پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / مصوبات آموزش عالی          14 اردیبهشت 1393 - 04 May 2014


زمان ابلاغ آیین نامه جدید شورای انضباطی دانشجویان





معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت اعلام کرد: اصلاحات آئین‌نامه شورای انضباطی دانشجویان تا قبل از ترم آینده انجام و اعلام خواهد شد و به صورت مشترک به امضای دو وزیر علوم و بهداشت خواهد رسید تا به دانشگاه‌ها ابلاغ شود.

 محمدحسین آیتی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته خوابگاه‌های دانشجویی در محل سازمان امور دانشجویان برگزار شد گفت: کارگروه مشترکی بین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری ایجاد شد که این کارگروه یک شیوه نامه مشترک را به امضاء طرفین رسانده است که در طول سال هر دوماه یکبار یک جلسه در خصوص مسایل خوابگاهی و دانشجویی برگزار خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین چهار کارگروه دیگز نیز تحت عناوین امور رفاهی، تربیت بدنی، خدمات مشاوره و امور انضباطی دانشجویان جلساتی در خصوص مسایل رفاهی و خوابگاهی دانشجویان برگزار می کنند که هدف آن رسیدگی به وضعیت 600 هزار دانشجوی دولتی و روزانه در وزارت علوم و 170 هزار دانشجوی دولتی و روزانه در وزارت بهداشت است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: افزایش پذیرش دانشجو بدون توجه به امکانات رفاهی دانشگاه‌ها و همزمان با آن کاهش اعتبارات موجود مشکلاتی را درخوابگاه‌های وزارت بهداشت ایجاد کرد.

وی ادامه داد: کاهش اعتبارات در تمام سطوح مخصوصاً تملک و دارایی ساخت و تجهیز خوابگاه و امور رفاهی بود که باعث شد به دنبال راهکارهای جدی‌تری در رسیدگی به امور دانشگاه‌ها باشیم.

آیتی ادامه داد: برهمین اساس وزارت بهداشت اقدام به انجام دو طرح پژوهشی کرد که یکی از این طرح‌ها شاخص‌های دانشجویی را نشان می‌دهد و دیگری به رتبه بندی خوابگاه ها اختصاص دارد که براساس آن وضعیت تراکم و کیفیت خوابگاه ها بررسی می شود تا دریافت اجاره‌‌بها منطقی و عادلانه‌تر شود.

وی افزود: 448 باب خوابگاه فعال در وزارت بهداشت وجود دارد که 262 باب خوابگاه دخترانه و 186 باب پسرانه است. همچنین ساکنان خوابگاه‌ها 67 هزار و 828 نفر هستند که از این تعداد 43 هزار و 103 نفر دختران و 24هزار و 125 نفر پسران هستند در کنار این خوابگاه‌های مجردی، 24 باب خوابگاه متأهلی فعال است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با بیان اینکه خوابگاه‌ها به سمت خوابگاه خودگردان مشارکتی حرکت کرده‌اند، گفت: 63 باب خوابگاه خودگردان وجود دارد که 15 باب آن پسرانه و 48 باب آن دخترانه است است.

وی ادامه داد: از کل مساحت خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فقط 33 درصد ساخت خوابگاهی دارند به همین دلیل با مشکلات سرانه فضای فیزیکی استاندارد مواجه هستیم این سرانه در دنیا بین 12 تا 14 متر مربع است که متأسفانه در دانشگاه‌های ما تا 4 متر مربع است.

معاون دانشجویی وزیر بهداشت تصریح کرد: طبق قانون برنامه پنجم توسعه باید 20 درصد از خدمات رفاهی دانشجویان به بخش خصوصی واگذار شود که متأسفانه از این قانون تفسیرهای متفاوتی شد و رویکرد خوابگاه‌سازی را متوقف کردند در حالی که باید خوابگاه‌ها در پردیس دانشگاهی ساخته شوند و از قانون تفسیر درستی شود.

وی به استفاده از ظرفیت خیرین در خوابگاه سازی اشاره کرد و گفت: سال گذشته تفاهمنامه ای با مجمع خیرین سلامت به امضا رسانده‌ایم طبق این تفاهمنامه اولویت در استان‌ها به مجمع خیرین اعلام می‌شود که از این اولویت‌ها ساخت خوابگاه‌ها است.

وی در ادامه از تدوین آیین‌نامه خوابگاه مشارکتی خبر داد و گفت: طبق این آیین‌نامه دانشجو و دانشگاه به صورت مشترک هزینه‌های خوابگاه را پرداخت می‌کند تا از خدمات رفاهی بهره‌مند شوند این آیین نامه تدوین شده و امیدواریم در هفته خوابگاه ها به امضای وزیر بهداشت برسد.

آیتی در خصوص سوء مصرف به مواد مخدر گفت: طرحی مشترک بین وزارت بهداشت، علوم و ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری اجرا شد که 35 دانشگاه علوم پزشکی از 58 دانشگاه در این طرح پژوهشی شرکت کردند و بیش از 50درصد این دانشگاه‌ها وارد این طرح نمونه‌گیری شدند.

وی افزود: طبق این طرح وضعیت سوء مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان علوم پزشکی به نسبت کل کشور نشان داد مقداری مصرف پایین‌تر است از سوی دیگر مصرف سیگار، قلیان، الکل، مواد مخدر و داروها به تفکیک شیوع و بروز آن بررسی شد و نشان داد نوع و درصد آمارها با میانگین نرمال در جامعه مطابقت دارد.

وی اعلام کرد و گفت: مواد به دو دسته سبک و سنگین تقسیم شده‌اند در بسته‌بندی مواد سبک سیگار، قلیان و مواد الکلی بیشترین شیوع را داشته و دسته مواد سنگین شامل انواع مواد مخدر تریاک، کراک و شیشه است.

آیتی افزود: با معاونت آموزشی وزارت بهداشت جلسات مشترکی را برگزار کردیم و به توافق رسیدیم هرگونه توسعه و گسترش از نظر دانشکده، رشته و گرایش های جدید منوط به گسترش امکانات رفاهی و ظرفیت های خوابگاهی باید صورت گیرد .

وی درخصوص وضعیت آئین‌نامه شورای انضباطی دانشجویان گفت: تا قبل از ترم آینده اصلاحات آن انجام و اعلام خواهد شد و به صورت مشترک به امضای دو وزیر علوم و بهداشت خواهد رسید تا به دانشگاه‌ها ابلاغ شود.

وی افزود: این آئین نامه قبلاً در سال 88 ابلاغ شده بود اما وضعیت دانشجویان را در محیط‌های درمان و بیمارستان‌ها در نظر نگرفته بود که در شیوه‌نامه جدید این موضوع بررسی خواهد شد.



پر بازدیدترین مصوبات آموزش عالی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی