پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / بورسیه          13 بهمن 1390 - 02 February 2012


ایجاد ظرفیت بورس نخبگان در دکتری

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مقرر شد با تایید بنیاد ملی نخبگان به واجدین شرایط از بین نخبگان بورسیه‌های تحصیلی در مقطع دکتری اعطا شود.

پرتال دانشگاهی کشور به نقل از مهر، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی پس از جلسه 706 شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست دکتر احمدی‌نژاد برگزار شد، گفت: در این جلسه چند موضوع در دستور قرار گرفت.

تصویب؛ "جایزه جهانی حضرت امام خمینی(ره)"

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به تصویب "جایزه جهانی حضرت امام خمینی(ره)" در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مدت‌ها روی این مبحث کار کارشناسی صورت گرفته و پیشنهاد شده که جایزه جهانی حضرت امام خمینی(ره) متناسب با شان و جایگاه ایشان طراحی شود.

وی افزود: این جایزه باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند اندیشه امام خمینی(ره)، موج بیداری اسلامی که به واسطه انقلاب امام خمینی(ره) در جهان شکل گرفته است را زنده نگه داشته، تبیین و وسعت بخشد و آنرا گسترش دهد.

دکتر مخبر دزفولی با بیان اینکه اصل این جایزه به تصویب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید اظهار داشت: مقرر شد یک هیئت امنای سطح بالا متشکل از شخصیت‌های علمی و فرهنگی داخلی و بین‌المللی برای تدوین و تبیین این جایزه تشکیل شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: جزئیات این جایزه و هدف‌گذاری‌های لازم برای این جایزه و کسانی که واجد شرایط برای دریافت این جایزه هستند قرار شد در یک کارگروه تخصصی مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد و پس از آماده شدن مواد آن برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

وی افزود: محوریت و تولی‌گری این کار به عهده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی واگذار شد.

انتخاب 2 نفر صاحب‌نظر برای عضویت در ستاد ملی زن و خانواده

دکتر مخبر دزفولی همچنین از انتخاب دکتر فاطمه بداغی و دکتر محمد اسحاقی به‌عنوان 2 نفر صاحب‌نظر از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای عضویت در ستاد ملی زن و خانواده خبر داد.

اعطای بورسیه در مقطع دکتری به نخبگان

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به گزارش بنیاد ملی نخبگان درخصوص وضعیت نخبگان درجلسه گذشته، گفت: سیاست‌ها و راهکارهایی برای برخی از مشکلات پیش روی نخبگان در این گزارش ارائه شده بود که در این جلسه به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

دکتر مخبر دزفولی افزود: مقرر شد با تایید بنیاد ملی نخبگان به واجدین شرایط از بین نخبگان بورسیه‌های تحصیلی در مقطع دکتری اعطا شود، به این صورت که در دانشگاه‌ها علاوه بر اینکه برای دانشجویان آن دانشگاه دانشجوی دوره دکتری پذیرش می‌شود، ظرفیت اضافه‌ای به‌عنوان بورس نخبگان و استعدادهای برتر با توافق وزارتخانه‌ای علوم و بهداشت و بنیاد نخبگان تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: این نوع پذیرش دانشجو در حقیقت پذیرش تسهیل شده ورود نخبگان در دور‌های دکتری داخل کشور خواهد بود.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور اظهار داشت: همچنین مقرر شد فضای استفاده از فارغ‌التحصیلان از بین  نخبگان برای عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌ها و عضویت آنها در پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌های مختلف در دانشگاه‌ها و مراکز گوناگون تسهیل شود.

وی افزود: وزارتخانه‌های علوم و بهداشت در این زمینه مکلف شدند این فضا را فراهم کنند که به محض اینکه فرد واجد شرایط از سوی بنیاد نخبگان برای قرار گرفتن در یک شغل تحقیقاتی، علمی یا آموزشی تایید صلاحیت شد جایابی علمی به‌عنوان عضو هیئت علمی یا پژوهشی در مراکز تحقیقاتی عضو شوند.

بازنگری آئین‌نامه‌ها و مقررات لازم برای تسهیل جذب نخبگان در مراکز تحقیقاتی

دکتر مخبر دزفولی اضافه کرد: مقرر شد بنیاد ملی نخبگان؛ آئین‌نامه‌ها و مقررات لازم برای تسهیل جذب نخبگان در مراکز تحقیقاتی ظرف 3 ماه بررسی و بازنگری و برای اصلاح به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه  کند.

گرامیداشت سالگرد جشن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی

دکتر مخبر دزفولی درخاتمه افزود: رئیس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت سالگرد جشن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پیرامون تقارن آن با ایام ماه ربیع‌الاول و میلاد رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) مباحثی را ارائه کردند.


تگ ها ایجاد ظرفیت بورس نخبگان دکتری

پر بازدیدترین بورسیه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی