان افراد واجد شرایط و پس از بررسی برنامه‌های پیشنهادی ایشان انتخاب صحیح صورت گیرد.

به گفته وی، دو برنامه پیشین هیچ‌کدام مقبولیت نداشت اینکه افراد دو نفر را انتخاب کنند، خوب از آب در نیامد. دومی هم که رییس دانشگاه، یک نفر را به عنوان مدیر گروه انتخاب می‌کرد، مقبول نبود و هر دو مدل هیچ جای دنیا وجود ندارد.

این استاد پیشکسوت در بیان پیشنهادات خود در این زمینه با تاکید بر پروسه نظرخواهی، گفت:براین اساس باید نامه‌ای به اعضای گروه نوشته شود و شرایط مدیریت گروه در آن نامه نوشته شود و پس از آن افرادی که مایل هستند کاندیدا شوند و به کمیته منتخب وارد شوند. در پیشنهاد ما کمیته منتخب از خود مجمع عمومی گروه است. ولی در اینجا کمیته منتخب، مخلوطی از افراد حقیقی و حقوقی است. یعنی تعدادی از آنها مسئولین دانشگاه هستند و تعدادی از آنها را رییس دانشگاه از میان اساتید انتخاب می‌کند. بعد با سه یا پنج تن از افراد که بیشترین رأی را آورده‌اند، مصاحبه می‌شود و آنها برنامه‌هایشان را ارائه می‌دهند تا نهایتاً یک نفر از آنها انتخاب شود.

دکتر بهادری همچنین پیشنهاد کرد برای بهبود دستورالعمل مذکور، مربوط به سن مدیر گروه است. در این دستورالعمل، برای انتخاب مدیر گروه، حداکثر سن 68 سال در نظر گرفته شده است که به نظرم برای مدیر گروه زیاد است و لازم است تا به 65 سال تقلیل پیدا کند.

به گفته این استاد پیشکسوت، همچنین در صورتی که فرد شایسته‌ای در گروه نباشد، الزامی برای انتخاب مدیر گروه از میان اعضای گروه نباشد.در این موارد می‌توانیم از افراد گروه‌های دیگر و حتی دانشکده‌های دیگر استفاده کنیم. حتی می‌توان از طریق آگهی در روزنامه هم اقدام کرد. همچنین در شرایطی که فرد مناسبی پیدا نشود، برای یک دوره می‌توان از اساتید بازنشسته استفاده کرد.

تگ ها مدیر گروه در دانشگاهها مدیر گروه مدیر گروه چیست؟

پر بازدیدترین مصوبات آموزش عالی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی