پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / بورسیه          11 بهمن 1391 - 30 January 2013







جذب 10 هزار عضو هیئت علمی برای اعداف علمی و آیین نامه های جدید بورس





وزیر علوم- تحقیقات و فناوری اعلام کرد: حدود 14 هزار عضو هیات علمی جذب کرده ایم اما برای رسیدن به اهداف برنامه پنجم توسعه، باید 10 هزار عضو هیات علمی دیگر نیز جذب شود.


پرتال دانشگاهی به نقل از  گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ˈکامران دانشجوˈ دوشنبه شب در گردهمایی روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری به نمونه هایی از عملکرد مراکز آموزش عالی دررابطه با جذب اعضای هیات علمی اشاره کرد و گفت: تعدادی از دانشگاه ها درخصوص بکارگیری اعضای هیات علمی، به خوبی عمل کرده اند و عملکرد برخی دیگر نیز رضایت بخش نیست.

وی افزود: به عنوان مثال در یک سال گذشته، دانشگاه اراک تعداد 13 نفر، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) 28 نفر، صنعتی کرمان 3 نفر، خوارزمی یک نفر، تربیت مدرس 23 نفر، علم و صنعت 23 نفر هیات علمی جدید جذب کرده اند که این آمار بسیار ناچیز و کمتر از انتظار است.

دانشجو جذب هزار و 367 عضو هیات علمی در دانشگاه پیام نور، 128 نفر در دانشگاه تبریز، بیش از 250 نفر در دانشگاه تهران، 176 نفر در دانشگاه شیراز، 77 نفر در دانشگاه امیرکبیر و 38 نفر در دانشگاه تازه تاسیس حکیم سبزواری را رضایت بخش توصیف کرد.

وی به روسای دانشگاه ها و پژوهشگاه ها توصیه کرد جلوی سخت گیری برخی گروه های آموزشی برای ورود اعضای هیات علمی جدید را بگیرند و گفت: برای مثال، در یک گروه آموزشی یکی از دانشگاه ها فقط 2 نفر عضو هستند و اجازه ورود هیچکس را به گروه نمی دهند و با سختگیری های بی مورد و بدون جهت، افراد را رد می کنند درصورتیکه سیاست وزارت علوم استفاده از هیات علمی توانمند و به روز است.

وزیرعلوم تاکید کرد: برای استخدام اعضای هیات علمی جدید به اندازه کافی، ردیف داریم و روسای دانشگاه ها نباید نگران ردیف استخدامی آنها باشند و حقوق تمام استادانی که در سال 91 بعد از بستن بودجه، جذب شده اند نیز اخیرا پرداخت شد و در این رابطه جای نگرانی وجود ندارد.



**آیین نامه جدید بورس تحصیلی کارکنان دستگاه های اجرایی تدوین می شود



وی درمورد پذیرش دانشجویان دکتری در دانشگاه ها نیز توضیح داد: چهار روش برای پذیرش دانشجویان دکتری وجود دارد که یکی از آنها استفاده از آیین نامه استعدادهای درخشان است و دیگری براساس آیین نامه بورس تحصیلی صورت می گیرد که درنظر داریم آیین نامه جدیدی برای بورسیه دستگاه های اجرایی تدوین کنیم.

دانشجو ادامه داد: پس از نهایی شدن این آیین نامه، دستگاه های اجرایی می توانند به منظور ارتقای علمی کارکنان خود با تقبل هزینه های شهریه، افراد مورد نظر خود را برای تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی و دکتری معرفی کنند و دانشگاه ها نیز افراد واجد شرایط را بپذیرند.


وی به تحصیل دانشجویان در پردیس های خودگران دانشگاه ها به عنوان سومین شیوه پذیرش دانشجویان دکتری اشاره کرد و گفت: پیش از این نیز این مراکز دانشگاهی به پردیس های بین الملل معروف بودند که براساس ضوابط ، باید خودشان هزینه هایشان را تامین کنند و پذیرش دانشجو در این پردیس ها برمبنای آیین نامه های ابلاغی معاونت آموزشی وزارت علوم، ظرفیت تعیین شده از سوی این معاونت و همچنین برگزاری آزمون با هماهنگی سازمان سنجش صورت می گیرد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: قائل به این نیستیم مانع ادامه تحصیل افرادی بشویم که طبق قانون می توانند به صورت مازاد بر ظرفیت در پردیس های خودگردان تحصیل کنند و به خاطر محدودیت پذیرش سایت اصلی دانشگاه به آنها بگوییم برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروند بلکه باید زمینه تحصیل در داخل کشور را برای آنها فراهم کنیم.


وی شرکت در آزمون دکتری نیمه متمرکز را چهارمین روش پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه ها اعلام کرد و اظهار داشت: امسال علاوه بر تخصصی تر شدن منابع آزمونی، قرار است آزمون نیمه متمرکز با محاسبه ضریب یکسان برای آزمون علمی سازمان سنجش و مصاحبه علمی دانشگاه ها برگزار شود و این موضوع به عدالت آموزشی نزدیک تر است.



**تولید مقالات و پایان نامه های دانشگاهی هدفمند شود

وزیرعلوم به روسای دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور توصیه کرد هدفمند کردن مقاله ها و پایان نامه ها را در اولویت های اساسی خود قرار دهند و گفت: مقالات علمی و پایان نامه ها باید با همکاری معاونت پژوهشی و گروه های آموزشی در راستای اجرای مصوبات شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) قرار گیرد.

وی همچنین از حاضران در این گردهمایی خواست با توجه به محدودیت منابع پژوهشی، انعقاد قرارداد با حوزه کاربرد را در سیاست های خود جای دهند و با حضور فعال در شبکه علمی از امکانات مشترک موجود در این شبکه دانشگاهی استفاده بهینه داشته باشند.

دانشجو تصریح کرد: در تولید مقالات باید توجه داشت که این مقاله چه مشکلی از مشکلات کشور را حل خواهد کرد و انجام تحقیقات در مسیر منافع کشور باشد تا تحول علمی تحقق یابد.

وی با استناد به آمار منتشره از سوی پایگاه های علمی بین المللی گفت: در رتبه بندی های پایگاه استنادی ISI ایران در سال جدید میلادی با تولید 809 مقاله علمی در رتبه 16 تولید علم دنیا قرار دارد و در پایگاه اسکوپوس نیز با ثبت دو هزار و 930 مقاله در جایگاه 15 دنیا قرار گرفته ایم.

دانشجو در توصیه های فرهنگی و دانشجویی خود به روسای دانشگاه ها گفت که تسهیل در نقل و انتقال و مهمانی دانشجویان متقاضی و همچنین برون سپاری خدمات رفاهی به بخش خصوصی را در دستورکار خود قرار دهند و موانع برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در محیط دانشگاه را از سر راه بردارند.

تعامل سازنده با تشکل های دانشجویی و ارتباط با خانواده های دانشجویان و تعامل و مشورت خواهی از نمایندگان مجلس نیز از دیگر توصیه های وزیرعلوم به روسای دانشگاه ها بود.

دانشجو درمورد انتخابات آتی ریاست جمهوری نیز از مسوولان دانشگاه ها خواست ضمن فراهم ساختن زمینه حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از سوء استفاده های احتمالی دشمنان جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: باید از فتنه 88 درس عبرت بگیریم و بصیرتمان را افزایش دهیم و متاسفانه برخی در این زمینه دچار افراط و تفریط شده اند به گونه ای که به دنبال چرایی بروز این فتنه نیستند و می خواهند آن را تطهیر کنند و برخی دیگر نیز همه را فتنه گر می دانند.

عضو کابینه دهم بر لزوم ریشه یابی علل ظهور و بروز فتنه 88 تاکید کرد و گفت: با کمال تاسف بعد از گذشت فتنه 88 و تبعات آن برای کشور و با وجود هشدارهای مقام معظم رهبری و فرهیختگان و مردم، عده ای باز هم ترجیع بند ˈانتخابات آزادˈ رسانه های بیگانه همچون بی بی سی و صدای آمریکا را تکرار می کنند.

وی خطاب به روسای دانشگاه ها اعلام کرد که دانشگاه ، سکوی تبلیغاتی و محل میتینگ انتخاباتی نیست و باید درعین بسترسازی برای ورود کاندیداها در دانشگاه برای اعلام نظراتشان، از شعارزدگی پرهیز شود و با رعایت مقررات و ضوابط درون دانشگاه، مباحث به صورت علمی و منطقی ارائه شود.

گردهمایی روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری به مدت یک روز به میزبانی دانشگاه علوم انتظامی برگزار شد.














تگ ها بورس استخدام هیئت علمی جذب هیئت علمی بورس بورس دانشجویی آیین نامه های جدید بورس

پر بازدیدترین بورسیه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی