پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / بورسیه          28 دی 1391 - 17 January 2013







اولویت اعطای بورس خارج دکتری برای تحصیل در روسیه، چین، بلاروس، آمریکای جنوبی، ژاپن و هند


تهران -معاون بورس سازمان امور دانشجویان کشور اعلام کرد: براساس دستورالعمل اعطای بورس تحصیلی ویژه دوره دکتری تخصصی خارج از کشور سال 1392، اولویت اعزام برای تحصیل در کشورهای روسیه، چین، بلاروس، آمریکای جنوبی، ژاپن و هند خواهد بود.


پرتال دانشگاهی به نقل از  ˈحسن مسلمی نایینیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا از آغاز فراخوان اعطای بورس تحصیلی (بورس وزارت علوم و دیگر وزارتخانه‌ها) ویژه دوره‌ دکتری تخصصی خارج از کشور برای تامین هیات علمی و متخصصان مورد نیاز مراکزآموزش عالی و پژوهشی و دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور در سال 1392 از روز شنبه، 30 دی ماه 91 به مدت 10روز خبر داد.

وی افزود: در راستای اجرایی کردن بند د ماده 1 قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم و به منظور تامین نیروی انسانی متخصص، متعهد، فعال، اثرگذار و توانمند در زمینه‌های مختلف علمی، به ویژه در رشته‌های اولویت دار و مورد نیاز کشور، وزارت علوم در نظر دارد تعدادی از افراد واجد شرایط را از بین فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و مربیان آموزشی و پژوهشی و کارشناسان دستگاههای اجرایی کشور واجد شرایط را برای ادامه تحصیل در خارج از کشور برگزیند.



مسلمی با بیان اینکه داوطلبان دریافت بورس تحصیلی خارج پس از بررسی وضعیت علمی و مصاحبه حضوری با رعایت موارد مربوطه، انتخاب و اعزام ‌می شوند، به تشریح شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان پرداخت.

وی برخورداری از توانایی جسمی متناسب با رشته تحصیلی و الزامات حرفه‌ای، دارا بودن توانایی روحی و روانی مناسب برای ادامه تحصیل در خارج از کشور، داشتن مدرک کارشناسی ارشد متناسب با رشته مورد نظر را از جمله شرایط عمومی داوطلبان بورس خارج کشور عنوان کرد.




مسلمی درباره شرایط اختصاصی داوطلبان دریافت بورس خارج نیز گفت: برای اینکه مدارک و تقاضای یک داوطلب بررسی شود باید حداقل یکی از شرایط لازم شامل دارا بودن رتبه اول تا سوم فارغ‌التحصیلی در دوره کارشناسی ارشد، کسب عنوان دانشجوی نمونه کشوری در مقطع کارشناسی ارشد مطابق با آیین‌نامه انتخاب دانشجویان نمونه با تایید سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و یا معاونت آموزشی وزارت بهداشت، تالیف کتاب‌های علمی و یا ترجمه کتاب علمی در زمینه مرتبط با تخصص مورد نظر، دارا بودن حداقل یک مقاله علمی- پژوهشی چاپ شده در مجلات معتبر داخل یا خارج از کشور در زمینه علمی مرتبط ، دارا بودن گواهی اجرای طرح‌های تحقیقاتی کاربردی پایان یافته مورد نیاز کشور، دارا بودن اختراع و یا اکتشاف مورد تایید سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی کشور، برگزیدگان رتبه‌های اول تا سوم جشنواره‌های معتبر مورد تایید وزارت علوم از قبیل خوارزمی، فارابی، رازی؛ شیخ بهایی، دارا بودن سبک‌های هنری کاربردی، نو و دانش فنی با تایید از مراجع ذیربط ، دارا بودن خدمات و سوابق برجسته در زمینه‌های اجرایی، ایثارگری، فرهنگی- اجتماعی و تربیتی با ارائه مدارک معتبر و مربیان آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی (به ترتیب اولویت: رسمی قطعی، رسمی آزمایشی و پیمانی) را داشته باشند.




** شرایط شرکت در مصاحبه علمی و عمومی

مسلمی درباره شرایط شرکت داوطلبان در مصاحبه علمی و عمومی بورس خارج کشور نیز اظهار داشت: حداقل معدل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته داوطلبان باید به ترتیب 14 و 16 و یا معادل آنها حسب ضوابط موسسات محل تحصیل و یا حوزه علمیه، و دوره‌های کارشناسی ارشد پیوسته و یا دکترای حرفه‌ای 16 و یا معادل آن درنظر گرفته شده است.

به گفته وی، ایثارگران متقاضی دریافت بورس خارج نیز باید حداقل معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته به ترتیب 13 و 15 یا معادل آن را داشته باشند.

معاون بورس و دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان درمورد شرط سنی داوطلبان بورس خارج سال 92 نیز اظهار داشت: حداکثرسن داوطلب در زمان تقاضا 32 سال باشد اما این سن می تواند برای موارد خاص افزایش یابد که براساس آن، سن حداکثر 40 سال برای جانبازان 25 درصد و بالاتر، آ‍زادگان، رزمندگان، مربیان عضو هیات علمی واجد شرایط ، سن حداکثر 35 سال برای فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان 50 درصد و بالاتر درنظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در خصوص جانبازان 50 درصد و بالاتر و همچنین آزادگان با حداقل پنج سال اسارت و فرزندان شهدا براساس قانون برنامه پنجم توسعه کشور عمل خواهد شد.



** شرایط بورس و اعزام

مسلمی ادامه داد: داوطلبانی که در مصاحبه علمی و عمومی اداره کل بورس و اموردانشجویان خارج قبول می شوند و از صلاحیت‌های علمی و عمومی هیات اجرایی جذب دانشگاه و هیات مرکزی جذب وزارت برخوردار باشند لازم است حداکثر تا 31 شهریور سال 1393، نسبت به اخذ حد نصاب نمره زبان، پذیرش مورد تایید شورای تخصصی اعزام، دریافت ویزا و دیگر موارد اعزام اقدام کنند و پس از اتمام این مهلت، قبولی فرد منتفی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حداقل کسب نمره زبان انگلیسی آزمون MSRT برای اعزام داوطلبان رشته‌های فنی و مهندسی، کشاورزی و علوم پایه ، 50 و برای رشته‌های علوم انسانی و هنر نیز حداقل 55 و یا معادل آن تعیین شده است.

مسلمی تاکید کرد: داوطلبان باید توجه داشته باشند که علاوه بر این نمره زبان، چنانچه دانشگاه پذیرش دهنده، قبولی و کسب نمره آزمون زبان خاصی را ملاک پذیرش خود قرار دهد، داوطلب موظف است آن شرط را تا قبل از اعزام برآورده کند.

وی تصریح کرد دانشگاه پذیرش دهنده، استاد راهنمای خارج، موضوع رساله دکتری و استاد ناظر داخل (یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه محل خدمت مرتبط با تخصص پذیرفته شده) باید در شورای تخصصی اعزام اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج مورد تایید قرار گیرند.

مسلمی خاطرنشان کرد: میزان وثیقه با توجه به کشور محل تحصیل و براساس مصوبات شورای مرکزی بورس تعیین می شود و دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد که متقاضی بورس خارج سال 92 هستند باید حداکثر تا 31 شهریور سال 1393 فارغ التحصیل شوند.

معاون بورس سازمان امور دانشجویان یادآور شد: تنها مراکز علمی و پژوهشی که مجری دوره‌های تحصیلات تکمیلی اند و رشته‌های تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکتری آنان در اولویت و مورد نیازکشور است، می توانند داوطلب واجد شرایط را برای تامین اعضای هیات علمی معرفی کنند.

وی درمورد هزینه های اعزام داوطلبان یا مربیان آموزشی و پژوهشی واجد شرایط در موسسات و مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های غیردولتی - غیر انتفاعی نیز گفت: اعزام این دسته از داوطلبان، مشروط به تقبل پرداخت نیمی از هزینه‌ها از سوی موسسه معرفی کننده است و اعزام متخصصان و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی واجد شرایط نیز درصورت تقبل 100 درصد هزینه ها توسط دستگاه مربوطه انجام خواهد گرفت.

به گفته مسلمی، کارمندان دولت در صورتی می‌توانند تقاضای شرکت در اعزام و دریافت بورس تحصیلی دکتری خارج را ارائه دهند که موافقت نامه رسمی دستگاه متبوع خود را با توجه به ماده 61 قانون مدیریت خدمات کشوری به‌علاوه تقبل هزینه تحصیل را داشته باشند.

وی ادامه داد: تمام مراحل ثبت نام داوطلبان و تایید و معرفی آنها توسط مراکز و دانشگاه‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و داوطلبان باید ابتدا سامانه اطلاعاتی خود را با شناسه کاربری و رمز عبور در سایت اداره کل بورس سازمان امور دانشجویان تشکیل دهند و اطلاعات را با دقت و صحت در فضای مشخص شده وارد و مدارک لازم را ضمیمه کنند.

مسلمی تاکید کرد: در صورت نقص در پرونده، درخواست داوطلب بررسی نخواهد شد و مراکز و دانشگاه‌های نیز موظفند تا از طریق بالاترین مقام موسسه یا مرکز، درخواست شناسه کاربری و رمز عبوربرای معرفی داوطلبان ارائه دهند.






تگ ها بورسیه دکتری دکترا بورس دکتری بورس خارج مقطع دکترا اعطای بورسیه خارج دکتری

پر بازدیدترین بورسیه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی